MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Diskdefragmentering
Fra : oz7aik JB.

Dato : 08-01-04 07:43

Hej

Jeg vil gerne Diskdefragmentering min harddisk men den
gå i stå en 1% færdig,
Jeg prøver så at lave en ScanDisk, når den så er kørt et
stykke tid får jeg en meddelse,
ScanDisk er genstartet 10 gange ...........................

Er der nogen der har et forslag til jeg kan løse problemet.

Jørgen

73 de oz7aik Jørgen
http://home20.inet.tele.dk/bodholdt

Fra : Allan Bojsen

Dato : 08-01-04 09:02

> [...]
>ScanDisk er genstartet 10 gange ...........................
>
>Er der nogen der har et forslag til jeg kan løse problemet.

I Windows 95, 98 og ME kunne man tit klikke på knappen F8 for at komme
ind i Windows i det, der hedder Fejlsikret tilstand, men da en del
bundkortfabrikanter har givet mulighed for at vælge boot-drev via F8,
er det ikke alle der kan bruge denne mulighed, heller ikke i Windows
2000 eller XP.
Da det meget tit er et eller andet program, som giver problemer ved
diskfragmentering, og du lige har haft problemet, gør du følgende:
Starter computeren og lige før den begynder at starte Windows, trykker
du på disse tre taster samtidig: CTRL + Alt + Delete.
Maskinen genstarter og den vil fortælle, at der skete fejl under
sidste opstart, og at den nu vil starte Windows i Fejlsikret tilstand,
det er helt ok. Hvis det ikke lykkes første gang, så prøv igen.
I Fejlsikret tilstand er der ikke læst alle mulige ekstra drivere ind,
og det er nu muligt at køre den diskfragmentering der ikke ville før.
Når den er færdig med at defragmentere, genstarter du maskinen, går ud
på badeværelset og ser i spejlet: en helt fredelig fyr kan atter
betragtes.

Hentet fra en af vores artikler - derfor den måske lidt
usammenhængende forklaring.
Artiklen i sin helhed for evt. interesserede:
http://www.nettips.dk/default.asp/KatId=103/id=718

Good luck
Allan, Nettips

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-01-04 11:02

oz7aik JB. skrev:

> Er der nogen der har et forslag til jeg kan løse problemet.

....slå dit virusprogram fra før du laver diskdefrag...
Hans

Fra : Birgitte Elisabeth S~

Dato : 08-01-04 19:55

"oz7aik JB." <tilmig@mail.dkx> skrev i en meddelelse
> [...]
> ScanDisk er genstartet 10 gange ...........................
>
> Er der nogen der har et forslag til jeg kan løse problemet.

Jørgen!

Hvis du har sat den til at lave det i opgavestyring så skal du bare
genstarte computere og lade være med at skrive adgangskoden og lade den
foretage det selv for så scandisker den og diskdefragmenterer den som en
lille hurtig mis jeg gør det selv hver onsdag 22:30 & torsdag morgen
kl.08:00 diskdefragmenterer den så.

Venlig hilsen

Birgitte