Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billig forhandler i Tyskland (X-Drive)
Fra : John Poulsen

Dato : 08-01-04 02:39

Hej.

Efter råd fra denne NG leder jeg efter en billig tysk forhandler, der
dels kan tage kreditkort (Visa/Mastercard), dels gerne også have en
Cigartænder til X-Drive.
Det har via http://www.preissuchmaschine.de været ualmindeligt svært at
finde en forhandler, der dels tager kreditkort, dels sender ud af
Tyskland?!

(Jeg har en Cigartænder strømforsyning fra batterier.dk til min
batterilader fra dem - til min BP-511 lader kan den evt. bruges sammen
med en X-Drive??)

Håber på hjælp..

Takker på forhånd for det her iriterer mig...

Mvh.

John

Fra : max

Dato : 08-01-04 09:18

"John Poulsen" <john@nosp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en X-Drive??)
>
> Håber på hjælp..
>
> Takker på forhånd for det her iriterer mig...

http://www.hl-tronics.de/shop/index2.htm
Kan ikke huske om det var med kort eller COD,
men billigt og hurtigt, den har vidst været postet
før.. -max-

Fra : John Poulsen

Dato : 08-01-04 14:32

Hej Max.

Problemet der er NETOP at de ikke giver mullighed for betaling med
kreditkort.. :|.
Det betyder ekstra 100,- kr. til Jyske Bank for at overføre
pengene..(!!)
Men det ser ud til at være det mest realistiske bud på en forhandler til
en rimelig pris, så det bliver vel løsningen...

Takker

John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-01-04 14:38

> [...]
> Men det ser ud til at være det mest realistiske bud på en forhandler til
> en rimelig pris, så det bliver vel løsningen...

Hej John

Nogle Tyske butikker, sender en ordrebekræftelse, samt en hævetilladelse,
som du så underskriver, og sender tilbage, så kan de hæve beløbet på dit CC.
Så sparer du da hundredlappen.

M.V.H.....Benny..

Fra : John Poulsen

Dato : 08-01-04 14:57

Hej Benny.

Det lyder interessant - kigger nærmere på det..

Mvh.

John

Fra : jenswj

Dato : 24-01-04 01:42

"Benny Mortensen" skrev d. 08-01-04 14:38 dette indlæg :

> "John Poulsen" <john@nosp.am> skrev i en meddelelse

Hej John

Har du tjekket hvad du skal give for at lave en udlandsoverførsel via
homebanking, her giver jeg kun 20kr i gebyr kontra 100kr hvis jeg går
ned i banken og udfylder en formular.
Dette er ganske vist Danske Bank , men prøv at tjekke óm Jyske ikke har
samme mulighed.

http://www.kandu.dk/

Fra : Stensgaard Arabians ~

Dato : 24-01-04 15:56

Hejsa
Jeg kan godt nok ikke se det oprindelige indlæg, men kan forstå at der er
tale om en billig måde at betale en tysk butik/privat. Kender i Paypal, alle
i hele verden der har en email adr. kan blive betalt via dette. Se på
www.paypal.com
Men husk lige at aftale med modtager om det er ok....

Fra : John Poulsen

Dato : 25-01-04 17:09

Hrm...

Skal LIGE have om det er en mulighed næste gang ;).

Mvh.

John

Fra : per f andersen

Dato : 08-01-04 10:30

"John Poulsen" <john@nosp.am> skrev
> Efter råd fra denne NG leder jeg efter en billig tysk forhandler, der
> dels kan tage kreditkort (Visa/Mastercard), dels gerne også have en
> Cigartænder til X-Drive.

Jeg har tidligere i denne gruppe anbefalet X-drive og OEGE-ENERGY, hvor jeg
har købt en x-drive (betalt via bank).
"Købt" er så meget sagt! Jeg har betalt, men ikke fået leveret.
Først skete der intet selv efter flere henvendelser.
Derefter sendte jeg efter ca. 3 uger et brev /mail, og indehaveren meddelte
så, at nu var den sendt, og den ville komme i løbet af et par dage!!
Imidlertid blev ikke vedlagt nogen form for pakkeidentifikation (track&trace
nr), som jeg har forstået man også bruger i Tyskalnd, og jeg har stadig
ingen pakke fået!

Har nogen forslag til hvordan man på en kosteffektiv måde kan formå
'bedrageren' til at levere mine varer?

mvh per

-----------------------------
Se mine nyeste indiensbilleder på www.f-andersen.com

Fra : max

Dato : 08-01-04 11:21

> [...]
> ingen pakke fået!
>
> Har nogen forslag til hvordan man på en kosteffektiv måde kan formå

Surt show - forstår ikke helt vorfor du handlede på de
betingelser, der er masser af steder at handle, hvor skulle
det lige være hos OEGE-ENERGY ???
Men mit råd er ring til butikken og bed om pakkenummer
og hvilken metode der er brugt til at sende, så vidt jeg husker
bruger det tyske pakke post private firmaer når det kommer
over grænsen til Danmark, og de hehe laver lort i den ind
imellem, men man kan have lange venlige samtaler når først
man har fundet frem til dem, som ikke er helt ligetil.
Glem alt om email - det er min erfaring et par venlige ord
over telefonen er meget mere effektive, og jeg mener venligt,
hvis du blir sur sker der ikke en hylende fis.. -max-

Fra : per f andersen

Dato : 08-01-04 13:47

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev > Surt show - forstår ikke helt vorfor du
handlede på de
> betingelser, der er masser af steder at handle, hvor skulle
> det lige være hos OEGE-ENERGY ???

Jeg ville da også hellere have handlet med f.eks. technikdirekt.de, som jeg
har gode erfaringer med, men de havde den ikke!

> Glem alt om email - det er min erfaring et par venlige ord
> over telefonen er meget mere effektive, og jeg mener venligt,
> hvis du blir sur sker der ikke en hylende fis.. -max-

Nu er mit tysk overordentlig middelmådigt, men jeg kan da forsøge!

mvh per

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-01-04 16:02

"per f andersen" <pfanewxx@tele2adxxl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har gode erfaringer med, men de havde den ikke!

> Nu er mit tysk overordentlig middelmådigt, men jeg kan da forsøge!

Hej Per

Hvis dit Tyske ikke er noget at skrive hjem om, så håber jeg du kender en
lille sød dame, der snakker udmærket Tysk.
Kvinder er lidt længere tid om at tænde af, end vi mænd er, og de lyder
meget sødere i en telefon.
Virker det ikke, så gå ind i din bank. Kan de føre pengene tilbage, er
ingen skade sket. Kan de ikke, så tager du en kopi af din overførsel.
Derefter fremsender du en anmeldelse til Tysk Politi. Så håber du bare på,
at Tysk Politi er effektive i sådanne sager, og de Tyske regler taler til
din fordel.
Ellers er der de Tyske handelsorganisationer, som er meget ømme over deres
internet handel. Så finder de, at du er i din gode ret, så får han R.... på
kommando.

M.V.H.....Benny..

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-01-04 10:45

per f andersen wrote:

> [...]
> hvor jeg har købt en x-drive (betalt via bank).
> Har nogen forslag til hvordan man på en kosteffektiv måde kan formå

Prøv at henvend dig i din bank og spørg om pengene kan tilbageføres. Forklar
dem med (internet)handlen og at varen ikke er dukket op.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Thomas

Dato : 08-01-04 22:24

per f andersen <pfanewxx@tele2adxxl.dk> wrote:

Hej Per

Hvis du har betalt via Visakort, kan du meddele banken at du ikke har
modtaget den vare du har betalt for, så skal banken føre pengene tilbage
til din konto. Derefter er det bankens problem at få pengene tilbage fra
forhandleren. Se www.net-tjek.dk vælg "for forbrugere", "betaling på
nettet", "Hvis der alligevel er gået noget galt". Dette er
forbrugerombudsmandes hjemmeside om e-handel.

Hvis du via din bank har lavet en overførsel til sælgers konto, ser det
noget mere skidt ud. Du er mere eller mindre afhængig af at sælger vil
tilbagebetale dine penge. Derfor skal man ALTID betale med Visakort,
eller andet kreditkort fx. Mastercard osv.
Du kan også i dette tilfælde læse mere på www.net-tjek.dk

Hilsen

Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-01-04 18:43

Hej John,
Hvis det lykkes dig at få fat i denne indretning, som lyder meget billig.
Man kan jo dårligt købe en 2,5" disk for den pris hvis man ser på
edbpriser.dk!
Desuden ville det være fint med en lille rapport når du har brugt den et
stykke tid. Jeg går ud fra at det er X-drive II på 40GB til lidt over 200
euro, du er ude efter.
Mvh, Hans

Fra : John Poulsen

Dato : 08-01-04 19:56

OK..

Det er da en aftale..
Jeg har også set priserne på edbpriser.dk... Jeg kommer med en
tilbagemelding efter lidt brug..
Og jo: Det er præcis den X-Drive, jeg ønsker.. Behøver ikke den nye
model, billeder på TV-skærmen kan G3'eren snildt selv lave... (X-Drive
Pro tror jeg den hedder).

Mvh.

John

Fra : Jörgen

Dato : 08-01-04 22:26

Hej, Jag är inte så go på dansk men titta in på den här sidan
http://store.yahoo.com/insidecomputer/x.html
Jag gissar att det ärden här Du söker Car Charger for X-Drive PRO, X-Drive
II and V-MP3H (det ända den behöver är 12v 1000mA så alla strömförsörjningar
som ger det fungerar)

Jag köpte själv min X-drive av dem (via Ebay).
Snabba leveranser mot kort.

//M.v.h. Jörgen

Fra : Jørgen J.

Dato : 09-01-04 17:35

Hej John
Jeg har også besluttet mig til at anskaffe et X-drive II, og følger derfor
meget interesseret med i reaktionerne på dit indlæg. Når du har besluttet
dig, og fået købet gennemført, vil du så ikke være venlig her i NG at
fortælle om hvor du fik købt, og dine erfaringer hermed ?
Vh
Jørgen

Fra : John Poulsen

Dato : 09-01-04 20:41

Som jeg tidligere har nævnt i denne tråd:

Jo da.. Det er der ingen problemer med

N.b: Det bliver 40 GB udgaven, jeg køber.

MVh.

John

Fra : Michael Schrøder

Dato : 15-01-04 14:54

> Som jeg tidligere har nævnt i denne tråd:
>
> Jo da.. Det er der ingen problemer med
>
> N.b: Det bliver 40 GB udgaven, jeg køber.
>
> MVh.
>
> John

Hej John

Skrider det fremad ?

Vi er åbenbart mange nysgerrige

mvh Michael

Fra : John Poulsen

Dato : 15-01-04 16:32

Har forudbebetalt i mandags.. Mere præcist 12. januar. Banken siger det
tager 3 dage. (Ca. i dag tordag skulle hl-tronics.de have deres penge.
NÅR de så har opdaget at jeg har betalt - kommer der formedentlig et
X-Drive i min retning (Aalborg).

Mvh.

John