floater ikke
Fra : pepss

Dato : 07-01-04 20:13

hejsa NG

er der en der kan se hvorfor billede i den midterste kasse i bunden ikke
floater på start siden af www.cafe-flirt.dk ?
jeg har haft det til at virke men efter noget andet arbejde på siden gør den
det så ikke mere...

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-01-04 11:00

pepss skrev:

> er der en der kan se hvorfor billede i den midterste kasse i
> bunden ikke floater på start siden af www.cafe-flirt.dk ?

Det ser nu fint ud her (Mozilla og IE6). Men hvis det ikke virker
alle steder, kunne det tænkes at være fordi din side ikke
validerer.

Jeg kan ikke huske om du kan læse engelsk - men hvis du kan, vil
jeg foreslå dig at læse følgende side:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 08-01-04 11:22

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev

> Det ser nu fint ud her (Mozilla og IE6).

hmm når jeg ser den med IE6 virker det ikke....

> Men hvis det ikke virker
> alle steder, kunne det tænkes at være fordi din side ikke
> validerer.

ja det er desvære et problem med banner og counter når man ikkw må rette i
koden.
men jeg kan da ikke se at der skulle være en fejl ved den kasse?

jeg ved også at der i css er en fejl:
Line: 0 Context : div.boks1
Property word-wrap doesn't exist : break-word

men det kan da ikke ha noget at sige eller hvad?
jeg ved godt at det ikke er en del af w3c men jeg har ikke kunne finde en
bæder løgsing

> Jeg kan ikke huske om du kan læse engelsk - men hvis du kan, vil
> jeg foreslå dig at læse følgende side:
> <http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>

nej det er jeg desværre ikke så god til men kunne da forstå på det at det
var et "lille" klap over finkerne for at spøge om hjælp når koden ikke
validere

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-01-04 11:29

pepss skrev:

> hmm når jeg ser den med IE6 virker det ikke....

Kan du lægge et skærmdump af fejlvisningen?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 08-01-04 12:44

> Kan du lægge et skærmdump af fejlvisningen?

fejlen er her:
http://www.cafe-flirt.dk/test/fejl.jpg
det skulle være sådan
http://www.cafe-flirt.dk/test/forside.jpg

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-01-04 13:23

pepss skrev:

> fejlen er her:
> http://www.cafe-flirt.dk/test/fejl.jpg

O.k. - jeg troede det var hele midterboksen der ikke floatede.

Nu kan jeg se en forskel - Mozilla floater, IE gør ikke.

Jeg vil tro at det er width: 100% på <p> der gør at teksten ryger
ned under billedet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 08-01-04 13:40

> Nu kan jeg se en forskel - Mozilla floater, IE gør ikke.
>
> Jeg vil tro at det er width: 100% på <p> der gør at teksten ryger
> ned under billedet.

ja det var det! det er vel også klart nok når man tænker sig om...