Hvor kan vi købe en (Maine Coon) killing
Fra : Lars Christensen

Dato : 07-01-04 18:39

Hej.

Familien skal have ny kat. (Vestjylland, men vi kører gerne et par timer
efter den rette killing.) Vi er enedes om en Maine Coon, eller en kat der
ligner denne i adfærd. Gerne uden stamtavle, da den skal være vores huskat.
Er der nogen her som har kendskab til en sælger af en sådan?

Venlig hilsen
Lars Christensen
Fanø

Fra : Pia Nave

Dato : 07-01-04 20:28

Lars Christensen wrote:
> [...]
> ligner denne i adfærd. Gerne uden stamtavle, da den skal være vores huskat.
> Er der nogen her som har kendskab til en sælger af en sådan?

Hej Lars

Har lige sendt dig en mail privat

--
Mvh. Pia

Fra : Helle Larsen

Dato : 10-01-04 10:25

> [...]
> Fanø
>
>Hej Lars, SKAL det være en Maine Coon ?? Se venligst mig indlæg af i dag,
kl. ca. 10.25.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-01-04 10:57

> [...]
huskat.
> Er der nogen her som har kendskab til en sælger af en sådan?

Hej igen.

Tak for svar og hjælp. Vi var i går på turné i det jyske og har fået os en
dejlig hunkilling med hjem.

Venligst.
Lars Christensen

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-01-04 15:58

> Hej igen.
>
> Tak for svar og hjælp. Vi var i går på turné i det jyske og har fået os
> [...]

Er der virkelig nogle steder man sådan bare kan gå hen og købe en Maine
Coon killing og tage den med hjem?

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-01-04 15:55

> Er der virkelig nogle steder man sådan bare kan gå hen og købe en Maine
> Coon killing og tage den med hjem?

Hej.

Ja, det var der da. Vi læste en annonce i den blå avis, som vi reagerede på.
Er det et problem? Der var godt nok ikke stamtavle på killingen, men vi fik
kopier med af forældrenes. Vi går ikke op i om der er stamtavle på eller ej.
Killingen var sød og dejlig.
Kan nogen forklare mig en god grund til at der ikke kommer stamtavle på en
killing, når forældrene har? Er der så noget i vejen med opdrætteren, ellr
hvad?

Lars

Fra : Anja

Dato : 10-01-04 16:16

"Lars Christensen" <lac.tagdettebortforatsvare@fanonet.dk> wrote in message
> [...]
> killing, når forældrene har? Er der så noget i vejen med opdrætteren, ellr

Hej Lars.

Det kan f.eks være fordi der er alvs forbud på forældrene. Måske pga. en
usynlig defekt.
Min Maine Coon dreng (som er ægte og har stamtavle) har avls forbud pga.
haleknæk.

Hilsen Anja

Fra : Anja

Dato : 10-01-04 16:28

> [...]
> usynlig defekt.
> Min Maine Coon dreng (som er ægte og har stamtavle) har avls forbud pga.

Lige lidt flere tilføjelser :

Eller fordi de ikke lever op til de standarter der er inden for den race.
Eller fordi opdrætteren solgte dem som kælekatte, for ikke at sende for
mange alvs katte ud.

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-01-04 16:33

> [...]
> usynlig defekt.
> Min Maine Coon dreng (som er ægte og har stamtavle) har avls forbud pga.

Hej Anja.

Hvordan kan man finde ud af det? Altså om der er avlsforbud? Og med hvilken
begrundelse?
Og nu tanken blev sat, kan det så lade sig gøre efterfølgende at få
stamtavle på. Jeg har kopierne af forældrenes. Ikke fordi jeg har et stort
behov, da jeg som ovenfor nævnt ikke har et bohov for stamtavle, men en
huskat.

Lars

Fra : Pia Nave

Dato : 10-01-04 17:01

Lars Christensen wrote:

> [...]
> behov, da jeg som ovenfor nævnt ikke har et bohov for stamtavle, men en

Aaaarrrj altså......alt den snakken .......vi vil se billeder ))

--
Mvh. Pia

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-01-04 17:12

> Aaaarrrj altså......alt den snakken .......vi vil se billeder ))

Ok.
to billeder er lagt op i dk.binaer. Header: Killing Smilla.

Lars

Fra : Pia Nave

Dato : 10-01-04 17:13

Lars Christensen wrote:

> Ok.
> to billeder er lagt op i dk.binaer. Header: Killing Smilla.
>
> Lars

Hej Lars
Har huks fluks været inde og lure
Nej hvor er hun altså yndig!! Er helt vild med hendes ene lyse forpote
Tillyke med hende......glæder os til at se mere til hende!

--
Mvh. Pia

Fra : Kate

Dato : 10-01-04 20:01

> Ok.
> to billeder er lagt op i dk.binaer. Header: Killing Smilla.

Nøøøj, hvor er den nuttet
Tillykke med den.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kate

Dato : 10-01-04 19:57

Pia Nave <pia_mig@nave.dk> wrote in news:400021C1.3080503@nave.dk:

> Aaaarrrj altså......alt den snakken .......vi vil se billeder
> ))

Hahahahaha. Vi tænker det samme
Nu så jeg Lars har efterkommet ønsket, så jeg må lige en tur i binaer

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 10-01-04 20:32

Kate wrote:
> Nu så jeg Lars har efterkommet ønsket, så jeg må lige en tur i binaer

Hvordan fungerer det dér binaer?? Hvor finder man dét??

Mvh.
Danielle

Fra : Kate

Dato : 10-01-04 21:10

"Danielle Nielsen" <suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> wrote in

> Hvordan fungerer det dér binaer?? Hvor finder man dét??

Jeg kan se du sender gennem sunsite og de fører slet ikke binaere
grupper. De fylder simplethen alt for meget på deres srver.

Jeg bruger TDC og deres server hedder news2.tele.dk (eller de har vidst
nok flere, men denne benytter jeg mig af) og så er det bare at lede
efter dk.binaer når du har hentet alle nyhedsgrupperne.

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 12-01-04 14:01

Kate wrote:

> [...]
> vidst nok flere, men denne benytter jeg mig af) og så er det bare at
> lede efter dk.binaer når du har hentet alle nyhedsgrupperne.

Ok, tak for hjælpen

Mvh.
Danielle

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-01-04 17:42

> [...]
stort
> behov, da jeg som ovenfor nævnt ikke har et bohov for stamtavle, men en

En stamtavle er ikke bare et stykke papir der bruges til udstillinger
eller avl.
En stamtavle er et bevis på at opdrætteren er medlem af en klub og dermed
underlagt nogle regler, der kommer KATTENE til gode. F.eks hvor mange kuld
en hunkat må få om året. Ellers at hvis der er defekter i linien skal
stamtavlen lukkes. Og en del andre ting.
En stamtavle koster kun 150,-, så der er ikke der problemet ligger.
Hvad var opdrætterens begrundelse for at i ikke fik stamtavle på
killingen? Ellers spørg om i kan få det. Hvis opdrætteren er medlem af en
klub og stamtavlerne på forældrene er åbne for avl, er det kun en medudgift
på de 150,- der afgør om i kan få stamtavle på killingen eller ej.

Mht dit spørgsmål om det er et problem at i bare tog rundt og fandt et
sted at købe killing.
Nej, det behøver da ikke at være et problem. Jeg kunne som opdrætter ikke
finde på at gøre sådan. Folk skal vise interesse. De kommer på besøg en del
gange. Jeg er på besøg hos dem. Vi snakker om tingene og finder ud af om det
er den rigtige kat for dem og jeg finder ud af om det er mennesker jeg føler
er stabile og fornuftige mennesker til at overtage en af mine killinger.
Det virker lidt hastigt at tage på "turne" og hente en killing hjem. Det
er trods alt et familiemedlem man skal dele de næste mange år med.

Du spørger direkte om der er noget galt med opdrætteren. På baggrund af
det du har fortalt, vil jeg sige: Ja det er der. Det er ikke en seriøs
opdrætter, men det er jo ikke ensbetydende med at der er noget galt med
killingen

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-01-04 18:45

Hej

> [...]
medudgift
> på de 150,- der afgør om i kan få stamtavle på killingen eller ej.

Lyder da rimeligt. Som før nævnt har jeg ikke akut behov for stamtavle. Så
kunne vi have købt en killing ved en af i andre gode opdrættere.

> [...]
> Det virker lidt hastigt at tage på "turne" og hente en killing hjem. Det
> er trods alt et familiemedlem man skal dele de næste mange år med.

Det kan jeg godt forstå. Det må give jer som opdrættere en vis sikkerhed for
hvor killingerne ender. Vi stod i familien i den situation, at vi var blevet
nødt til at finde et hjem på en gård til vores 4 år gamle hankat. Han fik
chancer i 4 år til, at stoppe med i perioder, at gøre ALT sit toilette
indenfor. Til sidst blev det for meget, og en kollega fik ham ud på sit
hobbylandbrug med heste. (Han var ude/indekat her). Vi har derfor nogen
erfaring med at have kat, og børnene er meget dyrevenlige. Så vi havde
naturligt nok ikke de store kvaler ved at påtage os opgaven.

> [...]
> det du har fortalt, vil jeg sige: Ja det er der. Det er ikke en seriøs
> opdrætter, men det er jo ikke ensbetydende med at der er noget galt med

Det er det dejligste ved det. Killingen er bare så sød......

Lars

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-01-04 20:06

> Det er det dejligste ved det. Killingen er bare så sød......
>

> Lars

ja jeg så den tortie pige i dk.binaer. Hun er da en cutiepie

Hilsen Nina

Fra : Ida

Dato : 10-01-04 17:45

--
"Lars Christensen" <lac.tagdettebortforatsvare@fanonet.dk> skrev i en
meddelelse news:40001b2b$0$266$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
> behov, da jeg som ovenfor nævnt ikke har et bohov for stamtavle, men en

Hejsa Lars *S*

Hvis du har kopier af de originale stamtavler på forældrene, så vil det
fremgå af dem, hvem der har opdrættet forældrene og solgt kattene.
Der vil muligvis stå stemplet 'avlsforbud' oppe i højre hjørne, hvis katten
er solgt med denne klausul - men det kan også fremgå af en salgskontrakt.

Jeg ville være meget ked af det, hvis det var nogle af mine katte, som jeg
havde solgt, der blev brugt til at avle stamtavleløse killinger på

Du spørger om det kan lade sig gøre at få stamtavle på din killing - det kan
det, hvis begge forældre ikke har lukkede stamtavler og hvis dem du har købt
hende af, vil stambogsføre hele kuldet. Hvis de ikke har noget stamnavn, så
kan de stambogsføre 1 kuld ( det kræver medlemsskab af en hovedklub )- vil
de have stambog på flere, er de nødt til at lade sig registrere med
stamnavn.

Må jeg være fræk og spørge hvor gammel killingen er og om hun er
ormebehandlet og blevet vaccineret hjemmefra ? *S*

Veligst
Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-01-04 18:49

Hej.

> [...]
katten
> er solgt med denne klausul - men det kan også fremgå af en salgskontrakt.

Der står desværre intet.

> Jeg ville være meget ked af det, hvis det var nogle af mine katte, som jeg
> havde solgt, der blev brugt til at avle stamtavleløse killinger på

Det ved jeg jo så ikke, da det kun er opdrætteren af vores Smilla's
forældre, der står på stamtavlkopierne.

> [...]

> kan de stambogsføre 1 kuld ( det kræver medlemsskab af en hovedklub )- vil
> de have stambog på flere, er de nødt til at lade sig registrere med

Ok. Så er det altså ikke noget jeg kan gøre, men opdrætteren. Det tænkte jeg
jo nok. Men havde de villet/kunnet det, så havde de jo nok gjort det.

> Må jeg være fræk og spørge hvor gammel killingen er og om hun er
> ormebehandlet og blevet vaccineret hjemmefra ? *S*

Det må du da.. Hun er ormebehandlet, men så vidt vi ved ikke vaccineret.
Jeg forsøgt at ringe til dem for at høre, men traf ingen hjemme. Det skal vi
jo vide inden vi selv tager til dyrlæge. Hun er født d. 22/10 2003.

Lars

Fra : Anja

Dato : 10-01-04 19:46

> [...]
vi
> jo vide inden vi selv tager til dyrlæge. Hun er født d. 22/10 2003.

Hvis dem du købte missen af havde været "rigtige opdrættere" så havde de
vist, at de ikke måtte sælge missen før den var min. 12 uger.

Hilsen Anja

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-01-04 20:05

> Det ved jeg jo så ikke, da det kun er opdrætteren af vores Smilla's
> forældre, der står på stamtavlkopierne.

Nej forældrenes navne starter ofte med stamnavn på der hvor den er
opdrættet. F.eks hedder mit opdræt Tender Tribes, og alle killinger herfra
har navne der starter med det. På den måde ved man hvilket opdræt den kommer
fra.
Hvis du vil vide om det er okay at de er i avl kan du kontakte den
opdrætter der har avlet forældrene.

> [...]
skal vi
> jo vide inden vi selv tager til dyrlæge. Hun er født d. 22/10 2003.

Det er ikke tilladt at sælge en killing uden mindst første vaccine eller
under 12 uger gamle, så det er da nogle af grundene til at der heller ikke
er stamtavle på.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-01-04 20:13

Du skriver "stamtavle"-kopi. Er det en kopi af en rigtig stamtavle eller
et stykke papir med aner?
En rigtig stamtavle ha f.eks stambogsnr øverst. Starter med FD LO . Og er
stemplet/underskrevet af en stambogssek. fra en klub samt stambogsfører.
Der står også hvilken farve katten har, køn, fødselsdag og opdrætterens
navn. Og så er der et skema med forældrene og bagud i stamtavlen.

Hilsen Nina

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-01-04 20:16

> Du skriver "stamtavle"-kopi. Er det en kopi af en rigtig stamtavle eller
> et stykke papir med aner?

Det er en kopi af en rigtig stamtavle.

> [...]
> Der står også hvilken farve katten har, køn, fødselsdag og opdrætterens
> navn. Og så er der et skema med forældrene og bagud i stamtavlen.

Jep. Sådan een. For begge forældre.

Lars

Fra : Ida

Dato : 10-01-04 20:07

--
"Lars Christensen" <lac.tagdettebortforatsvare@fanonet.dk> skrev i en
meddelelse news:40003b15$0$265$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Det ved jeg jo så ikke, da det kun er opdrætteren af vores Smilla's
> forældre, der står på stamtavlkopierne.

Så kan hun/han muligvis have haft eller har et registreret stamnavn, hvis
det da er originalerne der er kopi af. Er det blot et stykke papir med
optegnelse af navne, uden stempel osv fra en hovedklub, så har det intet med
stamtavle at gøre *s*

> [...]
jeg
> jo nok. Men havde de villet/kunnet det, så havde de jo nok gjort det.

Det har du jo nok ret i

> [...]
vi
> jo vide inden vi selv tager til dyrlæge. Hun er født d. 22/10 2003.

Så hun er lige knap de 12 uger, hvor en killing er moden nok til at tage
hjemmefra - det glæder mig som det eneste
Jeg håber du får fat i 'opdrætteren' så du ved om hun er vaccineret 1. gang
og at hun findes sund og rask ved dyrlægen.
Jeg ønsker dig alt held med den bette Smilla og at I får mange gode år
sammen

Ida

CorkyCoon
www.corkycoon.dk