Hvad fejler min kat ?
Fra : Hr. Pedersen

Dato : 07-01-04 18:01

Hej i gruppen.

For ca. 4 måneder siden fik min dejlige hankat på 9 år trukket 2 tænder ud.
Den ene hjørnetand og en kindtand i overmunden. Efterfølgende begyndte han
at savle meget, og han lød til at være forkølet, dvs. han snøftede meget og
"hostede". Næsen begyndte så at løbe og det venstre øje begyndte også at
blive anderledes. Vi gik selvfølgelig til dyrlæge efter ca. 3 mdr. Han mente
der var svag observation af en tumor siden tandkødet ikke var helet i
overmunden hvor den ene tand sad. Så Pjuske blev bedøvet og dyrlægen rensede
såret og brændte en overflade. Så fik han en penicilin kur. Efter 1 mdr. var
det ikke hjulpet noget, så han har lige fået noget nyt penicilin. Efter 5
dage nu synes jeg ikke jeg kan se nogen bedring, bortset fra at betændelsesn
i øjet er blevet rødligt, så dyrlægen mener vi bør overveje aflivning !
Hulk.

Jeg synes det er synd for katten at han skal lide, men problemet er at han
lader til at have det godt, bortset fra at han ikke spiser så meget mere
(har tabt sig ca 2 kg. på 4 mdr.) - han vejede i sine velmagtsdage 10 kg.

Så tænker jeg bare, kan det være kræft, eller hvad mener andre ?

Er der nogen i gruppen som har erfaringer med lignende tilfælde?

Har lagt 1 billede i dk.binair af skattebassen.

Med venlig hilsen

Johny P.

Fra : Lene Hansen

Dato : 07-01-04 19:52

Hvorfor fik din kat trukket de to tænder ud? Var det p.g.a. de symptomer du
nu nævner eller er de først kommet efter tandudtrækningen?

Lene Hansen

Fra : Flemming N.

Dato : 07-01-04 20:53

Hej,

> Han mente der var svag observation af en tumor siden tandkødet ikke var helet i
> overmunden hvor den ene tand sad.

Det er umuligt at sige hvad din kat fejler, men når et sår ikke vil
hele er der desværer altid en chance for at det er kræft min 13 år
gamle kat fik konstateret kræft efter at have fået en tandrensning og
trukket en tand ud i august. Har din dyrlæge ikke forslået at i fik
taget en prøve af det der kunne værer en tumor?? det ville jeg bestemt
foreslå, for når man ved med sikkerhed hvad katten fejler kan man også
bedre tage en beslutning om hvad man skal gører...

Jeg krydser finger for at det ikke er kræft, og at din kat snart
bliver rask igen...

Hvis du har brug for mere information om katte og kræft kan du melde
dig ind i yahoo gruppen feline-cancer, her er et link:

I den gruppe er der mange søde mennesker der kan give råd osv...

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : zasha

Dato : 07-01-04 21:29

<klip>
> Har lagt 1 billede i dk.binair af skattebassen.
>
> Med venlig hilsen
>
> Johny P.
</klip>

Og så sidder man dér og leder efter "skattebassen" indtil man finder ud af
at "skattebassen" hedder "Pjuske"...*smil*

Jeg ville også få undersøgt OM det er kræft eller bare en kat med dårlig
hårheling. Det er i mine øjne for "nemt" bare at tro det er kræft og få
katten aflivet, han er jo eventyrlig dejlig :)

Jeg er jo selv så heldig at have en kanon god/dygtig dyrlæge, så hvis du bor
i nærheden af Vordingborg, så prøv at kontakte Vordingborg dyrehopoital og
tal med Nerry Kamstrup...

Håber det bedste for Pjuske
--
Hilsen Heidi