strtoupper() konverterer ikke æøå på Linux
Fra : Frowning_Freezer

Dato : 07-01-04 17:33

Hvad skal der ændres på en Linux/Apache server for at strtoupper()
også konverterer de danske tegn æøå?

Jeg har ingen problemer på min Win/IIS.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 07-01-04 18:34

http://php.net/setlocale

--
Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw
http://www.razor.dk | yourself at the ground and miss.

Fra : Frowning_Freezer

Dato : 07-01-04 18:50

>http://php.net/setlocale

Det hjælper ikke noget. Selvom jeg endda prøver at bruge
setlocale(LC_CTYPE, 'C') hjælper det ikke noget (da, da_DK, dan
eksisterer ikke på den server, kun C godtager den og det har virker
før). Så hvad er det der skal ændres i Apache?

Fra : Christian Joergensen

Dato : 07-01-04 19:24

On Wed, 07 Jan 2004 18:49:39 +0100, Frowning_Freezer wrote:

> [...]
> eksisterer ikke på den server, kun C godtager den og det har virker
> før). Så hvad er det der skal ændres i Apache?

Din systemadministrator skal tilføje en dansk locale.

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Frowning_Freezer

Dato : 07-01-04 19:57

>Din systemadministrator skal tilføje en dansk locale.

Han siger at det er tilføjet - og den accepterer også koden 'C'. Den
virker bare ikke...!

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 13-01-04 17:45

Frowning_Freezer wrote:
> Hvad skal der ændres på en Linux/Apache server for at strtoupper()
> også konverterer de danske tegn æøå?

setlocale(LC_ALL, "da_DK");

eller

setlocale(LC_ALL, "da_DK.ISO8859-1");