Underworld?
Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 17:02

Hej

Fik Underworld in af døren for ngle dage siden!

Hvad syntes I om filmen?

Jeg syntes personligt eat den er ringe! Blev sgu lidt skuffet....
Det er som om de prøver at immitere Matrix og Blade uden at ramme
overhovedet....

Rune

Fra : Tybalt

Dato : 07-01-04 17:56

"Rune Vestergaard" <runwest[at]post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg syntes personligt eat den er ringe! Blev sgu lidt skuffet....
> Det er som om de prøver at immitere Matrix og Blade uden at ramme

Som actionfilm er den vel egentlig ret gennemsnitlig (læs: dårligere end
forventet), og som vampyr-film er det en total skuffelse =)

Indrømmet - jeg bryder mig ikke om den "nye vampyr-mytologi" og kender den
heller ikke rigtig, men hvor var vampyrerne i Underworld dog nogle
sissies... De er jo totalt strippede for lækre, overnaturlige evner...
Vampyrer skal sparke røv - og det gør de ikke. Skuffelse...

Mine 2 kroner...

\Henrik

Fra : Taba

Dato : 07-01-04 17:59

> Hvad syntes I om filmen?

Jeg synes til gengæld den er fed. En lidt snørklet historie der er bygget ok
op (men ikke noget mesterværk) og glæder mig til en 2'er (evt. 3'er) som de
har haft snakket om... Man kan jo ikke få nok af hende vampyren Celine
*Mums*

/Taba

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-01-04 19:29

Taba wrote:

> [...]
> bygget ok op (men ikke noget mesterværk) og glæder mig til en 2'er
> (evt. 3'er) som de har haft snakket om... Man kan jo ikke få nok af

jeg er med dig her.....
jeg synes det for en gangs skyld var rart at se "menneskelige vampyrer",
lidt som vi får et glimt af i Blade....... Det skal siges at jeg er totalt
vild med Blade...
jeg synes historien holdt på flere punkter, og at det var virkelig fedt at
se andet end den gængse "nu skal jeg bide dig lidt i halsen"vampyrfilm.....
rart med noget nyt.... fed stemning i filmen omend jeg synes Victor var for
underspillet..... han kunne godt have været præsenteret bedre......
og så synes jeg faktisk det var fedt at vampyrerne ikke havde disse totalt
overdrevne superhelte kræfter..... så faktisk gerne at "the Likens" havde
samme menneskelighed og ikke kravlede rundt på væggene på den måde......
fedt at der er forklaringer på hvorfor de reagerer som de gør...
jeg glæder mig også til opfølgeren, og er faktisk glad for at Victor er
væk...... glæder mig til at se hvad Celine og Michael kan bedrive sammen ;)

--
Knus, Sabina.
"It is a strange fate that we should suffer so much fear and doubt over

Fra : HKJ

Dato : 07-01-04 19:39

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
> samme menneskelighed og ikke kravlede rundt på væggene på den måde......

Jeg bemærkede nu en vampyr der kunne hænge på et glat loft.

Men instruktøren sagde også at han havde prøvet at lave en lidt mere
videnskabelig baggrund, om det er lykkedes kan diskuteres.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-01-04 21:11

HKJ wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> Jeg bemærkede nu en vampyr der kunne hænge på et glat loft.

ja det gjorde jeg også, men hun hoppede immervæk derop fordi hun blev
skræmt..... der er nu engang en forskel på at bruge den slags kræfter "bare
forid man har dem" og så bruge dem til at redde sig selv......

> Men instruktøren sagde også at han havde prøvet at lave en lidt mere
> videnskabelig baggrund, om det er lykkedes kan diskuteres.

jeg synes hans teorier var bedre end de gamle ideer om vampyrer og
varulve.......
jeg kan gode lide tanken om at det er en virus og at man "smittes"......
jeg synes feks også at "Dracula" var god i sin tid, men er faktisk mere
begejstret for de nye teorier.... de er mere troværdige på et eller andet
plan, og knapt så myte-agtige...... hvilket jeg personligt synes er
fedt.....

Fra : HKJ

Dato : 07-01-04 21:36

> [...]
"bare
> forid man har dem" og så bruge dem til at redde sig selv......

Det viser jo at de har sådan nogle (overnaturlige) kræfter.

> jeg synes hans teorier var bedre end de gamle ideer om vampyrer og
> varulve.......

Der er nogle positive ting med dem, men på den anden side så syntes jeg ikke
at det hjælper at lave nogle få ting "videnskabelig korrekt". Historien er
en fantasy historie, det ændre ikke på det at der smides et par
videnskabelige teorier ind.

> [...]
> begejstret for de nye teorier.... de er mere troværdige på et eller andet
> plan, og knapt så myte-agtige...... hvilket jeg personligt synes er

Jeg syntes også det er dejligt at man ændre lidt på nogle af de gamle
ide'er, det giver mulighed for nogle nye fortællinger.

Jeg syntes at Underworld var en udemærket gang underholdning og skal da nok
have set den igen, men jeg vil ikke kalde det en stor film.

Er der forøvrigt andre der sysntes at DD lydsporet på den er MEGET højt?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-01-04 22:05

HKJ wrote:

> Det viser jo at de har sådan nogle (overnaturlige) kræfter.

ja klart.... men jeg synes faktisk det var ret fedt at de ikke overdrev det,
sådan som de amerikanske fantasy film har en tendens til......

> [...]
> korrekt". Historien er en fantasy historie, det ændre ikke på det at
> der smides et par videnskabelige teorier ind.

klart, men det gør da historien mere interessant og giver den et
"edge"....... hvilket jeg synes gør den væsentligt federe end de "gamle"
vampyrfilm...... *G*
det skal nok siges at jeg er en total sucker for vampyrfilm og lignende.....
det eneste jeg aldrig rigtig har kunne se det "sjove" i af den slags har
være "Buffy - the vampire slayer"....

> Jeg syntes også det er dejligt at man ændre lidt på nogle af de gamle
> ide'er, det giver mulighed for nogle nye fortællinger.

enig ;)

> Jeg syntes at Underworld var en udemærket gang underholdning og skal
> da nok have set den igen, men jeg vil ikke kalde det en stor film.

det kan vi godt blive enige om, men jeg synes absolut den er seværdig hvis
man ellers er til den slags.......

Fra : Erik

Dato : 07-01-04 22:34

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:bthql6$1f1$1@news.cybercity.dk...

> Er der forøvrigt andre der sysntes at DD lydsporet på den er MEGET højt?

Ja det klagede min nabo også over

--
Erik

Fra : HKJ

Dato : 07-01-04 22:46

"Erik" <fake@huttelihut.wq> wrote in message

> Ja det klagede min nabo også over

Grundet til at jeg spørger er at jeg faktisk havde stillet volumekontrollen
noget lavere end normalt og jeg syntes stadig at lyden var lige så høj, som
andre film, på min normale indstilling.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 12-01-04 18:53

> Jeg bemærkede nu en vampyr der kunne hænge på et glat loft.

Ja, og varulve der foretrak at gå på vægge fremfor gulv... hmmm

/JeppeM

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 23:00

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg glæder mig også til opfølgeren, og er faktisk glad for at Victor er
> væk...... glæder mig til at se hvad Celine og Michael kan bedrive sammen
;)

Hvad så med hensyn til varulvene?
Jeg syntes ikke de var halvt så flot lavet som varulvene i An American
Werewolf In Paris - eller London for den sags skyld....

Flovt at de ikke kan gøre det bedre...

Rune

Fra : HKJ

Dato : 07-01-04 23:04

> Hvad så med hensyn til varulvene?
> Jeg syntes ikke de var halvt så flot lavet som varulvene i An American
> Werewolf In Paris - eller London for den sags skyld....
>
> Flovt at de ikke kan gøre det bedre...

De mener faktisk selv at de har gjort det rigtig godt.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-01-04 23:13

Rune Vestergaard wrote:
> Hvad så med hensyn til varulvene?
> Jeg syntes ikke de var halvt så flot lavet som varulvene i An American
> Werewolf In Paris - eller London for den sags skyld....
>
> Flovt at de ikke kan gøre det bedre...

jeg synes generelt varulve altid ligner noget der er løgn i film......
derimod synes jeg faktisk at Michaels varulve/vampyr blanding var fed, og
sagtens kunne ligne noget jeg kunne forestille mig skulle være en troværdig
varulv ;)

Fra : Morten DH

Dato : 08-01-04 18:37

"Rune Vestergaard" <runwest[at]post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad så med hensyn til varulvene?
> Jeg syntes ikke de var halvt så flot lavet som varulvene i An American
> Werewolf In Paris

Der blev den lige afbestilt på min liste for ovennævnte er det rigeste jeg
har set i mands minde

Fra : LA2

Dato : 07-01-04 18:59

> [...]
>
> Jeg syntes personligt eat den er ringe! Blev sgu lidt skuffet....
> Det er som om de prøver at immitere Matrix og Blade uden at ramme

Tja... jeg synes at historien er direkte tåbelig, der er ingen "vampyr
uhygge" og der er alt for få vampyr/varulve kamp scener.
Men den er da lækkert filmet...
LA2

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-01-04 09:53

"LA2" <ltour_@hotmail.com> escribió

> Tja... jeg synes at historien er direkte tåbelig, der er ingen "vampyr
> uhygge" og der er alt for få vampyr/varulve kamp scener.
> Men den er da lækkert filmet...

Jeg blev positivt overrasket over Underworld. Lækker actionscener, flot
filmet, ok historie. Fuld fart på Dolby Digital lyden på DVD skiven.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 07-01-04 21:02

> [...]
>
> Jeg syntes personligt eat den er ringe! Blev sgu lidt skuffet....
> Det er som om de prøver at immitere Matrix og Blade uden at ramme

Jeg syntes den er på "højde" med Blade 2.... mere kan jeg ikke sige...

Den er sjov at se med et par gutter en søndag aften.. men ikke noget vildere

Note: jeg syntedes tilgengæld Blade 1 var virkelig overraskende fed... men
nu har vi ligesom snart set "det"...

Mvh. Martin

Fra : zcully

Dato : 07-01-04 21:41

> [...]
>
> Jeg syntes personligt eat den er ringe! Blev sgu lidt skuffet....
> Det er som om de prøver at immitere Matrix og Blade uden at ramme

Jeg syntes nu også der var noget the crow over den.
En rigtig fed film.
Rigtig godt filmet. Dog lidt synd at de ikke legede mere med slow og vinkler
ligesom i The Matrix. Så det egentlig kun udnyttet da Seline på et tidpunkt
tog et baglæns spring. Det så sgu fedt ud.
Musikken var også totalt fed (bestilte soundtracket da jeg kom hjem).

Blev nu alligevel skuffet over et par ting.
Slutningen var lidt plat. Mindede lidt om starten på Ghost ship og det der
typiske "vi må hellere holde filmen åben så vi kan lave flere hvis det
bliver en success". Typisk Hollywood.

/Zcully

Fra : Lars Funck

Dato : 12-01-04 12:16

"Rune Vestergaard" <runwest[at]post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Fik Underworld in af døren for ngle dage siden!
>
> Hvad syntes I om filmen?

Det var en ok actionfilm. Men jeg synes man burde have gjort mere ud af
hvilke kræfter de forskellige væsner havde. Det virkede som om den eneste
overnaturlige evne de havde var at de kunne hoppe ned fra meget høje
bygninger

Især med tanke på det World of Darknes univers man tydeligt har ladet sig
inspirere af, kunne man sagtens have givet både vampyrer og lycantroper mere
"kød" på kroppen.

Jeg så filmen i Aalborg... lyden var så høj at piskesmæld og pistolskud var
direkte smertefulde

MVH

Lars

Fra : Jakenold Schwarzeneg~

Dato : 24-01-04 23:43

Hovedpersonen er hot, filmen stinker.

Den er så b-films agtig i sin måde at give bla. Victor rollen som den seje
overleder.

Jake

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-01-04 01:45

"Jakenold Schwarzenegger" <thiswontwork@tele2adsl.dk> skrev:

>Hovedpersonen er hot

Ja, det må man sige. Kate Beckinsale i latex - så er der sat vand over
til en stiverik.

>filmen stinker.

Også i den grad.

--