Download af filer
Fra : Christian

Dato : 07-01-04 16:56

Hej alle i kloge hoveder herinde!

Jeg har startet et web-design firma (gider ikke gå med aviser)
og har ramt det første problem! Når brugerne nu skal have deres
sider skal de jo downloades. Jeg ved godt det kan gøres gennem et
FTP program, men nogle af mine kunder er begyndere. Så er der Zip
filer de tillader mit host ikke (heller ikke rar eller lignede
filer) så er der andre måder man kan gøre det på?

Er ved at være lidt desperat. Siden er www.rb-design.tk (alle
beder altid om et link så det skal i få) Men .tk's servere er
ustabile for tiden eå ellers er det www.rbdesign.tk

På forhånd tak

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 07-01-04 18:28

Christian wrote:
> [...]
> filer de tillader mit host ikke (heller ikke rar eller lignede
> filer) så er der andre måder man kan gøre det på?

Du kunne jo skifte host. Ellers er en brænder og en cdrom en mulighed,
postdanmark lever stadig

> Er ved at være lidt desperat. Siden er www.rb-design.tk (alle
> beder altid om et link så det skal i få) Men .tk's servere er
> ustabile for tiden eå ellers er det www.rbdesign.tk

Har du overvejet at bruge lidt penge på et stabilet webhotel?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Lobais

Dato : 07-01-04 18:33

> Har du overvejet at bruge lidt penge på et stabilet webhotel?

tk er vel ikke et webhotel, men noget (ved ikke hvad det hedder) i stil
med hostmaster. http://www.dk-hostmaster.dk/

--
Thomas
- "Visdom er ikke resultatet af en uddannelse,

Fra : Christian

Dato : 07-01-04 19:19

Soeren Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du kunne jo skifte host. Ellers er en brænder og en cdrom en mulighed,
> postdanmark lever stadig

Har prøvet, men det næste er frip.dk og de tilbyder kun 10 MB

Ved det har overvejet det med CD'erne

> Har du overvejet at bruge lidt penge på et stabilet webhotel?

Skulle jeg måske, men har nærmest lavet en konkurrence mod mig selv om at
se hvor meget jeg kan stable på benene uden en øre, er også den lykkelige
ejer af www.fun-online.tk

Tak for din hjælp!

Fra : jopa

Dato : 07-01-04 19:39

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev bla:

> Ved det har overvejet det med CD'erne

For det første kan du ikke lave et webdesign firma baseret på tk domæne, det
er det skisme for ustabilt til.
Start med at få din far til at købe dig et domæne, Feks design-funonline.dk
Dernæst er det normalt at man (det gør jeg) oploader siderne for kunden på
hans webhotel
Alternativt pakke dem og sende dem med mail til kunden

--
Mvh. John www.web-templates.dk
www.johns-web.dk www.jp-web.dk

Fra : Christian

Dato : 07-01-04 20:26

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> For det første kan du ikke lave et webdesign firma baseret på tk domæne, det
> er det skisme for ustabilt til.
> Start med at få din far til at købe dig et domæne, Feks design-funonline.dk

Du ahr nok ret! Jeg må lige tale med den gamle, men han er i U.S.A. for tiden
så det bliver ikke før Lørdag,

Dernæst er det normalt at man (det gør jeg) oploader siderne for kunden på
> hans webhotel

Ja, men vil ikke ind at bestille domains for dem, men uploading er ikke noget
problem. Tak for Tippet!

> Alternativt pakke dem og sende dem med mail til kunden

Man det havde jeg ikke tænkt på. 1000000000 tak det var det problem løst.

Fra : Lobais

Dato : 07-01-04 20:54

Wed, 07 Jan 2004 18:18:39 +0000. skrev Christian:

> Skulle jeg måske, men har nærmest lavet en konkurrence mod mig selv om at
> se hvor meget jeg kan stable på benene uden en øre, er også den lykkelige
> ejer af www.fun-online.tk
Koster .tk domæner ikke noget?

Fra : jopa

Dato : 07-01-04 21:03

Lobais <thomas@ahle.dk> skrev bla:
> Wed, 07 Jan 2004 18:18:39 +0000. skrev Christian:
>
> Koster .tk domæner ikke noget?

Næ men Domænet bliver ikke registreret i dit navn, men du får ret til at
bruge det
Hold dig fra det. brug i stedet 1go.dk

Fra : Lobais

Dato : 07-01-04 18:31

Wed, 07 Jan 2004 15:55:32 +0000. skrev Christian:

> Så er der Zip filer de tillader mit host ikke
> (heller ikke rar eller lignede filer)
I så fald ville jeg skifte host ;)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-01-04 18:35

Christian wrote :

> Hej alle i kloge hoveder herinde!

Jeg tillader mig også lige at svare :)

> [...]
> filer de tillader mit host ikke (heller ikke rar eller lignede
> filer) så er der andre måder man kan gøre det på?

Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår dit problem. Er problemet, at
du gerne vil stille nogle filer til rådighed, som din host ikke tillader?

Hvis det er tilfældet, så kunne du jo overveje at lægge dine filer i en
database. Dine links peger så på en side, der henter data i din database,
"omdanner" dem til en fil og serverer dem til din browser.

Performancemæssigt er det typisk ikke noget, der ligesom siger HURRA, men
det er, om ikke andet, måske en løsning på dit problem.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Christian

Dato : 07-01-04 19:21

Jesper Stocholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg tillader mig også lige at svare :)

> Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår dit problem. Er problemet, at
> du gerne vil stille nogle filer til rådighed, som din host ikke tillader?

Først fik jeg suden hostet hos frac men de vil ikke have Zip filer

> Hvis det er tilfældet, så kunne du jo overveje at lægge dine filer i en
> database. Dine links peger så på en side, der henter data i din database,
> "omdanner" dem til en fil og serverer dem til din browser.

Jeg er ikke så meget inde i det serversprog kan du give en hånd med?

> Performancemæssigt er det typisk ikke noget, der ligesom siger HURRA, men
> det er, om ikke andet, måske en løsning på dit problem.

Jeg takker!

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-01-04 20:07

Christian wrote :

> Først fik jeg suden hostet hos frac men de vil ikke have Zip filer

> Jeg er ikke så meget inde i det serversprog kan du give en hånd med?

Nu kender jeg jo ikke alle programmeringssprog til webbrug, så det kræver
i det mindste, at du fortæller, hvilket sprog du har adgang til samt
hvilken database du har adgang til.

Hvis du har adgang til PHP, så bør du henvende dig i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php . Hvis du har adgang til ASP, så
hedder gruppen dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

> Jeg takker!

velbekomme.

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 07-01-04 20:11

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote in

> Hvis det er tilfældet, så kunne du jo overveje at lægge dine filer i en
> database. Dine links peger så på en side, der henter data i din
> database, "omdanner" dem til en fil og serverer dem til din browser.

Hvis det er sådan noget vi er ude i kan man lige så godt klippe databasen ud.
Zip filerne og omdøb filen til fil.jpg eller fil.html eller sådan noget. Brug
så et serversidesprog til at servere filen til den besøgende med et andet
filnavn og en passende content-type.

Det stinker stadig performancemæssigt, og jeg vil nok vælge at skifte host
først.

Man kunne f.eks. vælge at bruge de penge man tjener på den første kunde til
at købe et domæne (koster efterhånden det samme som en tur i biffen) og et
ordenligt webhotel (kan gøres udmærket for en 50,- om måneden).

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-01-04 20:17

Andreas Haugstrup Pedersen wrote :

> [...]
> eller sådan noget. Brug så et serversidesprog til at servere filen til
> den besøgende med et andet filnavn og en passende content-type.

Det er selvfølgelig også en mulighed.

Fra : Christian

Dato : 07-01-04 20:28

Jesper Stocholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er selvfølgelig også en mulighed.

Tak for jeres hjælp gutter! Jeg tror dog det ender med Johns (jopa)
løsning, da jeg ikke har server på min egen computer (har win xp pro). Men
tak fordi i gad bruge tid på det!

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-01-04 01:51

Så skal det være en ukendt filtype da IE desværre stoler mere på
filendelsen end på content-type og det vil give problemer med de to
nævnte filendelser.

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 08-01-04 07:16

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> Så skal det være en ukendt filtype da IE desværre stoler mere på
> filendelsen end på content-type og det vil give problemer med de to
> nævnte filendelser.

Det var derfor jeg i det stykke du klippede væk skrev at man skulle give
dem et andet filnavn når de serveres til browseren.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-01-04 12:52

Ja, du skrev at man skulle omdøbe den fra zip til enten txt eller jpg.
Jeg påpegede blot at det ikke var heldige valg af filendelser.

>Zip filerne og omdøb filen til fil.jpg eller fil.html eller sådan noget.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 08-01-04 15:20

Jens Peter Karlsen wrote:

> Ja, du skrev at man skulle omdøbe den fra zip til enten txt eller jpg.
> Jeg påpegede blot at det ikke var heldige valg af filendelser.

Læser du hvad manden skriver?

Citat: "Brug så et serversidesprog til at servere filen til den
besøgende med et andet filnavn og en passende content-type."

Altså du går ind og giver filen et andet navn når den sendes...

Eksempel i PHP.
<?php
header("Content-type: application/zip");
header("Content-Disposition: attachment; filename=Download.zip");
readfile('./Download.txt');
?>

Hvis du så har Download.txt i samme mappe som ovenstående script - så
skal du blot kalde scriptet - den læser Download.txt filen og sender den
som Download.zip.

Altså brugeren får en .Zip fil.

Og så svar venligst under spørgsmålene - så er der da også en chance for
at du læser hvad man har skrevet ;)

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 08-01-04 15:25

Johan Holst Nielsen wrote:
> [...]
> <?php
> header("Content-type: application/zip");
> header("Content-Disposition: attachment; filename=Download.zip");

Iøvrigt - hvis nogle skal bruge den - og det er en større Zip fil vil
jeg nok tilføje følgende

<?php
header('Content-type: application/zip');
header('Content-Disposition: attachment; filename=Download.zip');
header('Content-Transfer-Encoding: binary');
header('Content-Length: '.filesize('Download.txt'));
readfile('./Download.txt');
?>

Så burde der intet at være i tvivl om for browseren :)

mvh
Johan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-01-04 02:00

Ja men du læste åbenbart ikke mit svar:

"Så skal det være en ukendt filtype da IE desværre stoler mere på
filendelsen end på content-type og det vil give problemer med de to
nævnte filendelser."

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 09-01-04 12:46

Jens Peter Karlsen wrote:
> Ja men du læste åbenbart ikke mit svar:
>
> "Så skal det være en ukendt filtype da IE desværre stoler mere på
> filendelsen end på content-type og det vil give problemer med de to
> nævnte filendelser."

Og hvis du ikke tror på det jeg skriver - så tjek her =>

http://phpgeek.1go.dk/download/test.php (Den skal bruges til at
downloade zip filen med)
http://phpgeek.1go.dk/download/test.phps (Som er sourcen til fil
downloaderen)
http://phpgeek.1go.dk/download/test.txt (Som er ZIP filen omdøbt til .txt)

Prøv at klikke her:
http://phpgeek.1go.dk/download/test.php

Min IE genkender den som en .ZIP fil selvom jeg sender en .txt fil....

Såååh?

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 09-01-04 12:52

Johan Holst Nielsen wrote:

> [...]
> http://phpgeek.1go.dk/download/test.php
>
> Min IE genkender den som en .ZIP fil selvom jeg sender en .txt fil....

Ser ud til mit testhotel er lidt dumt...
Gå til => http://phpgeek.1go.dk/download/ og tryk på test.php

mvh
Johan

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 09-01-04 15:59

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> wrote in

> http://phpgeek.1go.dk/download/test.phps (Som er sourcen til fil
> downloaderen)

Jeps, Jonas, det var lige præcis sådan jeg mente man skulle gøre det!

Fra : Benny Nissen

Dato : 07-01-04 22:16

"Christian" <SphinX@mail-online.dk> wrote in message
> Hej alle i kloge hoveder herinde!
>
> Jeg har startet et web-design firma

Øhhh ja, eller er i gang med at forsøge at starte.

> og har ramt det første problem! Når brugerne nu skal have deres
> sider skal de jo downloades.

Du laver det vel da færdigt for dem ? Altså uploader siderne til den ønskede
server o.s.v.

> Jeg ved godt det kan gøres gennem et
> FTP program, men nogle af mine kunder er begyndere. Så er der Zip
> filer de tillader mit host ikke (heller ikke rar eller lignede
> filer) så er der andre måder man kan gøre det på?

Du kan da sende dem en mail med en .zip-fil.

> Er ved at være lidt desperat. Siden er www.rb-design.tk (alle
> beder altid om et link så det skal i få) Men .tk's servere er
> ustabile for tiden eå ellers er det www.rbdesign.tk

Har startet et firma, men kan ikke lige huske, hvad det hedder ?
På siden skriver du også:
"Skal den være med JavaScript, Iframe elelr frames?"
Først: Ret stavefejlen. Dernæst: Hvad med ingen af delene ?
Det er da i langt de fleste tilfælde ikke ønskeligt at bruge nogle af
delene.

Start med at få din egen side lavet færdig. Leveringstid giver en blank
side. Hvad betyder det ? At du ikke kan levere eller hvad ?

Hårde ord, det ved jeg godt, men man kan sgu' ikke bare sådan lige springe
fra at gå med aviser til at desige hjemmesider. Det kræver en masse viden,
som du, jfr. dine andre indlæg, ikke besider endnu.
Start med at lære noget mere om webdesign. Lær dernæst noget om
virksomhedsledelse. Du kan ikke påregne at starte med ingen udgifter, og så
forvente, at du alligevel får betalende kunder. Sådan hænger verden
(desværre) ikke sammen i dag.

--
Benny

Fra : Christian

Dato : 08-01-04 07:49

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Christian" <SphinX@mail-online.dk> wrote in message

> Øhhh ja, eller er i gang med at forsøge at starte.

Man skal jo starte et sted! Hvis du beslutter dig "Det kan jeg ikke" kommer du
jo aldrig videre?!

> Du laver det vel da færdigt for dem ? Altså uploader siderne til den ønskede
> server o.s.v.

Ja, men ville du ikke også gerne have en kopi på din egen computer? JEg bliver
ikke ved med at opdatere deres site for dem det skal de altså selv til de
priser!

> Du kan da sende dem en mail med en .zip-fil.

Tror jeg var kørt sur i det havde slet ikke tænkt på det med mailen.

> [...]
> Først: Ret stavefejlen. Dernæst: Hvad med ingen af delene ?
> Det er da i langt de fleste tilfælde ikke ønskeligt at bruge nogle af

Jeg har ikke server på min computer og jeg undskylder den anden side er
www.rbdesign.frac.dk. Hvis folk ikke vil havde mine services behøver de ikke
tage dem, men det her skal prøves af.

> Start med at få din egen side lavet færdig. Leveringstid giver en blank
> side. Hvad betyder det ? At du ikke kan levere eller hvad ?

Nej det betyder jeg bare lynhurtigt uploade den halvfærdige side så i kunne se
hvad det er! Begynder først at lave reklame når siden er færdig.

> Hårde ord, det ved jeg godt, men man kan sgu' ikke bare sådan lige springe
> fra at gå med aviser til at desige hjemmesider. Det kræver en masse viden,
> som du, jfr. dine andre indlæg, ikke besider endnu.

Jeg kan lave designs nu, og hvis folk vil have en proffesionel uddannet en til
at gøre værsgo tag ham, men hvis de vil betale 500 kr istedet for 10.000 kr hos
mig skader det vel ikke nogen. Der udover har jeg undersøgt det nærmere, jeg
vil ikke starte et "firma" da jeg skal kunne stille 125.000 i garanti for det,
og er kun 13 år såå. Det bliver bare en side der tager penge for designs, og
det er p.t lovligt.

> Start med at lære noget mere om webdesign.

Er i konstant udvikling, har kun kendt til html i 8 måneder.

Lær dernæst noget om
> virksomhedsledelse. Du kan ikke påregne at starte med ingen udgifter, og så
> forvente, at du alligevel får betalende kunder. Sådan hænger verden
> (desværre) ikke sammen i dag.

Nej desværre ikke. Jeg starter med at købe et .dk domæne. Derudover kender jeg
en gut der ikke er så god til at lave hjemmesider, men kender den halve verden,
og han sender dem der mangler en hjemmeside til mig derved kan jeg forhåbentlig
sprede mit navn lidt ud.

Jeg takker for kritik og hjælp, det skal der jo også til en gang imellem, men
jeg vil sgu' prøve det her.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 08-01-04 09:59

Hej,

Til lige at starte med - det er ikke for at rakke ned, være negativ
eller ligende :)

Christian wrote:
> [...]

Det er helt rigtig. Vil dog råde dig til at surfe lidt rundt - tjekke
lidt. I stedet for bare et par div's. Det er altså imho ikke det mest
inspirerende for en webdesign virksomhed :)

Selvfølgelig skal man starte et sted - men man reparerer altså heller
ikke fly der skal ud og flyve, når man starter første dag som flymekaniker.

Leg en masse med tingene - og du skal nok blive bedre - men starte op
uden penge. Det bliver svært (nævnte du et andet sted). Websites kun
indeholdende tekst, forskellige html objekter uden billeder/grafik er
kedeligt (sorry!). Så du skal ud og investere i et grafik program der
nemt løber op i et par kilo (læs: tusinde kroner).

> Man skal jo starte et sted! Hvis du beslutter dig "Det kan jeg ikke" kommer du
> jo aldrig videre?!

Helt rigtig - og den rigtige indstilling. Men man skal også være
realistisk , hvornår man er god nok. Kender du ikke nogle i familien der
skal have lavet websites? En eller anden
fætter/kusine/onkel/tante/whatever der måske har en lille hjemmebiks, så
du kan starte med at lege lidt med det? Det tror jeg vil være den bedste
indgangsvinkel.

Desuden kan du hente inspiration på forskellige websites som:
www.cwd.dk
www.designersdepot.com
www.mediainspiration.com

Så du kan se du har noget at nå frem til :) Og eventuelt begynde at
finde ud af hvordan de har opbygget deres website - og måske hvorfor?

> Ja, men ville du ikke også gerne have en kopi på din egen computer? JEg bliver
> ikke ved med at opdatere deres site for dem det skal de altså selv til de
> priser!

Hmm, men man får penge for det kan man da sagnes opdatere deres websites ;)

> Jeg har ikke server på min computer og jeg undskylder den anden side er
> www.rbdesign.frac.dk. Hvis folk ikke vil havde mine services behøver de ikke
> tage dem, men det her skal prøves af.

Jah, men forvent ikke det store - en søgning på google:
http://www.google.dk/search?q=webdesign+site%3A.dk

Jah.. gider lidt om det...

> Nej det betyder jeg bare lynhurtigt uploade den halvfærdige side så i kunne se
> hvad det er! Begynder først at lave reklame når siden er færdig.

Og pil lige menuen ud af JS filer - det er total underordnet at de
ligger i js filer. Det eneste du opnår ved det, er at du udelukker folk
med Javascript slået fra.

Eventuelt hvis du har adgang til PHP kan du på serversiden inkludere
indhold i websites via

<?php
include("menu.html");
?>

> [...]
> og er kun 13 år såå. Det bliver bare en side der tager penge for designs, og

Øøøh, så har du ikke undersøgt det godt nok. 125.000 er indskudet i et
ApS. En enkeltmandsvirsomhed er gratis at oprette. (Dog skal man minimum
være 18 år... (så vidt jeg husker kan man også blot være over 15 med
underskrift fra værge)).

Men hvis du kan designe? Så lad os dog se? :P

> Er i konstant udvikling, har kun kendt til html i 8 måneder.

Okay, måske tid til også at kigge på lidt grafik?

> [...]
> og han sender dem der mangler en hjemmeside til mig derved kan jeg forhåbentlig

Igen forvent dig ikke for meget. Uden at være hård - så tror jeg MEGET
få, med mindre det er familie eller bekendte, vil købe noget af dig, som
sitet ser ud pt..

Du kan selvfølgelig modbevise det - men tror nu aviserne ville give en
bedre indtægt! ;)

> Jeg takker for kritik og hjælp, det skal der jo også til en gang imellem, men
> jeg vil sgu' prøve det her.

Det er helt rigtig. Forsæt - men overvurder ikke forventningerne.
Webdesign markedet er et marked for der er 100 designere for hver enkelt
hjemmeside. Derfor er den bedste måde, at øve sig på familie, venner og
bekendte - indtil man er god nok til at levere et kvalitetsprodukt. Folk
i din kaliber er der desværre nok til at fodre svin med ;)

mvh
Johan

Fra : jopa

Dato : 08-01-04 12:13

> [...]
> uddannet en til at gøre værsgo tag ham, men hvis de vil betale 500 kr
> istedet for 10.000 kr hos mig skader det vel ikke nogen.

Nej og det er også helt fint.Tror dog ikke lige der er nogen Firmaer der
hyrer en der tager 500,- for en webside.
De vil nok tage ham til 10.000.
Men som udgangspunkt lave sider til venner og bekendte er jo helt fint og
der kunne 500,- være den rigtige pris

> [...]
> skal kunne stille 125.000 i garanti for det, og er kun 13 år såå. Det
> bliver bare en side der tager penge for designs, og det er p.t

Du kan da snilt starte et Firma som 13 årig.Du behøver ikke at svare moms
med en indtjening under 50.000 så til 500,- pr webside kan du lave mange
blot husk at det skal opgives til skattevæsenet.
Start med at få et DK domæne
Lav en flot side der beskriver dine evner
Få lavet en kontakt formular så evt kunder kan komme i forbindelse med dig.
Min erfarring er at Firmaer ikke er venligt stemt overfor mobil telefoner

Bare gå i krig du skal blot være opmærksom på at der er mange om buddet.

..

Fra : Per Christoffersen

Dato : 08-01-04 12:59

"jopa" <jopa@pc.invalid> skrev i en meddelelse

> Du kan da snilt starte et Firma som 13 årig.

Bortset fra, at mindreårige ikke kan indgå bindende aftaler...

Hvis det skal være en professionel virksomhed, så skal der en myndig person
ind over.

/Per

Fra : jopa

Dato : 08-01-04 13:46

Per Christoffersen <pc@NIXcomonto.dk> skrev bla:

> Bortset fra, at mindreårige ikke kan indgå bindende aftaler...

Jo men det skulle ikke vælre en forhindring for at lave design til venner og
bekendte. Mere bliver det formentlig ikke til i første omgang

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-01-04 15:50

Næ, men det er en forhindring for det her som du skrev:

>Du kan da snilt starte et Firma som 13 årig.

Lad mig minde dig om at der i øjeblikket er en 18-årig gut der
sidder i fedtefadet. Han har en gæld på en halv million og en
anklage for bedrag fordi han var naiv i forbindelse med et firma
han kørte.

--
Bertel

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-01-04 16:08

Bertel Lund Hansen wrote :

> [...]
> sidder i fedtefadet. Han har en gæld på en halv million og en
> anklage for bedrag fordi han var naiv i forbindelse med et firma

Er det DVD-Pusheren du hentyder til?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-01-04 18:47

Jesper Stocholm skrev:

>Er det DVD-Pusheren du hentyder til?

Nej, det var en ulykkelig gut der spurgte i dk.videnskab.jura
hvad han skulle gøre. Det var mobiler han havde solgt, og da de
viste sig at være stjålne, hæftede han pludselig for nye og
lovlige telefoner til alle sine kunder.

--
Bertel

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-01-04 22:50

Bertel Lund Hansen wrote :

> [...]
> hvad han skulle gøre. Det var mobiler han havde solgt, og da de
> viste sig at være stjålne, hæftede han pludselig for nye og

Ok - jeg synes heller ikke, at det kunne passe med emailen fra DVD-
Pusheren, hvor der tales om hensyn til kone og to børn.

Fra : jopa

Dato : 08-01-04 16:13

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev bla:
> [...]

Korrekt
Kan så omformulere det til : du kan snilt lave sider for venner og bekendte
og tjene dine lommepenge på den måde.
Senere hvis der kommer gang i "forretningen" kan du evt alliere dig med en
voksen og så lad ham stå for det forretningsmæssige.

Fra : Christian

Dato : 08-01-04 17:50

> [...]
> Senere hvis der kommer gang i "forretningen" kan du evt alliere dig med en
> voksen og så lad ham stå for det forretningsmæssige.

Korrekt. Hvis jeg begynder at få andre kunder kan jeg vel altid allierere mig
med min far? Han registerer domænet, og kan vel så også eje firmaet..

Fra : Christian

Dato : 08-01-04 19:25

Christian wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
Beklager det vil stå stille lidt nu, min morfar ligger for døden, så må være hos
familien lidt nu.