Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital fremkaldelse større end 30x20?
Fra : Thomas Rybak

Dato : 07-01-04 16:22

Hvor kan dette lade sig gøre, fx i 40x30 eller større til fornuftige priser
og god kvalitet?

Gerne over nettet...

Mvh Thomas

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 07-01-04 16:33

On Wed, 7 Jan 2004 16:21:44 +0100, "Thomas Rybak"
<private@REMOVE_THISrybakit.dk> wrote:

>Hvor kan dette lade sig gøre, fx i 40x30 eller større til fornuftige priser
>og god kvalitet?
>
>Gerne over nettet...
>
>Mvh Thomas

Japan Foto:
30x45 og 50x75
skal afleveres på CD i JPG eller TIF
jeg fik lavet et 30x40 for ca: 100 kr

NB: der er vist også Lyngby billedcenter,
men dem kender jeg ikke
mvh Ebbe

Fra : Anders F

Dato : 10-01-04 01:36

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote in message

> NB: der er vist også Lyngby billedcenter,
> men dem kender jeg ikke

Det gør jeg! Jeg hader dem - faktisk i sådan grad at det kan ødelægge mit
humør at høre deres latterlige radioreklamer!!!

Jeg fik engang lavet 6 stk. 20*30 forstørrelser hos dem - for de slog sig jo
op på at være "professionelle". Jeg indleverede 5 negativ striber - og
hentede dem glad igen med billederne. Sidstnævnte var dog grumt skuffende.
Støv og lange ridser. Til min store ærgelse IKKE kun på papiret...
Negativerne lignede noget man havde givet til et 5 årigt barn i en
sandkasse!
Jeg vendte naturligvis tilbage - kun for at blive svinet til af en
ekspedient: "DET er i hvert fald ikke noget vi har lavet! Vi bruger handsker
*) og alt muligt"
Jeg er ikke voldeligt anlagt - men jeg gik for at undgå at smadre bulen...
Da jeg vente tilbage næste dag med resten af filmene fik jeg lov til at
snakke med en ny. Og vedkommende var dog fornuftig nok, til ikke at ville
ydmyge sig selv med at kigge på resten af filmene. Han undskyldte
pligtskyldigt og tilbød at smøre noget (uhyggeligt) kemikalier på og lave
nye kopier. OK - de fik chancen: Negativerne var det samme - og billederne
havde samme tydelige ridser (men mindre støv og ringere farver).

Jeg har været i Lyngby Billedcenter 4 gange - og det er 4 gange for meget.
Under ingen omstændigheder vil jeg støtte nogen, der smadrer mine bedste
negativer og ikke engang kan se at det er et problem! AMATØRER!!!

Nu løber digi-folket jo ikke den risiko, men jeg vil nu alligevel anbefale
dem at holdesig væk!

Mvh.
Anders Frederiksen

*) Det havde den ekspedient, der gramsede på en eller anden stakkels
negativer, mens jeg ventede, i hvert fald ikke hørt om...

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 07-01-04 16:57

> Hvor kan dette lade sig gøre, fx i 40x30 eller større til fornuftige
priser
> og god kvalitet?

Tja, jeg bruger Billedebuttiken Online (Odense).
http://www.billedbutikken.dk 30x45 koster 49 kr. hos dem. Får de billederne
upæoaded før 16, så er de der med posten dagen efter. Det er det sted jeg
har prøvet hvor jeg har fået den bedste kvalitet.
--
Mvh Kai Hoffmann

Læs om citatteknink på:

Fra : Thomas Rybak

Dato : 07-01-04 19:42

> [...]
> upæoaded før 16, så er de der med posten dagen efter. Det er det sted jeg
> har prøvet hvor jeg har fået den bedste kvalitet.

Det ser da meget fornuftigt ud. Det er vist kun ved fremkaldelse af mange
10x15 billeder, at Jubii er billigere...

Men da jeg har et EOS 300D, vil jeg høre om, om det er smart at give
billederne en gang USM (gøre det skarpere) før man sender det til
fremkaldelse?

Mvh Thomas

Fra : Martin Gleit

Dato : 07-01-04 20:35

"Thomas Rybak" <private@REMOVE_THISrybakit.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men da jeg har et EOS 300D, vil jeg høre om, om det er smart at give
> billederne en gang USM (gøre det skarpere) før man sender det til

Ja, det bliver de kun bedre af...bare du ikke overdriver...

Fra : Martin Gleit

Dato : 07-01-04 20:50

prøv iøvrigt pixum.com...de har en størrelse de kalder mega sice der er
30x45 cm...koster 6 euro...de er generelt billigere og ikke mindst bedre end
nogen danske jeg har hørt om...

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-01-04 10:48

Jeg har prøvet billedbutikken og kan kun anbefale pga. kvalitet og hurtig
leverance.
Jeg fik lavet billeder i forskellig størrelse fra 10x15, 20x30 og 40x45 og
alle var meget flotte. Billederne var taget med Canon 10D.
Det er billigt at prøve, så gør det bare.
Mvh, Hans

Fra : Carsten Kolind

Dato : 07-01-04 17:23

Hej Thomas

Prøv at se www.billedbutikken.dk

Hilsen Carsten

Fra : Thomas Rybak

Dato : 12-01-04 18:20

..

Fra : Thomas Corell

Dato : 12-01-04 18:23

Thomas Rybak wrote:
> .

Erfaringer med groups.google.com ?

Så vidt jeg husker er det ikke en gang en uge siden samme spørgsmål blev
stillet.

--
Don't waste space

Fra : Deaster

Dato : 12-01-04 19:53

"Thomas Rybak" <private@REMOVE_THISrybakit.dk> skrev i en meddelelse

Kan bedre lide google.com

--
Deaster
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p: