? ang. køb af CV
Fra : 8722

Dato : 07-01-04 15:20

Hej håber i vil hjælpe mig........står som første gangs køber af
CV.................. har fundet en privat.....det er en Knaus Komfort 450
(Eifelland) - årg. 1981 ...............................er der nogen der kan
give mig gode råd om hvad jeg skal kikke efter/ være opmærksom på.

Mvh
Jørgen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-01-04 12:40

"8722" skrev
> [...]
kan
> give mig gode råd om hvad jeg skal kikke efter/ være opmærksom på.

Det er jo en ældre fætter... Prisen afspejler
antagelig også alderen?
Fugt og rust er fjende nr. 1.
Hvis den er "gammeldags" bygget op med plader
på profiler kan der være ret meget vand i konstruktionen.
Mellemrummet mellem profilerne er isoleret med
styropor eller mineraluld. Især det sidste er en
udmærket svamp.
Moderne sandwich konstruktioner er skumplade
pålimet alu udvendigt og (som regel) fiberplade
indvendig. De er knap så sarte.
Du kan muligvis få en ide om konstruktionen ved at tage
risten til køleskabet ud. Eller ved at trykke på siden
med en finger. Man kan tydeligt fornemme forskel.
Kontrollér hjørner for skjolder efter vand. Overskabe
og sengekasser i hjørnerne må ikke have skjolder
i loft eller på væg. Lugter den tør?
Kontrollér dato på gasslange. En "friskere" dato giver
en indikation om den almindelige vedligeholdelse.
Må vel max være 4 - 5 år gammel.
Hvor gamle er dækkene?
Er bremserne vedligeholdt?
Er træktøjet i orden? Hvis den har kørt meget er koppen
måske slidt og skal skiftes. Den bør kunne spændes på bilen
og næsten kunne løfte bilens bagende, hvis man
smækker en donkraft under. Hopper den af er enten
koppen eller kuglen udskiftningsklar. Man bør ikke
forsøge at presse den til det yderste. Det kan træktøjet
ikke tåle og desuden er det farligt hvis den skulle hoppe af.
Tale evt. med synshallen, de har nogle retningslinier.
Støddæmperen i træktøjet bør også være i orden. Den
kan sagtens bremse uden, men det er ubehageligt.
Kig bærende vanger efter for rust. Mange gamle vogne kikser
et syn hér og det er (for) dyrt at få lavet.
Du er næsten nødt til at tale med synshallen om, hvor lidt
eller hvor meget rust er acceptabelt.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : 8722

Dato : 08-01-04 20:46

Mange TAk skal du have.

Mvh
Jørgen

Fra : 8722

Dato : 11-01-04 16:59

Hej

Købte CV..........er nu den stolte ejer af min første CV.

Mvh
Jørgen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-01-04 10:18

"8722" skrev
> Købte CV..........er nu den stolte ejer af min første CV.

Tillykke Blev det så Eifellanden?

Fra : 8722

Dato : 13-01-04 16:17

Jep......nu håber jeg ikke jeg finder noget på den.....men manden have den
fra 1991 og hvad blev skilt og derfor skulle den sælges.