Impoteret bil
Fra : os

Dato : 07-01-04 15:17

Hej
Lige et spørgsmål som jeg håber at nogen kan svare på

Vedr. en impoteret Passat st.1,8 benzin årg. 90 hvordan finder man ud af
hvad den må trække, og med et alm. kørekort.
Vi påtænker at sætte anhængertræk på, men ude i motorrummet er der ikke det
nummer hvor man normalt kan se sådan noget, og der står heller ikke noget på
reg.attesten.
Har spurgt hos VW, de sagde sådan omkring 1000 kg. ???
Synshallen vidste det ikke og henvendte os til VW.

Hejsa

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-01-04 15:25

"os" <motel@dtc-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> reg.attesten.
> Har spurgt hos VW, de sagde sådan omkring 1000 kg. ???
> Synshallen vidste det ikke og henvendte os til VW.

Der står et godkendelsesnummer på reg. attestesten - det skal de bruge i
synshallen for at kunne se hvilken vægt den er godkendt til at trække,
det var ihvertfald det nummer han skulle se da jeg monterede træk på
både AstroVan'en og Mazdaratien.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 07-01-04 23:34

> [...]

> reg.attesten.
> Har spurgt hos VW, de sagde sådan omkring 1000 kg. ???
> Synshallen vidste det ikke og henvendte os til VW.

du skal hente en standard-typegodkendelse ved VW, og tag bilens stelnummer
med, men den burde have typegodk. nr A6178-X (X= 2 uden ekstra udstyr
egenvægt 1100kg og 3 hvis det er med ekstra udstyr 1150 kg) og afhængint af
om det er en 2 eller 3 så må den køre med

2: 1125 m bremser - 550 u. bremser
3: 1150 m bremser - 550 u. bremser

når du så har fingere i dette papir skal du i synshallen igen og fremvise
det

hvis du får problemer med at få fingere i godkendelsen så ring til SMC,
Skandinavisk Motor Co.

Mvh Jesper