MS Windows
briani 27239
fejl ved cd rom og install af Win ME
Fra : Martin Møller

Dato : 07-01-04 14:40

Jeg har fået til opgave at skulle installere WinME på en pentium 2/266Mhz
maskine. Der har før været Win98 på maskinen. Jeg formaterede HD og
indsætter så startdisketten lavet i WinME. I opstartsfasen kan jeg se at
computeren genkender CD-ROM drevet, men når jeg så vælger at starte op med
cd-rom support kommer den med en besked om at den ikke kunne finde drivere
til drevet og at den istedet installere standarddriverne fra startdisken.
Men jeg kan stadig ikke få adgang til indholdet af cd rommen når jeg
indsætter winme cdrommen i drevet. Går jeg ind i biosen og sætter bootseq.
til at starte på cd-rom kommer den med en failure meddelelse når den i
opstartsfasen beder mig trykke på en tast for at starte fra cd-rom på trods
af at den genkender drevet.

Er drevet kaput? Eller er det fordi jeg prøver at installere winme på en
forkert måde? Det er så lang tid siden jeg har haft med den slags
installationer at gøre. Kan nogen guide mig? Eller findes der en guide på
nettet jeg kan bruge?

--

Med venlig hilsen / Best regards

Martin Møller

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 07-01-04 18:56

Bruger du en Win98, eller en WinME opstartsdiskette?

Hilsen Jan "Post"

Fra : Edmund

Dato : 07-01-04 19:04

Jan Rose Iversen skrev:

> Bruger du en Win98, eller en WinME opstartsdiskette?

Citat fra hans indlæg
"Jeg formaterede HD og indsætter så startdisketten lavet i WinME."

--
Mvh Edmund

Fra : arc@na

Dato : 07-01-04 21:22

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> wrote in

> Jeg har fået til opgave at skulle installere WinME på en pentium
> 2/266Mhz maskine. Der har før været Win98 på maskinen. Jeg formaterede

Ikke for noget, men Win98SE er et meget bedre OS end WinME. WinME er noget
cr*p.

arc@na

Fra : Snuden

Dato : 07-01-04 23:35

On 07 Jan 2004 20:21:49 GMT, "arc@na" <this@ress.is.invalid.com>
wrote:

>"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> wrote in

>Ikke for noget, men Win98SE er et meget bedre OS end WinME. WinME er noget
>cr*p.

Det afhænger af hardwaren. Win98SE nægtede kategorisk at køre bare
tilnærmelsesvis stabilt på min gamle pent II-450 boks. WinME kørte som
en drøm.
--
Snuden

Fra : Martin Møller

Dato : 08-01-04 10:55

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det afhænger af hardwaren. Win98SE nægtede kategorisk at køre bare
> tilnærmelsesvis stabilt på min gamle pent II-450 boks. WinME kørte som
> en drøm.

Desuden har jeg ikke en Win98 licens.

Martin

Fra : Dieter Lauff

Dato : 10-01-04 09:05

For at undersøge om det er cdrom-drevet, der fejler noget (eller om det er
den cd du benytter), så kunne
du jo prøve at benytte samme startdiskette, men erstatte WinMe-cdrommen med
en tilfældig anden.
Hvis den nye kan læses, så kan du da udelukke cd-drevet.

mvh
Dieter