Kan CSS skjules?
Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 14:22

Et spørgsmål af ren interesse - er det muligt at skjule sin .css fil så en
sides besøgende ikke har adgang til den?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-01-04 14:28

"<-= KG =->" <NOSPAM> escribió en el mensaje
> Et spørgsmål af ren interesse - er det muligt at skjule sin .css fil så en
> sides besøgende ikke har adgang til den?

Nej. Hvis de bes´ggende ikke har adgang til CSS filen kan browseren jo
heller ikke læse og fortolke den.
MEd venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 07-01-04 14:44

<-= KG =-> wrote:

> Et spørgsmål af ren interesse - er det muligt at skjule sin .css fil så en
> sides besøgende ikke har adgang til den?

Hvorfor ville du det, om man må være så fri og spørge ?

Hintzmann c",)

Fra : Lobais

Dato : 07-01-04 15:50

Wed, 07 Jan 2004 14:21:33 +0100. skrev <-= KG =->:

> Et spørgsmål af ren interesse - er det muligt at skjule sin .css fil så en
> sides besøgende ikke har adgang til den?
Det kommer an på hvilken side det er, hvis jeg nu havde jubii, og ville
skjule et stylesheat fra den brugere, ville jeg ikke uploade det, men hvis
jeg nu havde en anden side, og ville skjule et style sheat, så ville jeg
lade det blive på min harddisk.

--
Thomas
- "Visdom er ikke resultatet af en uddannelse,

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-01-04 16:10

"Lobais" <thomas@ahle.dk> escribió en el mensaje

> [...]
> jeg nu havde en anden side, og ville skjule et style sheat, så ville jeg

Huh? det fatter jeg ikke en lyd af

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-01-04 16:17

Lobais skrev:

>skjule et stylesheat fra den brugere, ville jeg ikke uploade det, men hvis
>jeg nu havde en anden side, og ville skjule et style sheat, så ville jeg
>lade det blive på min harddisk.

Så virker det jo ikke. Hvis browseren kan få fat i det, kan
browseren jo få fat i det. Hvis ikke, kan den ikke.

--
Bertel

Fra : Lobais

Dato : 07-01-04 18:28

Wed, 07 Jan 2004 16:16:43 +0100. skrev Bertel Lund Hansen:

> Så virker det jo ikke. Hvis browseren kan få fat i det, kan
> browseren jo få fat i det. Hvis ikke, kan den ikke.

Det er rigtigt. Hvis browseren kan få fat i det, kan browseren få fat i
det. Men jeg kan garantere dig for, at det er meget svært for brugeren af
din side at få fat i et stylesheat, som kun ligger på din computer.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-01-04 18:48

Lobais <thomas@ahle.dk> skrev :

>Det er rigtigt. Hvis browseren kan få fat i det, kan browseren få fat i
>det. Men jeg kan garantere dig for, at det er meget svært for brugeren af
>din side at få fat i et stylesheat, som kun ligger på din computer.

Hvordan vil du så bruge det på en offentliggjort hjemmeside?
--
Knud

Fra : Lobais

Dato : 07-01-04 20:50

Wed, 07 Jan 2004 18:47:41 +0100. skrev Knud Gert Ellentoft:

> Hvordan vil du så bruge det på en offentliggjort hjemmeside?

Se, det er jo så bagdelen ved metoden, men nogle gang kræver
personlighed store ofrer.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-01-04 20:06

Lobais skrev:

>det. Men jeg kan garantere dig for, at det er meget svært for brugeren af
>din side at få fat i et stylesheat, som kun ligger på din computer.

Man skal bare skrive adressen dertil i sin browsers adressefelt,
så står det som klar tekst for snuden af én.

Her er f.eks. mit ark:

   http://lundhansen.dk/bertel/bertel.css

Man vil kunne finde stien til det i headeren:

   <link rel="stylesheet" type="text/css" href="bertel.css">

--
Bertel

Fra : Lobais

Dato : 07-01-04 20:49

Wed, 07 Jan 2004 20:05:30 +0100. skrev Bertel Lund Hansen:

> Man skal bare skrive adressen dertil i sin browsers adressefelt,
> så står det som klar tekst for snuden af én.
>
> Her er f.eks. mit ark:
>
>    http://lundhansen.dk/bertel/bertel.css
Det er jo fordi den er uploaded

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-01-04 21:01

Lobais skrev:

>Det er jo fordi den er uploaded

Nej. Det er fordi den er tilgængelig for browseren. Det er
tilfældigt at den er lagt ud på en server. Hvis jeg kørte min
egen server, kunne den ligge herhjemme. Det gør ingen forskel.

--
Bertel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-01-04 10:49

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> escribió en el mensaje

> Nej. Det er fordi den er tilgængelig for browseren.

Jeg tror han troller

Fra : jopa

Dato : 07-01-04 22:15

Lobais <thomas@ahle.dk> skrev bla:

> Det er jo fordi den er uploaded

Hvordan skulle du ellers referere til det. Skulle det ligge på din HD ?

--
Mvh. John www.web-templates.dk
www.johns-web.dk www.jp-web.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-01-04 22:37

jopa skrev:

> Hvordan skulle du ellers referere til det. Skulle det ligge på din HD ?

Jeg tror Lobais referer til alle tiders mest sikre
kopibeskyttelsestrick: hvis du ikke publicerer din kode er der heller
ikke nogen der kan hugge den

mvh

Jesper Brunholm

Fra : jopa

Dato : 07-01-04 22:50

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev bla:

> Jeg tror Lobais referer til alle tiders mest sikre
> kopibeskyttelsestrick: hvis du ikke publicerer din kode er der heller
> ikke nogen der kan hugge den

Ok der var vist et par forudgående indlæg jeg har missed

Fra : Lobais

Dato : 08-01-04 11:38

Wed, 07 Jan 2004 22:36:41 +0100. skrev Jesper Brunholm:

> Jeg tror Lobais referer til alle tiders mest sikre
> kopibeskyttelsestrick: hvis du ikke publicerer din kode er der heller
> ikke nogen der kan hugge den

Nettop!