Problem med at tilslutte til et andet netv~
Fra : NN

Dato : 07-01-04 12:14

Hej NG
Jeg har en bærbar pc, som jeg har tilsluttet mit netværk (5 ports hub) det
er ok. Men når jeg vil tilsluttet pc'en et andet netværk, hos min kamerat,
ja så vil den ikke. Jeg har prøvet at "Reparer" i Status for
LAN-forbindelse, men får bare meddelsen at reparationen mislykkeds og at jeg
skal kontakte netværksadministratoren ! Det er jo os selv, så hvad skal vi
lige "skure" på ???
(Det er Win-XP)
På forhånd tak

Fra : morten

Dato : 07-01-04 13:18

"NN" <www@all.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> skal kontakte netværksadministratoren ! Det er jo os selv, så hvad skal vi

Er den sat til at hente ip fra DHCP eller køre den med fast ip.

Morten

Fra : morten

Dato : 07-01-04 13:29

"morten" <kalkunen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "NN" <www@all.com> skrev i en meddelelse
det
> jeg

Hvis den er sat til DHCP så prøv gå i kør og skriv cmd.
der skriver du først ipconfig/release og bagefter ipconfig/renew

Fra : NN

Dato : 07-01-04 15:00

> [...]
> > >

> Hvis den er sat til DHCP så prøv gå i kør og skriv cmd.
> der skriver du først ipconfig/release og bagefter ipconfig/renew

- Det ser ud til at den er sat til DHCP, men da vi kørte ipconfig/renew kom
der en fejmeddelse.
Der er fast ip på begge vores forbindelser, men min pc er sat til at hente
ip-automatisk.
Men lige nu er der ikke mere strøm på den bærbar pc, og strømforsygningen er
glemt, så der bliver ikke skruet på mere før i morgen.
Men ellers tak for de gode råd, håber kommer et par nye!
Venlig hilsen
Niels & Niels