/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Ntfs kan man mærke forskel.
Fra : kms


Dato : 07-01-04 10:33

Kan man mærke ydelsesforskel hvis jeg skifter fra Fat32 til NTFS ?
Er der noget jeg skal være opmærksom på ?




 
 
Bach|DK| (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Bach|DK|


Dato : 07-01-04 11:31

> Kan man mærke ydelsesforskel hvis jeg skifter fra Fat32 til NTFS ?
> Er der noget jeg skal være opmærksom på ?

Ja, det kommer til at gå langsommere. NTFS har så andre fordele frem for
FAT32, såsom højere sikkerhedsniveau og mindre fragmentering, men jeg
vendte fluks tilbage til FAT32 efter at have prøvet NTFS.

--
Michael Bach

ICQ#: 56140045
OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/



Martin Møller (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 07-01-04 11:56


"Bach|DK|" <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:btgmlu$78i$1@news.net.uni-c.dk...
> > Kan man mærke ydelsesforskel hvis jeg skifter fra Fat32 til NTFS ?
> > Er der noget jeg skal være opmærksom på ?
>
> Ja, det kommer til at gå langsommere. NTFS har så andre fordele frem for
> FAT32, såsom højere sikkerhedsniveau og mindre fragmentering, men jeg
> vendte fluks tilbage til FAT32 efter at have prøvet NTFS.

Kan man godt konverterer til NTFS og samtidig bevare sine filer? Giver det
problemer i netværkssammenhænge med hensyn til at få adgang til filerne på
en server?

Martin



Knud Gert Ellentoft (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 07-01-04 14:20

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev :

>Kan man godt konverterer til NTFS og samtidig bevare sine filer?

Ja.

>Giver det
>problemer i netværkssammenhænge med hensyn til at få adgang til filerne på
>en server?

Nej.
--
Knud

arc@na (07-01-2004)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 07-01-04 21:19

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> wrote in
news:btgoj7$seo$1@news.cybercity.dk:

> Kan man godt konverterer til NTFS og samtidig bevare sine filer? Giver
> det problemer i netværkssammenhænge med hensyn til at få adgang til
> filerne på en server?

Du åbner en DOS-prompt (Start->Command [enter])

og skriver:

CONVERT volume /FS:NTFS [/V]

volume Specifies the drive letter (followed by a colon),
mount point, or volume name.
/FS:NTFS Specifies that the volume to be converted to NTFS.
/V Specifies that Convert should be run in verbose mode.

Så vil dit filsystem blive lavet om til NTFS næste gang du genstarter din
PC. Alle filer og programmer vil stadig være intakte.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Martin Møller (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 08-01-04 10:56

"arc@na" <this@ress.is.invalid.com> skrev i en meddelelse
news:3ffc69b8$0$94993$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> wrote in
> news:btgoj7$seo$1@news.cybercity.dk:
>
> > Kan man godt konverterer til NTFS og samtidig bevare sine filer? Giver
> > det problemer i netværkssammenhænge med hensyn til at få adgang til
> > filerne på en server?
>
> Du åbner en DOS-prompt (Start->Command [enter])
>
> og skriver:
>
> CONVERT volume /FS:NTFS [/V]
>
> volume Specifies the drive letter (followed by a colon),
> mount point, or volume name.
> /FS:NTFS Specifies that the volume to be converted to NTFS.
> /V Specifies that Convert should be run in verbose mode.
>
> Så vil dit filsystem blive lavet om til NTFS næste gang du genstarter din
> PC. Alle filer og programmer vil stadig være intakte.

Jeg har Partition Magic så jeg vil forsøge mig der igennem.

Martin



Jesper G. Poulsen (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 08-01-04 11:12

In article <btj9es$361$1@news.cybercity.dk>, mm.randers@musikskole.dk
says...

> Jeg har Partition Magic så jeg vil forsøge mig der igennem.

Hvorfor det, når Windows godt kan selv?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Martin Møller (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 08-01-04 12:46

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a674b4aa0732cfb98998c@dtext.news.tele.dk...
> In article <btj9es$361$1@news.cybercity.dk>, mm.randers@musikskole.dk
> says...
>
> > Jeg har Partition Magic så jeg vil forsøge mig der igennem.
>
> Hvorfor det, når Windows godt kan selv?

Jeg har det bedre med den grafiske fremgangsmåde frem for dos kommandoer.

Martin



Jesper G. Poulsen (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 08-01-04 21:55

In article <btjfu7$hqa$1@news.cybercity.dk>, mm.randers@musikskole.dk
says...

> Jeg har det bedre med den grafiske fremgangsmåde frem for dos kommandoer.

Risokoen for at lave fejl er større hvis du klikker rundt i Partition
Magic.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Arne H.Wilstrup (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Arne H.Wilstrup


Dato : 07-01-04 18:40

Den performancehastighed der kan ske, vil ikke reelt kunne mærkes -
forskellen er så lille, at det næppe er muligt at mærke det i praksis.

--
ahw

"Bach|DK|" <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:btgmlu$78i$1@news.net.uni-c.dk...
> > Kan man mærke ydelsesforskel hvis jeg skifter fra Fat32 til NTFS ?
> > Er der noget jeg skal være opmærksom på ?
>
> Ja, det kommer til at gå langsommere. NTFS har så andre fordele frem for
> FAT32, såsom højere sikkerhedsniveau og mindre fragmentering, men jeg
> vendte fluks tilbage til FAT32 efter at have prøvet NTFS.




Lars Jørgensen (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Lars Jørgensen


Dato : 07-01-04 12:00

On Wed, 7 Jan 2004 10:33:24 +0100, kms wrote:

> Kan man mærke ydelsesforskel hvis jeg skifter fra Fat32 til NTFS ?

Du kan nok godt måle at NTFS er en smule langsommere, men ikke noget du kan
mærke. Jeg kunne ikke.

--
Mvh. Lars

Jan Viegand (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Jan Viegand


Dato : 07-01-04 23:17


"kms" <ggg@werufs.virkerikke> wrote in message
news:3ffbd261$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kan man mærke ydelsesforskel hvis jeg skifter fra Fat32 til NTFS ?
> Er der noget jeg skal være opmærksom på ?
>

Et tillægsspørgsmål hertil: Jeg har opdelt min disk i et C- og et D-drev.
C-drevet er FAT32 og D-drevet er NTFS. Grunden til at jeg har beholdt FAT32
på C-drevet er at jeg har hørt at dvale-tilstand ikke virker godt (eller
slet ikke?) på NTFS.

Det virker jo godt nok, men jeg ved ikke om det egentligt er smart eller ej.
Kommentarer?

Jan



Snuden (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 07-01-04 23:31

On Wed, 7 Jan 2004 23:16:55 +0100, "Jan Viegand"
<news@FJERNjanviegand.dk> wrote:

>
>"kms" <ggg@werufs.virkerikke> wrote in message
>news:3ffbd261$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Kan man mærke ydelsesforskel hvis jeg skifter fra Fat32 til NTFS ?
>> Er der noget jeg skal være opmærksom på ?
>>
>
>Et tillægsspørgsmål hertil: Jeg har opdelt min disk i et C- og et D-drev.
>C-drevet er FAT32 og D-drevet er NTFS. Grunden til at jeg har beholdt FAT32
>på C-drevet er at jeg har hørt at dvale-tilstand ikke virker godt (eller
>slet ikke?) på NTFS.
>
>Det virker jo godt nok, men jeg ved ikke om det egentligt er smart eller ej.
>Kommentarer?
>
Det gør ingen forskel om du kører NTFS eller FAT32. Dvaletilstanden er
ikke afhængig af filsystemet.
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste