multiplier låst? MSI 6570 k7n2 nForce 2
Fra : Anders S...

Dato : 07-01-04 10:08

Hej.
jeg har en Thorton 2600+ FSB 166 cpu
MSI 6570 k7n2 nForce 2 Bundkort.
er det en model hvor multiplier er låst. kan godt ændre den i bios men der
sker ikke noget.
Pt står den til 11,5 ifølge CPUz men det gør den stadig hvis jeg ændre den
til 12 eller 12,5 i multiplier i bios. Sætter jeg den til 13 booter pc ikke
og jeg må clear Cmos og ikke nok med det jeg må tage mit MSI grafikkort
fx5200 128 mb ud, boote slukke maskinen, sætte grafikkort i igen, og så vil
den boote igen???? har nyeste ver. af bios har prøvet med en ældre bios
stadig det samme. Nogle gode ider før forhandleren kikke på den.

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 09-01-04 14:33

Mange CPU'er er efterhånden låst i multiplieren således at det ikke længere
er muligt at bruge denne indstilling når man vil OC
mvh
Kurt

Fra : Anders S...

Dato : 09-01-04 17:08

"Kurt Pedersen" <kurt_birgit@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
længere
> er muligt at bruge denne indstilling når man vil OC

Det er nu ikke for at OC den skal køre 12,5 og ikke 11,5

MVH
Anders