Nogle der igen igen kan hjælpe med titel/a~
Fra : Christer \(6710\)

Dato : 07-01-04 09:37

I omkvædet synges der noget med:

"tømrer, bønder og jyske knigte, nu skal sejre i grevens fighte"

Den er sådan lidt moderne, folkevise agtig :)

Håber nogle kan hjælpe

Christer

__________________________________________________________________ Christer
Holte ICQ#: 66688752 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Poul Erik

Dato : 07-01-04 10:33

On Wed, 7 Jan 2004 09:37:05 +0100, "Christer \(6710\)"
<nospam@christerholte.dk> wrote:

>I omkvædet synges der noget med:
>
>"tømrer, bønder og jyske knigte, nu skal sejre i grevens fighte"
>
>Den er sådan lidt moderne, folkevise agtig :)

Djurslandsspillemændene: Christianitter, Jydske Knejte
Findes på albummet "Christiania"

Købes bl.a. på Christiania's hjemmeside.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Christian Muus

Dato : 07-01-04 11:37

Det er "Skipper Clements Morgensang"

Fra : Christer \(6710\)

Dato : 07-01-04 19:42

Okay mange tak...Der er ikke christinia versionen jeg leder efter, denne her
er fremført af en kvinde - den virker ikke udpræget gammel ?

Fra : Christian Muus

Dato : 07-01-04 22:04

> Okay mange tak...Der er ikke christinia versionen jeg leder efter, denne
her
> er fremført af en kvinde - den virker ikke udpræget gammel ?

Aha! Jeg kender den ikke i en indspillet version, kun i den vi sang meget
¨på min højskole. Men på CD'en "Danmark nu blunder den lyse nat" er der
indspillet en masse højskolesangbogsange, bl.a. den.

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904&page=product&prod=213021

Christian

Fra : Ole Damgaard

Dato : 08-01-04 01:01

"Christer \(6710\)" <nospam@christerholte.dk> wrote in message news:<3ffc52db$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Okay mange tak...Der er ikke christinia versionen jeg leder efter, denne her
> er fremført af en kvinde - den virker ikke udpræget gammel ?

Skipper Klemens Morgensang er også med på den (relativt)nye CD
"Danmark Nu Blunder Den Lyse Nat", hvor en række danske kunstnere
giver deres nutidige bud på, hvordan de gamle sange, salmer og viser
bør synges i dag.
Her er det Michelle Birkballe, der giver Skipper Klement en
"afstøvning", så mon ikke det er den, du har hørt.
vh ole

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-01-04 02:27

"Christer (6710)" <nospam@christerholte.dk> skrev i en meddelelse
> Okay mange tak...Der er ikke christinia versionen jeg leder efter, denne
her
> er fremført af en kvinde - den virker ikke udpræget gammel ?

Hej Christer

Jeg tror jeg har hørt den, selv om det er et stykke tid siden.
Jeg vil gætte på, at du skal lede på en af disse tre. Trille, Pia Raug,
eller Lise Reinau. Der er en mulighed mere, men jeg kan ikke komme på
hendes navn lige nu.

M.V.H.....Benny..