Escort mk.3 slår med røven
Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 00:58

Hejsa NG

Har et problem med min Escort mk 3, den slår med bagenden når jeg kører,
hvis man fx kører over en brosamling eller lign på motorvejen bliver man
smidt fra den ene til den anden side, hvilket er yderst ubehageligt.

Jeg har skiftet støddæmpere, fjedre, bærearme incl bøsninger og stræberarme,
fået lavet styretøjs udmåling hvor alt var som det skulle være ref.
databladet...

Håber nogen kan hjælpe med et godt råd, da det ikke er sagen at køre på den
måde i sne og frost.

/Michael

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 07-01-04 07:24

Måske hjullejerne, er de en smule løse kan det føles som om bilen vil vælte.

/Daniel

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 09:20

> Måske hjullejerne, er de en smule løse kan det føles som om bilen vil
vælte.

Tænkte jeg også, så de er spændt op, men det løste heller ikke problemet )c:

Tak for svaret
/Mic

Fra : Brian

Dato : 07-01-04 09:34

Hejsa

2860 wrote:
> Tænkte jeg også, så de er spændt op, men det løste heller ikke
> problemet )c:

Jeg hørte engang at netop Mk3, og vidst også Mk4, havde et problem med at
glide på våde dæksler og den slags.
Så hut jeg visker, opstod problemet når man gik bort fra den oprindelige
dækstørrelse.

Om det har hold i virkeligheden ved jeg ikke.
På min egen Mk4 sidder der 185/65 R14, og jeg oplever det lidt hvis jeg
rammer et brønddæksel i et sving, men vist ikke i samme grad som du gør :)
På min spand er det ikke værre, end man bare lige kan mærke et lille smut i
rattet, bagenden bliver hvor den skal.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 09:55

> [...]
> glide på våde dæksler og den slags.
> Så hut jeg visker, opstod problemet når man gik bort fra den oprindelige

Jeg kører med 165/70/13 lige nu på vinterfælge og 195/50/15 om sommeren og
bilen opfører sig fuldstændig ens på både de brede og de smalle dæk.

> På min spand er det ikke værre, end man bare lige kan mærke et lille smut
> rattet, bagenden bliver hvor den skal.

Forenden på min er helt rolig det er kun bagenden der slår, kan virke lidt
som om den selv styrer når man kører med lav hastighed på en glat vej

/Mic