Problemer med Win98 og internet.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-01-04 00:19

Hej

Jeg er stødt på et underligt problem.
Har en computer med Win98 og den er koblet til en D-Link 804 router/switch.
På samme D-Link sidder der 2 andre computere.
Nu er problemet at jeg ikke kan gå på internettet med den pågældende
computer.
Jeg kan pinge lokale computere, jeg kan også pinge ud i den store verden.
Delte mapper/filer kan også ses og kopieres mellem maskinerne.
Ud fra dette ville jeg normalt sige at netkort, kabel og switch var OK.

Jeg har prøvet at afinstallere browseren og geninstallere den gamle.
Kører normalt med IE6, men har også prøvet Netscape, samme resultat.
Den kom på et tidspunkt med en meddelelse om at den manglede 'socket'.

Så kommer spørgsmålet: Hvad gør jeg for at få maskinen på nettet igen?

Alle råd er meget velkomne.
Hvis min forklaring er uforståelig, så spørg bare dybere.

mvh Uffe

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-01-04 11:22

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Har som beskrever i det foregående indlæg problemer med at komme på nettet.
Nu er jeg imidlertid blevet endnu mer forvirret.

Hvis jeg starter IE, så kan jeg ikke komme på nettet.
Jeg kan konfigure IE til at bruge LAN (det ser ud til at den bliver
konfigureret).

Hvis jeg derimod starter Windows Update, så sker der ting og sager.
Vupti, dden kommer fint på nettet og jeg kan hoppe videre fra Micro.... HP
videre til hvad jeg føler for.

Prøver jeg så at starte IE op, så er det samme problem som før.

Så nu er det intressante, hvad er forskellen mellem at jeg starter IE, eller
Microsoft Update starter IE.

og ja, jeg ER klar over at den ene virker og den anden ikke, det var ikke
DEN forskel jeg mente.

Med håb om at en eller anden kan kaste lidt lys over min forvirring.

hilsen
Uffe Bærentsen

Fra : Jan Bachman

Dato : 07-01-04 17:39

>Med håb om at en eller anden kan kaste lidt lys over min forvirring.

Virker dit DNS?

Kan du både pinge IP-adresser og WWW-adresser?

/Jan

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-01-04 22:09

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> skrev i en meddelelse

> Virker dit DNS?
>
> Kan du både pinge IP-adresser og WWW-adresser?

Ja, jeg kunne pinge alt det jeg prøvede.

Men som du kan se længere nede i tråden, så gik det i orden, jeg fatter bare
ikke hvorfor.

mvh Uffe

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-01-04 14:30

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Så løste problemet sig.
Efter at have udført en installation af Win98 oven i den gamle
og have startet Windows Update,
ja så ville den pludselig godt gå på nettet.

Forstå eller forklar det, hvem som kan, jeg er stået af på denne her.
Må blot konstatere at nu virker computeren igen som den skal.

mvh Uffe Bærentsen