LOTR return of the king sauroman?
Fra : S.G

Dato : 07-01-04 00:10

Vil lige have af/bekræftet om der er hold i de rygter der går om at interne
stridigheder har gjort at han ikke er med i filmen? (ud over at enten skal
sørge for at han ikke kommer ud af sit tårn)
:)

Fra : Yildizhan

Dato : 07-01-04 00:54

Han skulle meget gerne dukke op i DVD udgaven...men KUN i extendet edition

Men der går også rygter om at Peter jackson har bestemt sig at han heller
ikke dukker op i extendet edition men i en kæmpe triple pakke dvs ALLE 3
film i en box

Hvis dette bliver sandt altså kæmpe boxen....SÅ BLIVER JEG SUR!!

DVD mediet er totalt godt....men at ligefrem hugge penge ud af vores lommer
er sgu for meget.

Heldigvis havde jeg ikke købt den første del & del 2 i alm version...ALLE
mine LOTR er i extendet

Det er irritrende at købe en film og derefter dukker der en Directors
cut,Extreme edition og jeg ved ikke hvad op.

SE DETTE PROBLEM HAVDE VI IKKE MED VHS

Gud være med os.

Fra : Brian

Dato : 07-01-04 01:36

Hejsa

Yildizhan wrote:

> Det er irritrende at købe en film og derefter dukker der en Directors
> cut,Extreme edition og jeg ved ikke hvad op.
>
> SE DETTE PROBLEM HAVDE VI IKKE MED VHS

Til gengæld havde vi ikke fået en væsentlig bedre udgave af TTT, hvis det
ikke var for EE versionen

/Brian

Fra : karsten

Dato : 07-01-04 13:33

On Wed, 07 Jan 2004 01:35:38 +0100, Brian wrote:

> Til gengæld havde vi ikke fået en væsentlig bedre udgave af TTT, hvis det
> ikke var for EE versionen

Meget enig, EE udgaven løftede filmen gevaldigt. Håber at rotk EE kan
gøre det samme:)

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 07-01-04 15:18

Yildizhan's utterance expressed in news:btfhcs$seg$1@news.net.uni-c.dk:

> SE DETTE PROBLEM HAVDE VI IKKE MED VHS

jo det var der da bestemt - bare ikke i så udbredt grad.
Jeg havde to versioner af adskillige film - og dengang
var der ikke internettet så man kunne blive varslet om
kommende udgivelser så man kunne spare sine penge og købe
det produkt man helst ville have. Pludselig dukkede der
bare en extended directors version longue edition cut op.

Men fred med det - de versioner man ikke gider at have
er udmærkede gaver til folk der er ligeglade med hvilken
version de ser.

hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Casper Kvan Clausen

Dato : 07-01-04 15:47

Yildizhan <yildizhan@ishoejby.dk> wrote:

> [...]
> film i en box
>
> Hvis dette bliver sandt altså kæmpe boxen....SÅ BLIVER JEG SUR!!

Det forekommer meget usandsynligt. Indtil nu har Newline været 100% upfront
omkring det faktum at der kom både biografudgaver og udvidede DVD-udgaver,
og jeg tror godt selv de er klar over at de vil miste rigtig meget agtelse
hvis de afviger fra det princip.

- Kvan.

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-01-04 17:12

"Casper Kvan Clausen" <kvan@kvans.dk> wrote in message
> [...]

> og jeg tror godt selv de er klar over at de vil miste rigtig meget agtelse

Der har allerede gået rygter om at Newline ville skrotte WETA og bruge et
amerikansk effekt firma til at lave ROTK EE.

Fra : spæf

Dato : 08-01-04 00:47

--
Hilsen
> Der har allerede gået rygter om at Newline ville skrotte WETA og bruge et
> amerikansk effekt firma til at lave ROTK EE.

Det lyder meeget rygte-agtigt. Jeg kan ikke forestille mig at PJ ville gå
med til det. Og det er jo altså også ham som laver EE udgaverne.

Spæf
"live long and prosper"

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 08-01-04 17:17

Peter Jackson syntes ikke Saruman scenen passede ind i Return of the King,
men ville istedet smide den på extended dvd hvor filmen kunne tåle at være
lidt langsommere, Christopher Lee syntes det var ærgeligt men vidste at
Peter Jackson gjorde hvad han mente var bedst. det er hvad der er sket, alle
de ting med at Lee var sur og nægtede at komme til premieren er rygter or
fejl citeringer.

Scene er med i Return of the King EE

Fra : Silver

Dato : 08-01-04 17:39

"Henrik Grønnemark Jensen" <Watchmen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
alle
> de ting med at Lee var sur og nægtede at komme til premieren er rygter or

Hvad snakker vi lige om her? Scenen hvor han dukker frem i tårnet mens
enterne spadserer rundt eller Scouring of the shire? jeg forstod det sådan
at det slet ikke var lavet.

Mvh
Silver

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-01-04 16:54

Silver wrote:

> Hvad snakker vi lige om her?

Scener med Saruman.

> Scenen hvor han dukker frem i tårnet mens
> enterne spadserer rundt eller Scouring of the shire? jeg forstod det
> sådan at det slet ikke var lavet.

Scouring of the shire er IKKE lavet.

/jim

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 09-01-04 23:29

Jim Andersen skrev i en meddelelse...

> Scouring of the shire er IKKE lavet.
>
> /jim

Nu bliver jeg altså alligevel lidt nysgerrig. Jeg har ikke læst bogen -
måske det kommer engang, men jeg er alligevel kommet til at spekulere over
noget. Jeg fandt i januar måneds Empire et læserbrev fra en læser der følte
sig spoilet af et billede og en tekst bladet havde skrevet - i november
2000 - altså over et år før den første fik premiere. Da jeg rodede bagud i
bladarkiverne fandt jeg rigtignok det omtalte billede - som ikke er med i
nogen af LOTR filmene - indtil videre da - og nu vil jeg da egentlig gerne
vide hvad det egentlig drejer sig om.

På billedet ser man:
Spoiler space
En hvid troldmand (som teksten fortæller ikke er Gandalf) hænge med bunden i
vejret på noget der ligner hjul og stejle - gennemboret af et gigantisk
jernspyd. Hvor passer den scene ind i det hele - når man nu ikke har læst
bogen altså?

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Devast8or

Dato : 10-01-04 01:03

Tina Susanne Johansson wrote:

> [...]
> bunden i vejret på noget der ligner hjul og stejle - gennemboret af
> et gigantisk jernspyd. Hvor passer den scene ind i det hele - når man

Hmm, ingen steder så vidt jeg husker. Det er dog et stykke tid siden jeg har
læst bogen, så jeg kan jo tage fejl, men jeg mener ikke at Saruman bliver
dræbt i bogen. Jeg kan heller ikke huske andre der lider den skæbne du
omtaler.

Devast8or

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 10-01-04 01:19

> [...]
>læst bogen, så jeg kan jo tage fejl, men jeg mener ikke at Saruman bliver
>dræbt i bogen. Jeg kan heller ikke huske andre der lider den skæbne du

Saruman bliver skam dræbt af Slangetunge i bogen. Men jeg tror ikke han
kommer på hjul og stejle.

Fra : Devast8or

Dato : 10-01-04 02:31

Jesper B. Nielsen wrote:

> Saruman bliver skam dræbt af Slangetunge i bogen. Men jeg tror ikke
> han kommer på hjul og stejle.

Hmm, så husker jeg åbenbart forkert. Tak for rettelsen.

Devast8or

Fra : Kasper Simonsen

Dato : 10-01-04 13:06

> Saruman bliver skam dræbt af Slangetunge i bogen. Men jeg tror ikke han
> kommer på hjul og stejle.

Det er fuldstændig korrekt, ja. Men jeg foranlediges til at tro at det
bliver sådan Saruman bliver dræbt i filmen.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 10-01-04 17:46

Kasper Simonsen skrev i en meddelelse...

> Det er fuldstændig korrekt, ja. Men jeg foranlediges til at tro at det
> bliver sådan Saruman bliver dræbt i filmen.

Af mangel på en scanner, har jeg rodet lidt på internettet og fundet et
næsten identisk billede med det jeg har i Empire her:
http://shorterlink.com/?IR8NTE - og det ligner altså ikke helt hjul og
stejle i større format - men ubehageligt ser det ud

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 11-01-04 15:34

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:40002c30$0$95051$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> http://shorterlink.com/?IR8NTE - og det ligner altså ikke helt hjul og
> stejle i større format - men ubehageligt ser det ud

IMHO temmelig dårlig lavet fake....

> Mvh Tina

Lars B

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 11-01-04 15:57

Lars skrev i en meddelelse...

> IMHO temmelig dårlig lavet fake....

Jeg tror nu ikke det er en fake. På billedet i Empire (bander lige lidt over
at jeg ikke har den pokkers scanner), er det tydeligt at se at billedet er
taget under optagelser. Der er baggrund på der passer til forgrunden, og
yderst til venstre i billedet står der kamera- og lydfolk. Jeg har også læst
indtil flere steder at Peter Jackson skulle have optaget ikke mindre end fem
versioner af Sarumans død - dette kunne vel godt være en af dem, men ikke
nødvendigvis den der blev valgt til EE-udgaven?

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 13-01-04 22:00

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:40016446$0$95080$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg tror nu ikke det er en fake.

Okay :)

> [...]
> versioner af Sarumans død - dette kunne vel godt være en af dem, men ikke
> nødvendigvis den der blev valgt til EE-udgaven?

Okay, det billede der var link til, var meget ringe, så det er nok det der
gør det.

> Mvh Tina

Lars B

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-01-04 23:23

lars@zulfo.dk wrote:

> IMHO temmelig dårlig lavet fake....

Jeg mener at den stammer fra ekstramaterialet på de udvidede dvd'er.

/David

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 13-01-04 22:00

> Jeg mener at den stammer fra ekstramaterialet på de udvidede dvd'er.

På FOTR eller TTT ?

> /David

Lars B

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-01-04 22:28

lars@zulfo.dk wrote:

> På FOTR eller TTT ?

Det kan jeg ikke huske; ellers ville jeg have skrevet det.

/David