Flere om TDC NetExpress løsning
Fra : Jesper Cederberg

Dato : 06-01-04 23:44

Hej!

En jeg kender har en TDC NetExpress løsning (den med at ATM kort, og hvor
man ringer op som om man brugte et modem). Det kører som sådan fint nok,
men nu har de fået en ekstra PC som også gerne skulle på internettet.

Nu er det jeg skal overveje hvad der er smartest at gøre.

Jeg har tænkt over følgende fire ting:

1, Kører noget internet sharing på den eksisterende maskine, så den nye
kører via den. Dette burde kunne gøres uden de store problemer.

2. Få fat i en ADSL router, og sætte den op til at køre på NetExpress
forbindelsen. Jeg ved ikke rigtigt om dette er muligt?

3. Der er vist noget med at de der Siemens ADSL modemmer en NetExpress
forbindelse bruger udover at have en ATM port også har en Ethernet port. Er
der nogle der ved om den virker, så man kan slutte den til netværket og
køre over den?

4. Man kunne konvertere til en ny type ADSL forbindelse med router.

Er der nogle der har stået i samme situation som har nogle gode råd om hvad
der kan lade sig gøre?

mvh
Jesper

PS! Jeg er en lille smule i tvivl om dette er den rigtige gruppe, men jeg
ager chancen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-01-04 00:16

On Tue, 06 Jan 2004 22:43:41 GMT, Jesper Cederberg wrote:
> [...]
> der nogle der ved om den virker, så man kan slutte den til netværket og

Den virker ikke samtidigt som ATM porten, men det letteste er blot
at ringe til TDC og faa forbindelse konveret, det er mig bekendt
gratis.

/Jesper

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 07-01-04 08:08

Jesper Skriver wrote:

> Den virker ikke samtidigt som ATM porten, men det letteste er blot
> at ringe til TDC og faa forbindelse konveret, det er mig bekendt
> gratis.

Det er gratis, ja.

--
Mvh. Jan G. Nielsen