Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kameratelefoner
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-01-04 22:35

Min telefon døde i morges :( Da jeg kom på arbejde var skærmen smadret,
så jeg måtte have fat i en ny. Endte op med en Sony-Ericsson T-610 da
det var en af de mere solide ikke-håndværker modeller jeg kunne finde.

Den har sørme indbygget kamera, i hele 2 opløsninger.
Lav = 120x160
Høj = 288x352

Optikken er en f/2.8, 33mm. Da telefonen ikke er 33mm tyk, så er
det god gået :) Men de mener vel 33mm ækvivalent i forhold til 35mm.

Og den har 2 tilstande. En normal, og en nat-tilstand. Og hvis man
vil tage billeder af sig selv er der et 4mm spejl med man kan montere
ved siden af linsen. Derudover er der alle de lækre features som
S/H, Negativ og Sepia.

Nat tilstanden er forstærkning af støj+signal som i almindelige
billige digicams.

Her er 4 testbilleder sat sammen i et: http://home.terminal.dk/se-test.jpg
De to til venstre i i dagstilstand. De to til højre i nattilstand.
Øverste række er med svagt lys, nederste med kraftig spot.

Væggen bag motivet er hvid. Så farvebalancen er ikke i top. Det bedste
billede er det i nattilstanden med megen lys. Her tværer JPEG komprimeringen
pixels så meget sammen at det næsten fjerne støjen.

Det nederste venstre er muligvis overbelyst fordi jeg drejede kameraet, og
når man tager et billede så tager den bare hvad der er på CCD'en. Dens
justering af lys er ikke lynende hurtig, ligesom den ikke har en særlig
hurtig lukketid.

Stort set ubrugelig. Kan næsten kun bruges til at sende et billede af en
røv som i reklamerne :) Forventer ikke at tage 100 billeder i telefonens
levetid.

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-01-04 22:46

[snip]
> Stort set ubrugelig. Kan næsten kun bruges til at sende et billede af
> en røv som i reklamerne :) Forventer ikke at tage 100 billeder i
> telefonens levetid.

Du havde vel ikke forventet andet Der er faktisk nogle få telefoner
som har nogle rimeligt ok kameraer i. Mener det er samsung der har lavet
et på 3Mpix hvor det rent faktisk virker acceptabelt med lys, støj osv.

Fra : nyrup

Dato : 06-01-04 22:50

Den er da meget sjov!
Jeg er nu positivt overrasket over kvaliteten! Man kan jo se hvad det er.
Mon ikke de kameraer mest er ment som en form for visuel "notesblok". Et
billede siger mere end tusind ord... Tillykke med vidunderet!

Fra : thomas

Dato : 06-01-04 23:14

Jeg vil slet ikke ikke anfægte din vurdering - ubrugelig - vi har alle
forskellige krav/behov...

Jeg er selv overrasket over kvaliteten af 610-eren ift. P800 - P800 tager -
stadig ringe, men dog meget(!) bedre billeder (vistnok 480x640)

/Thomas

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 06-01-04 23:19

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in

> Stort set ubrugelig. Kan næsten kun bruges til at sende et billede af en
> røv som i reklamerne :)

ROFL!

--
Regards / Med venlig hilsen