Tændingspistol. hvad skal man købe
Fra : Grønne

Dato : 06-01-04 22:11

Nu bliver jeg nød til det.. jeg skal ha mig en tændingspistol. Men hvad skal
men købe. Biltema.dk har 3 styk lige som Harald-Nyborg.dk og så kan man vel
få nogen hos diverse reservedels pushere.

Jeg vil ikke sige prisen er underordnet, men jeg vi ikke købe noget billigt
skrammel og så skal det kunne bruges til en 8 cylindrene kværn.

Biltema.dk har et sæt men instrument til måling af omdrejningstal og
knastvinkel, Kompressionsmåler, Brændstoftrykmåler og så en tændings pistol.
Det ser meget fornuftigt ud, men tror i det er noget vær ?

Håber på nogen gode svar.

/Grønne

Fra : alexbo

Dato : 06-01-04 22:33

"Grønne" skrev i

> [...]
pistol.
> Det ser meget fornuftigt ud, men tror i det er noget vær ?

Det er svært.
Jeg ved hverken hvilken bil du har, eller hvilket værktøj du mener.
Hvis du havde skrevet et link eller varenr. ville det havde været muligt at
se hvad du mente.

Men.
Tændingspistoler er ligeglade med antallet af cylindre, de føler kun på en.
De kan ikke bruges på motorer med sammenbyggede tændrør og spole.
Knastvinkelmåleren og omdrejningstælleren virker kun på biler med platiner.
Brændstoftrykmåleren virker formentlig ikke på indsprøjtningsmotorer.

mvh
Alex Christensen