Filtrering på nummer ?
Fra : TDJ

Dato : 06-01-04 22:00

Kom til at tale med en kollega i dag om hvorfor ingen telefoner
(så vidt vi ved) er i stand til at filtrere og lave forskellige
actions på numre, ud fra et eller flere regler.

Eksempelvis:
   Opkald nr 98765432:
           Ringetone "familie"
           Gentag 2 x
           Ikke taget: SMS tilbage med svar

   SMS nr 21212121:
           SMS-lyd "x"
           Gentag 5 x
           Læg i postkasse "bb"

Mulighederne er utallige for hvad man kunne lave.

Men findes en sådan funktion noget sted ?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-01-04 22:43

"TDJ" <myicq@gmx_fjernmig_.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Læg i postkasse "bb"
>
> Mulighederne er utallige for hvad man kunne lave.
>
> Men findes en sådan funktion noget sted ?

Ericsson T39m og T68 - med eller uden i - kan det meste af det, du
efterlyser. Og alle nyere S/E modeller af en vis størrelse kan også.
Og sikkert en hel del andre mærker/modeller.

Men her er lidt af mulighederne:
Seperat ringetone til max 50 forskellige kontakter (der hver kan have 3-4
numre) Min kone har temaet fra "Halløj på Badehotellet" når hun ringer fra
sit arbejde - hun hved det bare ikke
Du kan selv vælge, hvor lang tid mobilen skal ringe før den viderestilles -
det er en netværks-service (kan bruges af alle mærker/modeler).
"Ikke taget: SMS tilbage med svar" er jeg ikke sikker på, hvad du mener med.
Men hos -bla- Telmore får du en SMS med nummeret på den, der ikke kom
igennem til dig - hvis ikke du bare lader dem ryge i svareren. Mange
tele-udbydere har vist også ganske avancerede ting til deres svarere, men
jeg bruger dem ikke - andre kan sikkert fortælle om det.

Næste afsnit er jeg heller ikke sikker på at jeg forstår rigtigt, så her får
du nogle af de andre muligheder der kan fås: (med nævnte Erissson modeler
ved jeg det virker)
Grupper: du kan samle forskellige grupper af personer fra din tlf-bog og
vælge forskellige muligheder for de forskellige grupper.
F.eks. kan du via profiler (for mobilen) vælge at når du sætter profilen til
"møde" er det kun en begrænset gruppe (mor, konen, børnehaven osv), der kan
ringe igennem til dig - resten bliver smidt direkte i svareren. Hvis du
bruger kalenderen til at skrive mødet op i, kan du får en alarm før mødet
starter, og ved starten bliver du spurgt om du vil skifte profil - f.eks.
til "møde" = ingen ringetone + begrænset guppe + ingen SMS-toner (og en del
flere sjove muligheder).
Profiler kan også skifte selv ved tilslutning af tilbehør - f.eks. når du
sætte din MP3-spiller på mobilen. Straks er det kun samme gruppe der kan
ringe igennem til dig - hvem vil forstyrres unødigt midt i musikken ?

Hvis du vil have mobilen til at svare med SMS, når du ikke når at tage den,
skal du nok over ien model med indbygget PDA - altså en model med en lille
PC indbygget. Der formoder jeg at du kan få programmer til at varetage mange
sjove funktioner.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-01-04 12:00

Jesper Hedegaard skrev bl.a.:
> [...]
> skifte profil - f.eks. til "møde" = ingen ringetone +
> begrænset guppe + ingen SMS-toner (og en del flere sjove
Det havde en N.6210 og den kunne også noget af det du beskriver.
Jeg brugte det dog ikke.

/Lars
--
Der er kun 10 slags mennesker i verden:
Dem der forstår binært og dem der ikke gør.

Fra : David

Dato : 07-01-04 16:34

> Eksempelvis:
> Opkald nr 98765432:
> Ringetone "familie"
> Gentag 2 x
> Ikke taget: SMS tilbage med svar
Siemens kan opdele i grupper og lave ringetone til hver gruppe. Mener der er
seks forskelliger grupper. Mange Nokia har mulighed for seperat ringetone
til hver kontakt. SMS funktionen tror jeg ikke findes på nogle tlf.
Endvidere kan man vælge filtrering således at det kun er opkald fra en
bestemt gruppe der går igennem og resten sendes til mobilsvar.

Samme muligheder var på en Ericsson T65

mvh

David

Fra : TDJ

Dato : 07-01-04 20:07

"David" <wormie@nowhere.invalid> wrote in

> Siemens kan opdele i grupper og lave ringetone til hver gruppe.

Svar til begge: ved godt at Siemens kan dette, har faktisk selv en S55,
men det er jo stadig meget begrænset med 6 grupper, og det er egentlig
nogle ret primitive ting man kan lave.

Der burde være mulighed for at sætte regler op for hvert eneste nummer,
ikke bare én ringetone, men også regler som bruger f.eks. tid, profil,
billeder, bluetooth, etc.

I forhold til f.eks. e-mail er det i grunden sjovt at telefoner selv
om de har kamera etc etc stadig kun har et simpelt interface og
6 kategorier.

Nå, bare en strøtanke.

Fra : Johnt

Dato : 07-01-04 22:38

> [...]
>
> Der burde være mulighed for at sætte regler op for hvert eneste nummer,
> ikke bare én ringetone, men også regler som bruger f.eks. tid, profil,

Jeg har en SonyEricsson T610. Der har jeg separat billede og melodi for
hvert nummer.

Hilsen

Johnt

Fra : Ebbe

Dato : 08-01-04 09:48

TDJ skrev:
> [...]
>            Læg i postkasse "bb"
>
> Mulighederne er utallige for hvad man kunne lave.
>
> Men findes en sådan funktion noget sted ?

Jeg tror muligvis jeg har set sådan et program til en S60(Nokia)
telefon, men er ikke helt sikker.
Én ting er dog sikkert: Man kan sagtens lave et til sådan en telefon :)

Ebbe