gemme post fra Mail
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 06-01-04 20:40

Hejsa

Er (atter) i gang med HD-plads-reetablering.

Mit spørgsmål er: Kan jeg gemme indholdet af en postkasse fra Mail uden
at skulle åbne alle? (Altså en slags eksport af hele postkassen)

Eller skal jeg "bare" ned i Library/Mail osv og kopiere herfra?

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 06-01-04 20:49

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> at skulle åbne alle? (Altså en slags eksport af hele postkassen)
>
> Eller skal jeg "bare" ned i Library/Mail osv og kopiere herfra?

Hej Martin
Ja, altså en "bakke" ad gangen er jo nemt nok........Indbakke>Vælg
alt>Arkiver

Udbakke>vælg alt>Arkiver....

osv

M., der ikke véd om det kan gøres nemmere
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 06-01-04 22:02

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENhintosh.com> wrote:

> osv
>
> M., der ikke véd om det kan gøres nemmere

-- men alligevel kunne få Martin til at græmme sig (over ikke at have
tænkt på dét)

tak

martin

--and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 06-01-04 22:19

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> -- men alligevel kunne få Martin til at græmme sig (over ikke at have
> [...]

Ingen årsag
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-01-04 22:22

In dk.edb.mac, Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Mit spørgsmål er: Kan jeg gemme indholdet af en postkasse fra Mail uden
> at skulle åbne alle? (Altså en slags eksport af hele postkassen)

> Eller skal jeg "bare" ned i Library/Mail osv og kopiere herfra?

Kommer lidt an på hvorledes du ønsker at kunne tilgå dine arkiverede
mails igen. Jeg plejer at ordne dem i respektive mailboxe, og derefter
trække mailbox-ikonet fra Mail ud på skrivebordet. Så skulle der gerne
komme en <mailbox-navn>.mbox fil på skrivebordet.

Den kan man så stuff'e, eller tar'e, eller zip'e, som man nu har lyst
til, og så slette mailbox'en fra Mail.

Når og hvis du får brug for at læse mails fra den pågældende mbox-fil,
pakker du den ud, vælger 'Import mailboxes' fra Mail, og vælger 'Other'
under formater. Så kan du pege den på din mbox-fil, og så skulle de
gerne dukke op under en mailbox der hedder 'Import' i Mail.

BOFH-excuse: manager in the cable duct

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 07-01-04 08:44

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> trække mailbox-ikonet fra Mail ud på skrivebordet. Så skulle der gerne
> komme en <mailbox-navn>.mbox fil på skrivebordet.

fedt Jonas

Tusind tak skal du ha'!!

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 09-01-04 23:05

Hejsa

> [...]

> under formater. Så kan du pege den på din mbox-fil, og så skulle de
> gerne dukke op under en mailbox der hedder 'Import' i Mail.

Kan man ikke i terminalen læse en .zip-fil med zcat ligesom på linux?

/Sebastian

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
ca. 110 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-01-04 00:55

In dk.edb.mac, sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk wrote:

> Kan man ikke i terminalen læse en .zip-fil med zcat ligesom på linux?

Det kan man nok godt jo, det er også en mulighed.

BOFH-excuse: we just switched to FDDI.