Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg er forvirret...
Fra : ¤ Birgitte Holm ¤

Dato : 06-01-04 20:23

Hej
Jeg skal have købt et digitalkamera, og er efterhånden blevet forvirret.
Har kigget på et Canon A80, men jeg ved ikke om det er det rigtige. Jeg skal
bruge kameraet til at tage billeder af hunde på afstand. Hundene er i
bevægelse.

Hvad anbefaler I, at jeg skal lægge vægt på, når jeg køber et kamera?

Med venlig hilsen

Birgitte

Fra : Jørgen

Dato : 06-01-04 22:09

"¤ Birgitte Holm ¤" <birgitte_dontsend@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bevægelse.
>
> Hvad anbefaler I, at jeg skal lægge vægt på, når jeg køber et kamera?

Hej Birgitte
Er det indendørs eller udendørs optagelser du vil lave?
Hilsen
Jørgen

Fra : ¤ Birgitte Holm ¤

Dato : 06-01-04 23:27

Hej
Det er udendørs...

Mvh. Birgitte

Fra : Pico

Dato : 06-01-04 22:34

¤ Birgitte Holm ¤ wrote:
> [...]
> afstand. Hundene er i bevægelse.
>
> Hvad anbefaler I, at jeg skal lægge vægt på, når jeg køber et kamera?

Med den opgave skal du have et apperat der reagere hurtigt, har en ordentlig
tele så du bør nok overveje et digitalt spejlrefleks med en rimelig linse.
Det koster da, men du får også bedre kvalitet og er meget mere fleksibel.
Pico

Fra : Richard

Dato : 06-01-04 22:46

¤ Birgitte Holm ¤ wrote:

> [...]
> bruge kameraet til at tage billeder af hunde på afstand. Hundene er i

Hvis det er små hunde afstand >5-6m, skal du nok bruge et kamera med en
noget længere tele end A80s - du kan ganske vist få en forlænger til
den; men det er næppe den smarteste løsning. Kig på et af 10x-zooom
kameraerne fra Olympus - C740/C750 hedder de vist - eller tilsvarende
fra Nikon og køb så et let stativ også, hvis der ikke er naturligt anlæg
for kameraet, der hvor du skal fotografere.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : nyrup

Dato : 06-01-04 22:55

Ja, hvis det virkeligt er hunde eller andre dyr i bevægelse, så bør du måske
overveje et spejlreflekskamera! - Godt nok er nogle af de nyere
digi-kameraer blevet hurtigere på aftrækkeren, men alligevel. Jeg er godt
tilfreds med mit IXUS 400 til almindelig fotos, men skulle jeg fotografere
hunde ville jeg snuppe mit SLR.
Måske skulle du overveje et nyt eller brugt film-SLR, hvis ikke du vil ofre
pengene på et digi-SLR.