Processor > XP 2100+ i Asus A7M?
Fra : Hans Hansen

Dato : 06-01-04 20:11

Asus skriver at A7M kan køre med max XP 2100+, men kan kortet køre med en
Thoroughbread 2200+ eller en Barton 2500+ når jumperne sættes til 2100+?

Fra : JK

Dato : 07-01-04 09:38

On Tue, 6 Jan 2004 20:10:38 +0100, "Hans Hansen" <no@spam.please>
wrote:

>Asus skriver at A7M kan køre med max XP 2100+, men kan kortet køre med en
>Thoroughbread 2200+ eller en Barton 2500+ når jumperne sættes til 2100+?

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Hvis det er a7m266, du mener.

Så slutter det med palamino 2100+.

Thorughbred og Barton går ikke, samt heller ikke durons fra 1400 MHz
(Applebred).

De skulle ikke kunne boote p.gr.a. lavere cpu default spænding. Du kan
da prøve at søge med google også på: a7m266 thoroughbred

for at se om nogle har fået hul igennem.

hilsen

John

Fra : Hans Hansen

Dato : 07-01-04 14:29

"JK" <junk@mailzone.com> wrote in message

> http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
>
> Hvis det er a7m266, du mener.

Det er det.

> Så slutter det med palamino 2100+.

Ja, officielt.

> [...]
> da prøve at søge med google også på: a7m266 thoroughbred
>
> for at se om nogle har fået hul igennem.

Man kan ikke gøre præcis som jeg beskrev, men med version 1.0.0.8b af BIOS
og lidt kreativitet kan man alligevel opnå at køre både TB og Barton med
sjov FSB. Ihvertfald hvis man skal tro:

http://forums.amdmb.com/showthread.php?s=d0fceeb0965ad146e696e67cd9f43621&threadid=234592&perpage=15&highlight=a7m266%20barton&pagenumber=1

Hehe, nogen der har en Barton 2500+ som de er færdige med?

Fra : JK

Dato : 07-01-04 15:28

On Wed, 7 Jan 2004 14:29:12 +0100, "Hans Hansen" <no@spam.please>
wrote:

> [...]
>
>Hehe, nogen der har en Barton 2500+ som de er færdige med?

Orv, flot ! men det er også en beta bios. Hvorfor betragter asus dog
ikke beta bios på den cpusupport site ?

Du skal have en ulåst barton/Tbred for at lave de der multiplier
skift, som næsten er nødvendige med fsb266 kun.

Fra uge 39 og frem er næsten alt låst på multiplier.

www.qxl.dk er der flere ældre XP cpu'er.

mvh

John