D-Link kabel virker ikke
Fra : kent

Dato : 06-01-04 19:26

Har en D-Link DI-614+ trådløs router, min trådløse internet forbindelse
virker fint, prøver jeg at forbinde med kabel istedet (LAN-forbindelse
tilsluttet med 100 Mbps) men der er ingen internet forbindelse, hvad kan der
være galt ?

/Kent

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-01-04 19:49

"kent" <egagernon@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> virker fint, prøver jeg at forbinde med kabel istedet (LAN-forbindelse
> tilsluttet med 100 Mbps) men der er ingen internet forbindelse, hvad kan

Der er link i den indbyggede switch og det netkort du tilslutter det til?

På computeren hvor du tilslutter kablet, skal den være konfigureret til at
hente automatisk IP adresse. det gør den fra den indbyggede DHCP server i
routeren.

Så enten er der ikke link til dit netkort, eller computere for ikke nogen IP
adresse...

Hvad siger computeren, går ud fra at det er noget windows, hvis du skriver
"command" eller cmd i åbn i startmenuen.. og så skriver "ipconfig /all" og
herefter Enter, i dette vindue der springer op.

Fra : kent

Dato : 06-01-04 23:45

> [...]
> "command" eller cmd i åbn i startmenuen.. og så skriver "ipconfig /all" og
> herefter Enter, i dette vindue der springer op.

LAN-netværk får ingen ip adresse, skriver ip-routing aktiveret.......:NEJ

Indsætter jeg mit trådløse kort (D-link dwl-610) får den automatisk en
ip-adr.

/Kent

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 06-01-04 21:56

> [...]
> virker fint, prøver jeg at forbinde med kabel istedet (LAN-forbindelse
> tilsluttet med 100 Mbps) men der er ingen internet forbindelse, hvad kan

Er det kablet der kommer med D-linken, så er det krydset. Prøv et andet
kabel.
--
Mvh Kai Hoffmann

Læs om citatteknink på: