hankat, der strinter
Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 06-01-04 18:24

Hejsa katteng!
Jeg er i den uheldige situation, at jeg i efteråret fandt en
"sommerhuskat", som jeg fandt et nyt hjem til. Det var en hankilling.
Denne killing er nu vel ca. 7-8 mdr., og er desværre ikke blevet
kastreret, trods opfordringer herfra. Nu er den begyndt at strinte,
eller rettere tisse (for det er ikke bare strint) i møbler osv.
Er der nogen, der har erfaring med om denne adfærd vil fortsætte, selv
om katten bliver kastreret? Hvad kan man ellers gøre?
På forhånd mange tak for svar.

Med venlig hilsen

Mette

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-01-04 19:07

Hej Mette

Jo længere tid der går inden kastrationen jo større er
risikoen for at det bliver en dårlig vane. Hvis han tisser
(ikke strinter) rundt omkring er det som oftest tegn på
urinvejsproblemer, enten betændelse eller urinvejssten,
det kan være meget smertefuldt og ubehandlet kan det koste katten livet, så
de nye ejere bør tage til dyrlægen snarest, og hvis katten er rask, så få
ham kastreret.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Linda Seistrup

Dato : 06-01-04 20:33

> [...]
> ***Ailurophil***
> 'The greatness of a nation and its moral progress can be
> judged by the way its animals are treated

Til beroligelse kan jeg fortælle, at vi havde en MEGET fertil hankat,
som overstrintede hele huset, og dagen efter hans kastration pist væk
intet strinteri!

Med venlig hilsen
Linda Seistrup
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 07-01-04 07:32

> Til beroligelse kan jeg fortælle, at vi havde en MEGET fertil hankat,
> som overstrintede hele huset, og dagen efter hans kastration pist væk
> [...]
Jeg har engang haft en hankat(fertil)som fra 1 års alderen strintede og
pissede overalt ihele huset...det stod på 1 måned,så blev han
kastreret....og han lavede aldrig noget "svineri"efter,så de skal skynde
sig at få den kasteret...bare mit råd...

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 09-01-04 19:03

Hejsa!

>Klip en masse gode svar om at det godt kan betale sig at få katten
kastreret<

Kattens nye ejer har desværre vist sig ikke rigtig at være opgaven
voksen, hvilket jo er trist, og jeg synes selv det er en meget
underlig indstilling at have til dyr at når dyret bliver syg, så skal
det aflives, uden at undersøge ret meget om hvad årsagen er... Anyway,
ejeren havde vist haft ringet til dyrlægen, som havde sagt at det ikke
ville hjælpe at kastrere.
Jeg er ved at prøve at finde et nyt hjem til den, men vil helst
aflevere den kastreret. Er der nogen der ved hvor det er billigst at
få en kat kastreret og øremærket? Det skal være i østjylland.

På forhånd tak for svar.

Mvh.

Mette

Fra : Pia Nave

Dato : 09-01-04 19:07

Mette N. S?rensen wrote:
> [...]
> aflevere den kastreret. Er der nogen der ved hvor det er billigst at
> få en kat kastreret og øremærket? Det skal være i østjylland.

Hej Mette

Det skulle være en del billigere at få det gjort hos Inges Kattehjem.
Der ligger bl.a. en afd. i Horsens - kig her: www.inges-kattehjem.dk

Held & Lykke med et nyt hjem til mislingen

--
Mvh. Pia

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 11-01-04 16:36

Hej,

Pia Nave <pia_mig@nave.dk> wrote in message news:<3FFEEDD2.2080406@nave.dk>...
> Held & Lykke med et nyt hjem til mislingen

Tak for svar, det er dog desværre ikke nødvendigt længere
Jeg har i dag fundet ud af at ejeren har fået katten aflivet...er det
ikke bare trist. Jeg synes altid det er sørgeligt at læse om andre
katte der har det skidt, bliver aflivet m.m., men det er endnu værre
når det er en killing man selv har fundet, og hvor man har forsøgt at
give katten en ny tilværelse hos et nyt hjem, hvor den kunne leve i
mange år.
Godt man ikke arbejder på et dyreinternat, det må være hårdt!

Mvh.

Mette