Switch
Fra : LLK

Dato : 06-01-04 18:17

Håber dette er den rigtige NG.

Jeg har nu købt mig en switch (5 port 10/100Mbps Switch Soho hub)og vil
gerne have den tilsluttet mit modem (fra cybercity), så mig og min roommate
begge 2 kan komme på nettet.
Installatøren sagde at der var router i modemet, så det skulle vi ikke tænke
på.

Nå, men nå man tilslutter switchen, sker der ikke noget. Jeg har læst
manualen, og fatter ikke noget af den. Der står ikke hvordan den skal
installeres.

Kan det passe man skal gøre mere end at der skal et stik fra begge computere
i en af de 5 porte i switchen og et stik fra switchen til modemet??? Der er
ingen knapper man kan trykke på eller noget.

Måske er det er dumt spørgsmål, men er ikke lige et geni på dette område, så
håber nogen vil hjælpe.

venligst Louise.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-01-04 18:24

"LLK" <mailFJERNDETTE@luscious.dk> crashed Echelon writing

> Nå, men nå man tilslutter switchen, sker der ikke noget. Jeg har læst
> manualen, og fatter ikke noget af den. Der står ikke hvordan den skal
> installeres.

Det gule kabel der følger med routeren er normalt til brug ved én maskine
og er derfor et krydskabel/crosscable.

Du skal enten smide dette kabel i switchens uplink port (muligivis selv
aktivere uplink alt efter switch) eller have fat i en straight throgh
kabel.

--
Bjarke Andersen

Fra : LLK

Dato : 06-01-04 18:27

Hmm..... tror hellere jeg må have fat i en der kan gøre det for mig, for jeg
blev ikke klogere ved dette. Det andre switches jeg har set, mener jeg kun
at have set de helat alm. stik..

Men mange tak for hjælpen :)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-01-04 17:18

On Tue, 6 Jan 2004 18:27:20 +0100, "LLK" <mailFJERNDETTE@luscious.dk>
wrote:

>Hmm..... tror hellere jeg må have fat i en der kan gøre det for mig, for jeg
>blev ikke klogere ved dette. Det andre switches jeg har set, mener jeg kun
>at have set de helat alm. stik..

Stikkene er skam også helt almindelige - men der er forskel på,
hvordan trådene i kablet er vendt. I det der hedder et "krydset kabel"
er Ind- og Ud-retningen byttet, i den anden type er det lige igennem.

Til slut blot:
Der er jo også den teoretiske mulighed, at der faktisk er en
hardware-fejl - enten i switchen eller et af kablerne.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Benjamin

Dato : 06-01-04 19:13

LLK wrote:
> [...]

Der kommer ikke lys i switchen når du sætter kabler på?

Så bruger du nok krydsede kabler som Bjarke også siger i et svar.

I skal bruge 3 almindelige netkabler hvor den ene selvfølgelig går fra
modemet (routeren) til switchen. Og et kabel mellem den ene computer og
switchen og et kabel mellem den anden computer og switchen. Er der lys i tre
dioder som angiver portnumre på switchen er de næsten sikkert forbundet
korrekt.

Mht. opsætning af PC så skal Windows eller hvilket styresystem i nu bruger,
indstilles til selv at hente IP adresse (en adresse som bruges på
internettet og/eller det lokale netværk. Men Windows står højst sandsynligt
allerede indstillet til dette. Så hvis du kan surfe på nettet .. populært
sagt ... så virker det

--

/ Benjamin

Fra : LLK

Dato : 06-01-04 21:16

Der er lys i dioderne... jeg gider ikke bøvle mere med der. får en anden til
det *ggg*

Tak