Problemer med lydkort
Fra : Monty

Dato : 06-01-04 18:12

En af mine venners far købte for nogen tid siden en computer fra BJ
Trading, men der er et eller andet galt med den.

Hvis kan bare har et program åbne så kører det fint men har han en 4-5
programmer åbner samtidig så fryser den og han er nødt til at resette den.

Nogen der har et bud på hvad der kunne gøre det? Jeg ved ikke hvad
bundkortet hedder men jeg mener at BJ har solgt en del fra K7S5A serien
og da jeg selv har haft nogen problemer med det bundkort lurer jeg på om
det evt. kunne være noget i bios der skulle "ordnes".

Maskinen er en AmD XP 2400+, 512 MB DDR Ram, 80 Gb HD og 128 Mb
Grafikkort (ikke onboard).

Den burde da sagtens kunne køre med 4-5 programmer åbne.
De har godt nok sat en gamle 15" skærm til men kan det havde noget at sige?

Nogen bud?

Monty

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-04 18:30

In article <3ffaec4e$0$9739$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
diverseSLET@mail.tdcadsl.dk says...
> Nogen der har et bud på hvad der kunne gøre det? Jeg ved ikke hvad
> bundkortet hedder men jeg mener at BJ har solgt en del fra K7S5A serien

Det står på bundkortet.

> Den burde da sagtens kunne køre med 4-5 programmer åbne.

Hvad har det med lydkortet at gøre?

> De har godt nok sat en gamle 15" skærm til men kan det havde noget at sige?

Ydelsen er ikke afhængig af skærmen. Den ville have de samme problemer
uden skærm.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 20:05

Monty wrote:
> [...]
> Hvis kan bare har et program åbne så kører det fint men har han en 4-5
> programmer åbner samtidig så fryser den og han er nødt til at resette den.

Umiddelbart lyder det som en RAM-fejl.
Test med memtest86:

http://memtest86.com/

Hvis der er to moduler, så test dem hver for sig, og bagefter sammen.

Fra : Monty

Dato : 06-01-04 20:34

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Umiddelbart lyder det som en RAM-fejl.
> Test med memtest86:
>
> http://memtest86.com/
>
> Hvis der er to moduler, så test dem hver for sig, og bagefter sammen.

Hvor lang tid tager det at teste rammene? Er det ikke noget med at den
skal køre flere timer?

Det var en tastefejl. Der skulle have stået bundkort og ikke lydkort
under emne.

Monty

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 06-01-04 20:41

In article <3ffb0d8e$0$9776$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Monty wrote:
> Hvor lang tid tager det at teste rammene? Er det ikke noget med at den
> skal køre flere timer?

Jo. Stil den til at koge 12 timer natten over. Hvad goer 12 timer
mod at faa at vide om det er rammen det er galt med?!

Thomas

Fra : Monty

Dato : 07-01-04 03:23

Thomas S. Iversen wrote:

> Jo. Stil den til at koge 12 timer natten over. Hvad goer 12 timer
> mod at faa at vide om det er rammen det er galt med?!
>
> Thomas
Det har du da ret i men det er nogle ældre mennesker så jeg ved ikke
hvor vild de er med det. Men ud fra dette kunne det meget vel lyde som
om at det var remmene det var galt med.

Monty

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-04 11:53

In article <3ffb6d92$0$9744$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
diverseSLET@mail.tdcadsl.dk says...
> Det har du da ret i men det er nogle ældre mennesker så jeg ved ikke
> hvor vild de er med det. Men ud fra dette kunne det meget vel lyde som

Det er enten eller. Enten får den lov til at stå eller også kommer den
ikke til at virke.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 07-01-04 12:01

In article <3ffb6d92$0$9744$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Monty wrote:

> Det har du da ret i men det er nogle ældre mennesker så jeg ved ikke
> hvor vild de er med det. Men ud fra dette kunne det meget vel lyde som
> om at det var remmene det var galt med.

De har en maskine der ikke virker nu, så der er jo intet at tabe.
Start maskinen klokken 8 om morgenen og lad den stå. Senest
klokken 20 har du svaret på om det er ram. Sikkert
meget før!! Kan sagtens være du har svar efter et kort
øjeblik, men det kan også være at du først finder fejl
ved en af de senere tests.

Alt at vinde, intet at tabe.

Thomas

Fra : Karl Børge

Dato : 14-01-04 11:19

Hvilken windows er der installeret, og så er der noget med driver til
bundkortet er de installeret.
Hvis den ikke er så gammel er det nok en ASRock bundkort for det er dem han
bruger mest nu.
Mvh Kurt