Easy Entry i VW Polo.
Fra : Ole Axelsen

Dato : 06-01-04 17:11

Vi har købt en ny Polo TDI. Den er 3 dørs, da jeg ellers har problemer med
at komme ind i den. De "manglende" bagdøre giver til gengæld det problem, at
det er sværere at komme til bagsædet. Det kan tildels løses med Easy Entry
systemet, men da der ikke er mange af den model i Danmark, faktisk er der
vist kun lige netop den vi har bestilt, skal det eftermonteres. Spørgsmålet
er så, om det bare er en ekstra ramme/konsol der monteres under sædet, eller
skal der helt andre sæder i? Forhandleren har aldrig fået stillet
spørgsmålet før, så han kan ikke umiddelbart svare på det.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Flemming

Dato : 06-01-04 17:52

Var det en ide at købe et helt forsæde fra en 3 dørs polo hos i hugger? Det
kan jo vippes frem for indstigning til bagsæderne.

/Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 20:02

> [...]
> skal der helt andre sæder i? Forhandleren har aldrig fået stillet
> spørgsmålet før, så han kan ikke umiddelbart svare på det.

Du skal skifte hele bunden af sædet. "Easy Entry" er indbygget i selve
sædebunden.
Man kan dog genbruge polstringen og betrækket.

Jeg går ud fra at det er en fabriks ny model du skal have.
Ifbm "pluspakken" koster "Easy Entry" 1.999 kr. ekstra, hvis den er uden
pluspakke koster det dog 3.998 kr.
Priserne er jvf. www.volkswagen.dk
Udstyret kan sagtens bestilles fra fabrikken.

Jeg kan ikke forestille mig at det er billigere at eftermontere, da jeg ved
at sædedele til VW er meget dyre.
3- 4000 kr. for en bund ville ikke overraske mig og det er kun til en side.

Forlang at få det monteret i begge sider for 1.998 kr. hvis den har
pluspakke (ellers 3.998,-), ellers skal du bare bede dem bestille en ny på
fabrikken med "Easy entry". (ventetid ca. 3-4 uger.).

Hvis forhandleren har bestilt en ny hjem til dig fra fabrikken og glemt at
bestille "Easy entry" og nu forsøger at tørre det af på det med sådan en
historie er han en slyngel ( er det SMC ? ).

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Pedersen

Dato : 06-01-04 20:15

> [...]

> pluspakke koster det dog 3.998 kr.
> Priserne er jvf. www.volkswagen.dk
> Udstyret kan sagtens bestilles fra fabrikken.

Ja og det kan ikke betale sig ( læs: det er dumt at bestille den uden
pluspakke.. Tror ikke de har solgt mere en 1-3 af dem ind til vidrer..
forstår godt hvorfor.. )

> [...]

> pluspakke (ellers 3.998,-), ellers skal du bare bede dem bestille en ny på
> fabrikken med "Easy entry". (ventetid ca. 3-4 uger.).

Ved du at ESP er blevet standard på nye Poloer produceret fra uge 1 2004...
Så hvis det er en som er produceret før har den ikke det.. Det var måske
endnu en god grund til at bestille en helt ny fra fabrikken...

> Hvis forhandleren har bestilt en ny hjem til dig fra fabrikken og glemt at
> bestille "Easy entry" og nu forsøger at tørre det af på det med sådan en
> historie er han en slyngel ( er det SMC ? ).

Desuden kan det måske bedre betale sig at bestille den som 5 dørs hvis du
vil have let adgang til bagsæderne. Merprisen får man ifølge en forhandler
igen ved salg. Det er jeg ikke sikkert på at man gør med easy entry.

Men hvis det skal være en 3 dørs så er det da en god ting at have..

Tim

Mvh Tim

Fra : Ole Axelsen

Dato : 07-01-04 21:02

"Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> igen ved salg. Det er jeg ikke sikkert på at man gør med easy entry.
>
> Men hvis det skal være en 3 dørs så er det da en god ting at have..

Det *skal* være en 3-dørs. Der er simpelthen for lidt plads til indstigning
på forsæderne ved 5 dørsudgaven. Desuden sidder B-stolpen irriterende meget
i vejen lige, der hvor jeg har min arm.
Jeg mener også selv personligt, at en 3 dørs er pænere/mere sporty. Alene af
den grund har jeg aldrig haft en 4/5 dørs bil, lige bortset fra at min "køre
på arbejde bil" i øjeblikket er en Citroen BX. Det er nu mest fordi jeg er
lidt fascineret af dens teknik, og så er sådan en jo ret billig.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 07-01-04 07:31

> [...]
> sædebunden.
> Man kan dog genbruge polstringen og betrækket.
>
> Jeg går ud fra at det er en fabriks ny model du skal have.

Det er en fabriksny. Problemet er, at den bil vi får allerede er i Danmark,
men altså uden Easy Entry. Hvis vi skulle vente på en fra fabrikken ville
der gå 6-8 uger..

--
Hilsen, Ole Axelsen (5771)

Der er fejl i min mail-adresse.

Fra : Pedersen

Dato : 07-01-04 22:57

Ja der ville gå 6 - 8 uger men du ville så kunne bestille det fra fabriken.
Samt få gratis ESP med i købet... Er det en 1,9 TDI.. sådan en har jeg
nemlig...

Se desuden www.polo9n.dk

Ja den er mere sporty du har helt ret... Dørene er større så den skulle være
lettere at komme ind i... men du har så samtidig også nogle større døre som
så ikke kan komme så langt op når du skal parkere på en p-plads og der
holder en ved siden af...

Tim

Fra : Ole Axelsen

Dato : 08-01-04 07:46

> Ja der ville gå 6 - 8 uger men du ville så kunne bestille det fra
fabriken.
> Samt få gratis ESP med i købet... Er det en 1,9 TDI.. sådan en har jeg
> nemlig...

Ja, det er en 1,9 TDI 101 HK og 240 NM. Jeg glæder mig. Jeg har nemlig slet
ikke kørt i den, jeg har faktisk ikke engang set bilen.

--
Hilsen, Ole Axelsen (5771)

Der er fejl i min mail-adresse.

Fra : Pedersen

Dato : 12-01-04 19:15

> Ja, det er en 1,9 TDI 101 HK og 240 NM. Jeg glæder mig. Jeg har nemlig
slet
> ikke kørt i den, jeg har faktisk ikke engang set bilen.

Ja men så kan du godt glæde dig.. Har nu kørt 71.000 km i min og er meget
tilfreds....

Tim

Fra : Ole Axelsen

Dato : 13-01-04 09:37

> slet
> >

> Ja men så kan du godt glæde dig.. Har nu kørt 71.000 km i min og er meget
> tilfreds....

Det gør jeg også. Det var meningen vi skulle have bilen i dag, og den står
da også klar med det bestilte ekstraudstyr og anhængertræk. Det eneste der
mangler er pladerne, og de kan ikke komme på før importøren finder ud af
hvad den skal koste. Det viser sig nu, at Pluspakken er blevet standard, så
den indgår i prisen, så bilen bliver totalt set billigere, men til gengæld
betyder det så en lille forsinkelse, da de ikke helt har afklaret med T&S
hvor stor afgiften bliver.

--
Hilsen, Ole Axelsen (5771)

Der er fejl i min mail-adresse.