Skjul og vis formular elementer
Fra : Lars Olesen

Dato : 06-01-04 14:29

Jeg ved at dette spørgsmål er en blanding mellem html og
javascript, men jeg poster det her, fordi den løsning jeg har
fundet netop mangler at kunne validere som html.

http://www.quirksmode.org/dom/usableforms.html har jeg fundet
et script, som gør det muligt at have en dynamisk form, hvor
formularfelterne kun vises hvis de er nødvendige. Det er elegant
lavet og udnytter DOM, men det indebærer imidlertid, at han fx
sætter en relation="" på et tag, og det er jo ikke lovligt blot
at gøre.

Er der nogen, der har erfaring med at lave sådanne dynamiske
formularer - og evt. kan henvise til et sted på nettet, hvor jeg
kan se mere om det?

Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 06-01-04 14:51

Lars Olesen wrote:

> [...]
> lavet og udnytter DOM, men det indebærer imidlertid, at han fx
> sætter en relation="" på et tag, og det er jo ikke lovligt blot

Ja, PPK har det tit med at opfinde sine egne attributter og elementer.

Jeg vil tror at det kunne laves alene med attributterne ID og CLASS, således at det validere som
rigtig (X)HTML.

Så skulle "id" svare til "relation".
Og "class" virke som "show", hvor class="show_marriageContract" svare til show="marriageContract".

Alternativt kan man jo også lave det med ren javascript, som bliver initialiseret ved body
onload, her kunne man samtidigt passende ligge diverse validerings regler.

Hintzmann c",)