SMÆK !
Fra : H.S.

Dato : 06-01-04 13:24

Så skete det sgu, for første gang var der én der kørte ind i mig, i morges.

Det gav et ordentlig brag, så jeg troede egentlig skaden var meget større.
Min Galant '91 fik kradset malingen af ca 5 cm, og det var umiddelbart det.

Vi blev ret hurtigt enige om at han forsikring ikke skulle indblandes.

Han kørte bag ved mig, med ca 5 km/t op til et kryds med hajtænder. Da jeg
holder stille glider hans bil op bag i min.

Spørgsmålet er nu, kan jeg gå ud fra at der ikke er sket 'noget' med bilen,
før jeg ringer til ham og siger han må slippe 200 kr. for at få lavet/malet
ridesen ?
Kofanger sidder umiddelbart fast som den plejer, utroligt hvad sådan en
kofanger kan 'tage imod' - det blev lavet godt dengang, ikke det plastic møj
som de laver i dag, så have den sikkert været flækket, og koster et par
tusinde.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 06-01-04 13:29

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote in message

<snip>

> [...]
møj
> som de laver i dag, så have den sikkert været flækket, og koster et par

Der var på et tidspunkt en der bakkede direkte ind i mig, og i første omgang
mente vi også at vi ville holde forsikringen udenfor, men da jeg snakkede
med BMW sagde de at jeg skulle få taksator ud, da der kunne være sket skade
på støddæmperne inde bagved kofangeren, så den ikke ville kunne klare et
stød igen.

Jeg valgte at køre det hele gennem forsikringen for at have mit på det tøre.

Mvh
Jacob

Fra : H.S.

Dato : 06-01-04 14:59

"Jacob Rungwald" <jacob_rungwald@DONTINCLUDEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bte9nc$2d4n$1@news.cybercity.dk...
> "H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote in message
>
> <snip>

Okay, jeg kan næsten regne ud at jeg må få min kammerat til at kigge på den
(han er mekanikker).
Så må han jo finde ud af om der er 'sket' noget yderligere, er der det, må
jeg jo melde det til forsikringen.

Er det fremgangsmåden ?

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 06-01-04 15:36

> [...]
> (han er mekanikker).
> Så må han jo finde ud af om der er 'sket' noget yderligere, er der det, må

Jeg ville nu gøre som skrevet i et andet indlæg. Meld skaden, så må han selv
finde ud af med sit forsikringsselskab hvordan han vil afregne, og du har
intet i klemme.

Mvh
Jacob

Fra : H.S.

Dato : 06-01-04 15:45

"Jacob Rungwald" <jacob_rungwald@DONTINCLUDEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bteh3r$2qgj$1@news.cybercity.dk...
> Jeg ville nu gøre som skrevet i et andet indlæg. Meld skaden, så må han
selv
> finde ud af med sit forsikringsselskab hvordan han vil afregne, og du har
> intet i klemme.

Jeg synes jo bare det er overkill - givet at jeg ikke kan se nogen skade på
bilen, og hastigheden ikke var mere end 5 km/t ved sammenstødet. - Jeg ved
godt jeg kan være ligeglad, idet det ikke er min forsikring der skal
betale... :-/

Jeg har fået guttens visitkort, så jeg bør altså ringe til ham, og få hans
registreringsnr (ja, jeg ved godt jeg skulle have noteret det på stedet -
men det er så nemt at være klog bagefter - jeg har aldrig (heldigvis) prøvet
det før), og så ringe til mit eget forsikringsselskab ?

I aften kører jeg ud på en kammerats værksted, hvor vi hiver den op på
liften og gennemgår den - hvis den ser ok ud, vil i så stadig holde på at
jeg bør melde det til forsikringen alligevel ?

Fra : bme

Dato : 06-01-04 16:39

> [...]

> liften og gennemgår den - hvis den ser ok ud, vil i så stadig holde på at
> jeg bør melde det til forsikringen alligevel ?

Hvis du skal være 100% på at få dine penge skal du som minimum have den
takseret. Ved godt det lyder som lidt overkill, men hvis kofangeren skal
males (det er den der har fået skrammer, ikk?) kan det hurtig koste en
tusse, som du kan få meget svært ved at kratte ind. Men lad nu mekanikeren
kigge på det.

Alternativ er at du indhenter et tilbud ved en maler, og så får pengene på
forhånd (såfremt der self. ikke er mere galt end skrammen).

/bo

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 06-01-04 19:45

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> bilen, og hastigheden ikke var mere end 5 km/t ved sammenstødet. - Jeg ved
> godt jeg kan være ligeglad, idet det ikke er min forsikring der skal

En kollega bakkede ind i min front i en parkeringskælder, og kom til at lave
en lille bule i min nummerplade.
Det kostede ca. 3.000,- for afmontering, maling og påmontering af
kofangeren.

Der var ingen buler i kofangeren, men lakken var sprunget.

mvh
Bendt

Fra : Chr. L.

Dato : 06-01-04 22:08

> [...]
> kofangeren.
>
> Der var ingen buler i kofangeren, men lakken var sprunget.

det ville jeg personligt være totalt ligeglad med om stødfanger fik en bule
eller en ridse i lakken, selv da min bil var ny, det falder ind under
flyeknepperi, det kommer selvfølgelig an på om den er flækket etc, men en
overfladisk ridse forget it!.

-jeg vil enddag næsten sige det er tilladt at ramme folks stødfanger når man
skal parkere,-men jeg har selvfølgelig osse været et par gange i Italien og
Frankrig,-og jeg syntes at man i DK går lidt for meget flyeknepperi,-hvad så
hvis en træder på ens sko..skal man så have nye sko...

Det er noget andet med bildøre,pladedele etc..der er det buler i selve bilen
og lakken på metaldele...men en stødfanger,-jesus christ det gad jeg ikke
spilde tid på...

Chr.

Fra : bme

Dato : 06-01-04 22:35

men en stødfanger,-jesus christ det gad jeg ikke
> spilde tid på...

så må vi håbe at du ikke skubber til min kofanger, for så er der vist lagt
op til en holdningskonflikt der basker til noget

/bo

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 06-01-04 23:20

"Chr. L." <chrisl@ASKFORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

bilen
> og lakken på metaldele...men en stødfanger,-jesus christ det gad jeg ikke

Det gad jeg såmænd nok heller ikke hvis bilen var en ældre årgang. Nu er
bilen kun 5 år gammel, og har i øvrigt fået renoveret hele fronten (kr.
25.000) for ca. 12 mdr. siden, efter en mandsperson valgte at totalskade sin
ældre toyota på min Honda.

Jeg kan så forstå, at du ikke mener, at en kofanger er en del af selve bilen
?

Jeg har svært ved at forstå sammenligningen mellem et par sko til kr. 1.000
og en bil til 360.000 (nypris).

mvh
Bendt

Fra : Chr. L.

Dato : 07-01-04 10:17

> [...]
bilen
> ?
>
> Jeg har svært ved at forstå sammenligningen mellem et par sko til kr.

Well jeg har da en kollega der ridsede sin nye Passat TDI'er,-han gider
heller ikke få det lavet...som han siger 'det ruster jo ikke'...

Chr.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 07-01-04 18:26

> [...]
>
> Well jeg har da en kollega der ridsede sin nye Passat TDI'er,-han gider
> heller ikke få det lavet...som han siger 'det ruster jo ikke'...

Havde han sine nye sko på ?

mvh
Bendt

Fra : Kim Hansen

Dato : 06-01-04 23:38

> [...]

bilen
> og lakken på metaldele...men en stødfanger,-jesus christ det gad jeg ikke

hmmm.... hvad kører du i ?
Personlig ville jeg da blive skide ærgelig over en buler eller ridser i mine
lakerede kofangere, men ok hvis spanden var 15 år gammel og alligevel sang
på sidste vers, så kan det da godt være at jeg ville se igennem fingre med
det

Mvh. Kim

Fra : Chr. L.

Dato : 07-01-04 00:23

"Kim Hansen" <futtown@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> på sidste vers, så kan det da godt være at jeg ville se igennem fingre med

Jeg har en bil der netop har rundet de to år..og som sagt,hvis der kom en
bule i stødfangeren af en 'vis' størrelse så vil jeg have det lavet.....men
generelt vil jeg accepter at der kan komme et par overfladiske ridser
etc,-det er jo bare en bil,-og da jeg solgte min gamle bil var forhandleren
ret ligeglad om der var ridser i stødfangeren...men som sagt det er jo nok
en smagssag hvad man selv syntes er bagatel grænsen...

generelt vil jeg da havde lave bilka-buler i plade dele, og ridser i den
'rigtige' lak på bilen, samt stenslag etc!.

Chr.

Chr.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-01-04 08:44

> [...]
>
> generelt vil jeg da havde lave bilka-buler i plade dele, og ridser i den
> 'rigtige' lak på bilen, samt stenslag etc!.

Har du firmabil ?
Som privatperson der skal financiere sin bil gennem sine surt beskattede
indkomstkroner kan jeg godt forstå at man prøver på at beskytte sin
investereing så meget som overhovedet muligt.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Chr. L.

Dato : 07-01-04 09:07

> [...]
> indkomstkroner kan jeg godt forstå at man prøver på at beskytte sin
> investereing så meget som overhovedet muligt.

det er skam min egen!,-med eller uden et par ridser i stødfangeren...

chr.

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 07-01-04 10:36

> "Kim Hansen" <futtown@hotmail.com> wrote in message
> >

> generelt vil jeg da havde lave bilka-buler i plade dele, og ridser i den
> 'rigtige' lak på bilen, samt stenslag etc!.

Nu du siger Bilka-bule :)

http://www.zulfo.dk/default.asp?side=/skrammer/page_01.htm

> Chr.

Lars B

Fra : Kim Hansen

Dato : 06-01-04 23:30

> [...]

prøvet
> det før), og så ringe til mit eget forsikringsselskab ?

Så må vi håbe det er guttens eget visitkort du har fået, og ikke bare et han
selv har fået engang :-/
Jeg ville _ALDRIG_ kører derfra uden at ha' skrevet modpartens reg.nr.ned
selvom de er nok så flinke. Navn og tlf.nr. på evt. vidner er også rare hvis
skaderne er mere omfattende, især hvis der senere skulle opstå uenighed om
hvem der har skylden.

Kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-01-04 23:35

Hej!

Kim Hansen wrote:

> Navn og tlf.nr. på evt. vidner er også rare hvis
> skaderne er mere omfattende, især hvis der senere skulle opstå uenighed om
> hvem der har skylden.

Et troværdigt vidne er GULD værd i skadessituationen. Især hvis man selv er
uskyldig

Jeg var ude for at en knold bakkede ind i mig. Vidnet var enig med mig og han
fik skylden... Jeg kunne forestille mig en 50/50 sag uden vidnet :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
http://www.schradertegner.dk/radioer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-01-04 08:46

> Jeg var ude for at en knold bakkede ind i mig. Vidnet var enig med mig og
han
> fik skylden... Jeg kunne forestille mig en 50/50 sag uden vidnet :-/

Så kan jeg da godt forstå at det generelt er så svært at skaffe vidner nu om
dage

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Brian

Dato : 07-01-04 09:48

Hejsa

Andreas M. Hansen wrote:

> Så kan jeg da godt forstå at det generelt er så svært at skaffe
> vidner nu om dage

*rofl*

Hvis det er på de betingelser, er jeg nok også færdig med den slags :)

/Brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-01-04 09:49

Hej!

Brian wrote:

> *rofl*
>
> Hvis det er på de betingelser, er jeg nok også færdig med den slags :)

Geez, nu var det jo *modparten* og ikke vidnet jeg mener

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-01-04 04:26

On Tue, 6 Jan 2004 15:45:18 +0100, "H.S." <public@tele2adslSPAM.dk>
wrote:

> [...]
>bilen, og hastigheden ikke var mere end 5 km/t ved sammenstødet. - Jeg ved
>godt jeg kan være ligeglad, idet det ikke er min forsikring der skal

Måske virker det som overkill, men jeg har selv været ude for det
samme, hvor jeg kørte i en firmabil (leasingbil). Alt blev ordnet via
forsikringen, jeg turde ikke risikere, at leasingfirmaet fandt en
skade, når bilen blev leveret tilbage.
--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : H.S.

Dato : 07-01-04 09:59

"Lars Ehlers" <NOSPAMehlers@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme, hvor jeg kørte i en firmabil (leasingbil). Alt blev ordnet via
> forsikringen, jeg turde ikke risikere, at leasingfirmaet fandt en

Okay, jeg satte bilen op til min mekker i går, som lige hejste den op for at
kigge på den. Der var kommet en håndfuld skader på kofangeren (buler, skader
på beslag osv.) - Ifølge ham ville der skulle sættes en ny kofanger på.
En ny kofanger koster næsten 4.000 hos mitsubishi + lakering og montering,
så gutten valgte at lade det køre via forsikringen - forståeligt nok - så nu
kommer bøvlet med taksator osv. - Alt sammen pga en skade på en kofanger,
der sidder på en 13 år gammel bil.
Men uanset hvor gammel bilen er, så er det jo ikke min skyld (og det er der
heller ingen tvivl om) - så skaden skal jo laves. Selvom jeg synes det er
lidt synd for ham, så meget bøvl, for en 13 år gammel bil...

Ps. Visitkortet var ægte

Fra : Chr. L.

Dato : 07-01-04 10:19

> [...]
> heller ingen tvivl om) - så skaden skal jo laves. Selvom jeg synes det er
> lidt synd for ham, så meget bøvl, for en 13 år gammel bil...

hvis han har en selvrisiko..så vil det da næsten være bedre at du fik den i
hånden istedet? eller?

Chr.

Fra : John Sahl

Dato : 07-01-04 10:33

Chr. L. wrote:
> hvis han har en selvrisiko..så vil det da næsten være bedre at du fik
> den i hånden istedet? eller?

Du vil ikke helt forstå at det næsten aldrig er helt så simpelt,
der kan være følgeskader som først dukker op når tingene
skilles ad, blandt andet derfor er det bedst at køre det via
forsikringen. Modparten må så selv vælge om han selv betaler
eller lader forsikringen klare det.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-04 11:08

> [...]
> skilles ad, blandt andet derfor er det bedst at køre det via
> forsikringen. Modparten må så selv vælge om han selv betaler

Nu har mekanikeren jo kigget på det....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : H.S.

Dato : 07-01-04 13:24

meddelelse news:btglr1$pvm$1@sunsite.dk...

> Nu har mekanikeren jo kigget på det....

jeps, og umiddelbart var det kun kofangeren det var gået ud over, men det
bliver stadigvæk for mange penge til at 'bare betale'. Han valgte at gå
igennem forsikringen, og det er nok det bedste for begge parter.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-04 13:30

> [...]
> bliver stadigvæk for mange penge til at 'bare betale'. Han valgte at gå
> igennem forsikringen, og det er nok det bedste for begge parter.

Jeg kender ikke hans forsikring.
Men hvis der blev brugte dele kan der nok spares mindst 2.000 kr.
Og med mindre han har lav selvrisiko og ingen præmiestigning er det nok tæt
på at det kan betale sig selv at betale.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henning Sørensen

Dato : 07-01-04 23:01

meddelelse news:btgu9g$1fa$1@sunsite.dk...

> [...]
tæt
> på at det kan betale sig selv at betale.

Øhhh - er der noget jeg har misforstået ?
Der er da ikke nogen selvrisiko eller (normalt) præmiestigning på ansvars
skader ??

/Henning.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-01-04 13:10

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Øhhh - er der noget jeg har misforstået ?

Det er jeg bange for...

> Der er da ikke nogen selvrisiko eller (normalt) præmiestigning på ansvars
> skader ??

Kommer meget an på forsikringsbetingelserne.
Jeg har ikke.
Men jeg kender nogen der har flere tusinde kr. i selvrisiko ved ansvar.
Jeg mener at det burde være et lovkrav at der ingen
selvrisiko/præmiestigning er ved ansvarsskader, da ingen så har en grund til
at stikke af fra noget...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Chr. L.

Dato : 07-01-04 11:37

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
> skilles ad, blandt andet derfor er det bedst at køre det via
> forsikringen. Modparten må så selv vælge om han selv betaler

Vi snakker jo om en 13 år gammel bil,og ingen af os har jo set skaden så alt
i alt er det jo subjektivt,- Alt afhængigt hvor meget der er skadet så ville
jeg da overveje hvis min bil var 13 år gammel om pengede skulle gå til
værkstedet eller om jeg skulle forslå at modparten gav mig nogle penge ned i
min lomme...

man kan jo spørge sig selv om man ville indvolvere forsikringe hvis man selv
havde bakket ind i noget...hvis ikke så er man jo en hykler .

Chr.

Fra : John Sahl

Dato : 07-01-04 11:58

Chr. L. wrote:
> [...]
> pengede skulle gå til værkstedet eller om jeg skulle forslå at
> modparten gav mig nogle penge ned i min lomme...

Afhængig af situationen ville jeg da selv håbe på at forsikringen
kunne blandes udenom, hvis det var det billigste hvis skylden var
min.

Men usikkerheden om omkring uheldets omfang hvis en anden
var skyld i noget mht min bil ville jeg næsten i alle tilfælde vælge
at lade forsikringen klare det. (Jeg vil ikke afvise at jeg kunne
overtales til at klare det privat, det vil altid være et valg fra gang
til gang.)

Som du selv skriver er det op til den enkelte at vælge selv.

Om det er en 13 år gammel bil eller en splinterny, kan man
ikke bruge til en skid, jeg bruger eksempelvis væsentligt mere
tid og lyst til mine gamle biler end flere af mine venner/bekendte
gør på desres nye biler, netop fordi de ikke interesserer sig for
dem, men bare skal have 4 hjul og en kasse de kan sidde tørt i
og som starter hver gang.

Så det kan være 1000 gange mere surt med en skramme på
en ældre bil end på en ny, men også omvendt!

Fra : H.S.

Dato : 07-01-04 13:22

> [...]
> jeg da overveje hvis min bil var 13 år gammel om pengede skulle gå til
> værkstedet eller om jeg skulle forslå at modparten gav mig nogle penge ned

Det var også lidt mit dilemma, men da manden valgte at køre via
forsikringen, så var den potte jo ude. Desuden skal der jo en del selvrisiko
og præmiestigning til at opveje de 5-6000 det kommer til at koste at sætte
en ny kofanger på. (den skal jo også males osv.)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-04 11:09

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> En ny kofanger koster næsten 4.000 hos mitsubishi + lakering og montering,

Hvad med en brugt?

Den der sidder på en 13 år gammel bil, er vel ikke som ny, og du skal jo
ikke stilles bedre end før. For siden skulle jeg via forsikringen have
skiftet en bagkofanger på min Peugeot 605, som var ca. 10 år. Der kom da
blot en brugt på, som så blev malet...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : H.S.

Dato : 07-01-04 13:25

meddelelse news:btgltk$7it$1@sunsite.dk...

> [...]
> ikke stilles bedre end før. For siden skulle jeg via forsikringen have
> skiftet en bagkofanger på min Peugeot 605, som var ca. 10 år. Der kom da

Jeg er ret sikker på at forsikringesselskabet ikke må 'spise en af' med en
brugt reservedel ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-04 13:31

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ret sikker på at forsikringesselskabet ikke må 'spise en af' med en
> brugt reservedel ?

Det mener jeg helt sikkert at de må.
Du skal jo ikke stilles bedre...

Anyone?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-01-04 13:53

On Wed, 7 Jan 2004 13:31:13 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Det mener jeg helt sikkert at de må.
>Du skal jo ikke stilles bedre...
>
>Anyone?

Som basis reparares forsikringskader med nye dele. kan nye dele ikke
fremskaffes så får man et tilbud om at få udbetalt en økonomisk
kompensation, eller også for man tilbudet om brugte dele.

I de tilælde hvor at en bil fx er totalskadet, kan der være mulighed for
at få den lavet med brugte dele og derved bringe værkstedsregningen ned
i et niveau der gør at bilen ikke længere skal/behøves erklæres
totalskadet.
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-04 14:11

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> Som basis reparares forsikringskader med nye dele.

Ja, men SKAL de?

Det mener jeg ikke at det SKAL - du skal jo ikke beriges...
At de så gør det, er en anden ting...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 07-01-04 14:42

Morten Fruergaard wrote:
> Ja, men SKAL de?
>
> Det mener jeg ikke at det SKAL - du skal jo ikke beriges...
> At de så gør det, er en anden ting...

Det SKAL de ikke.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-04 22:40

> Det SKAL de ikke.

Så er vi jo enige...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-01-04 17:48

Thunderbird [7100] wrote:

> Som basis reparares forsikringskader med nye dele.

Ikke helt rigtigt.
En skade bliver altid gjort op med nye stumper, men den må gerne repareres
med brugte.
Og det gør mange selskaber da ret tit, og det er vel i og for sig også i
orden, såfremt at de brugte stumper er iorden.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Chr. L.

Dato : 06-01-04 16:04

"Jacob Rungwald" <jacob_rungwald@DONTINCLUDEhotmail.com> wrote in message
> [...]
> stød igen.
>
> Jeg valgte at køre det hele gennem forsikringen for at have mit på det

Well værksteder prøver jo kun på at få penge ud af folk når der er sket en
skade!, kender en hvor der skulle laves noget på bilen...de sagde at det
kostede kr 5000,- da kan så sagde at det var ham selv og ikke
forsikringen...så var prisen pludselig kr 1000,-

jeg undre mig over at en bil kan klare alle de stød og påvirkninger ved at
kører over bump,-bremse osv...og så kan den blive totalt skæv når plasticken
kun er overfladisk skrabet på kofangeren...

Chr.

Chr.

Fra : Henning

Dato : 06-01-04 13:47

On Tue, 6 Jan 2004 13:23:46 +0100, "H.S." <public@tele2adslSPAM.dk>
wrote:

> [...]
>
>Vi blev ret hurtigt enige om at han forsikring ikke skulle indblandes.

Uha, tør du gøre det?? Som andre siger, kør på værkstedet, meld det
til forsikringen, lad dem køre showet. Om han selv vælger at betale er
dig ligegyldig, du risikerer at der er sket større skade end man
umiddelbart kan se! Kofangeren kan være knækket, ophæng revnet osv -
kan du se det en kold mørk morgen i et lyskryds?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : bme

Dato : 06-01-04 13:52

Hvis ikke du får den takseret, kan du næppe få et krav igennem om
erstatning, såfremt han nægter at betale.

Meld det til forsikringen, lad dem taksere og udbedre, modparten får så
valgmuligheden at "købe" skaden af sit eget forsikringsselskab, så han
undgår bonustab mm.

/bo

Fra : phk

Dato : 06-01-04 14:46

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Meld det til forsikringen, lad dem taksere og udbedre, modparten får så
> valgmuligheden at "købe" skaden af sit eget forsikringsselskab, så han

Right - den eneste måde at gøre det på hvis man ikke vil gamble.

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-01-04 14:47

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> "bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse

> Right - den eneste måde at gøre det på hvis man ikke vil gamble.

Hvad skulle man få ud af at gamble ?

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Jesper Bach

Dato : 06-01-04 15:03

"bme" <bms@post10.tele.hej> wrote in message news:bteau7$oev$1@sunsite.dk...

> [...]
>
> Meld det til forsikringen, lad dem taksere og udbedre, modparten får så
> valgmuligheden at "købe" skaden af sit eget forsikringsselskab, så han

Nemlig! Den eneste rigtige vej.

Jesper

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-01-04 17:18

H.S. wrote:
> [...]
> en kofanger kan 'tage imod' - det blev lavet godt dengang, ikke det
> plastic møj som de laver i dag, så have den sikkert været flækket, og

Hvis det har givet et ordentligt brag, da du blev ramt, så ville jeg helt
sikkert køre bilen på værksted, og få den takseret.
Plastic dele har det med at rette sig ud igen, efter et (selv kraftige)
slag, men inde bagved kan der sagtens være endog store skader.
Det kan man mange gange kun se, hvis man skiller bilen ad, i dette tilfælde
afmonterer kofangeren.

Jeg læste for 4 - 5 år siden, en test som FDM/Motor lavede, om
parkeringsskader, hvor de kørte med 5 km/t ind i en betonpæl.
Der var svjh 5 biler med i testen, og den ene (mener det var en Fiat Punto)
skulle i opretter bænk efter den "lille" skade, og regningen landede vist
omkring de 30000,- kr.

Så for en sikkerheds skyld, så få det tjekket.
Modparten kan jo til hver en tid vælge selv at betale skaden, uden om
forsikringen, selvom den er blevet takseret.

Per
www.perbeer.ninja.dk