Søgning i folketællingerne
Fra : Peter Buch

Dato : 06-01-04 13:00

Samtlige personer i husstanden
aalborg, Kær, Hals, Hals by, , 24 Hus, F1 L129, FT-1870
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Jens Andersen Bock, 76, enke, slægtning., Aftægtsmand., Storvorde sogn,
Ålborg amt.

Når jeg trykker "Vis husstand" kommer der ikke andre frem

Hvordan kan jeg komme til at se resten af husstanden. Hvis jeg sorterer
efter løbenummer kommer 100 personersreglen og blokerer, idet han har
løbenr. 129

Mvh

Peter Buch

Fra : Inger Buchard

Dato : 06-01-04 13:39

"Peter Buch" <p.buch@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan kan jeg komme til at se resten af husstanden. Hvis jeg sorterer
> efter løbenummer kommer 100 personersreglen og blokerer, idet han har

Det får du vist svært ved, fordi man ikke har givet husstandende fortløbende
numre, men skrevet F1 L + løbenummer i feltet. Så dukker (næsten) alle
personer åbenbart op enkeltvis.
Der er ikke korrekturlæst endnu, så det kan ikke betale sig at indberette
fejlen.

Inger Buchard

Fra : Inger Buchard

Dato : 06-01-04 15:36

Jeg opdagede noget spøjst ved den folketælling

Hvis man laver et opslag på
navn: %%%
sogn: Hals
amt: Aalborg

får man som første 'person' et pudsigt løbenummer 1826; klikker du på vis
husstand, får du 'mange' personer. Brug Browseren til at søge efter din Jens
Andersen Bock
Lige før ham er der i listen en familie:
Jens Necolai Jacobsen, 26, gift, husfader., Snedker., Hals sogn, Ålborg amt.
Mette Marie Jacobsen, født Larsen, 26, gift, husmoder., -, Mou sogn, Ålborg
amt.
Lauritz Christian Jacobsen, 1, ugift, barn., -, Hals sogn, Ålborg amt.
Jens Andersen Bock, 76, enke, slægtning., Aftægtsmand., Storvorde sogn,
Ålborg amt
Hans husstandsnr. er
F1 L126
Hans lille søn på 1 år har husstandsnummer
F1 L128
Såh... mon ikke det er der, han opholder sig?

Inger Buchard

Fra : Peter Buch

Dato : 06-01-04 16:01

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:3ffac72e$0$95001$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg opdagede noget spøjst ved den folketælling

Det var snedigt.

Mange tak for hjælpen

Peter

Fra : Bent Mortensen

Dato : 06-01-04 15:12

> [...]
>
> Hvordan kan jeg komme til at se resten af husstanden. Hvis jeg sorterer
> efter løbenummer kommer 100 personersreglen og blokerer, idet han har

Hej Peter
her har du husstanden
v/h Bent Mortensen
Husstand: Aalborg, Kær, Hals, 1870, 1, Hals by, 24 Hus

Løbenr i indtastning, Kildenavn, Alder, Køn, Civilstand, Stilling i
husstanden, Kildeerhverv, Husstands/familienr., Matr.nr./Adresse,
Kildestednavn, Kildefødested, Fødeår, Sogn, Kommentar, Nr. ægteskab
126, Jens Necolai Jacobsen, 26, M, gift, husfader., Snedker., 1, 24 Hus,
Hals by, Hals sogn, Ålborg amt., , , ,
127, Mette Marie Jacobsen, født Larsen, 26, K, gift, husmoder., -, 1, 24
Hus, Hals by, Mou sogn, Ålborg amt., , , ,
128, Lauritz Christian Jacobsen, 1, M, ugift, barn., -, 1, 24 Hus, Hals by,
Hals sogn, Ålborg amt., , , ,
129, Jens Andersen Bock, 76, M, enke, slægtning., Aftægtsmand., 1, 24 Hus,
Hals by, Storvorde sogn, Ålborg amt., , , ,

Fra : Peter Buch

Dato : 06-01-04 15:28

"Bent Mortensen" <ben@mortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Peter
> her har du husstanden
> v/h Bent Mortensen

Mange tak. Men hvordan gør man ?

Peter Buch

Fra : Bent Mortensen

Dato : 06-01-04 15:39

> "Bent Mortensen" <ben@mortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mange tak. Men hvordan gør man ?
>
> Peter Buch

Hej Peter
du skal ind i selve cvs filen, med du skal være meget sikker på hvad du gør,
for det kan blive et slem rod ellers.
dem den FT er noget være noget i forvejen så hvis du ikke er helt med på
hvad der skal gøres, så kan du åbne den i Excel og gå til løbe nr. og se på
den der, også sige nej til at geme, på den måde kan du hive oplysninger ud,
det er en betingelse at du har Cd'en for at kan gøre det, Cd'en kan du ikke
overskrive, men du kan hvis du hat det på Harddisken
v/h Bent Mortensen

Fra : Peter Buch

Dato : 06-01-04 16:07

Endnu engang tak.

Denne Jens Necolai Jacobsen, hvor Jens Andersen Boch opholder sig 1870, er
ifølge ft 1845 hans plejesøn.

Fra : K. Thidemann

Dato : 06-01-04 19:42

On Tue, 6 Jan 2004 16:07:18 +0100, "Peter Buch" <p.buch@mail.dk>
wrote:

>Endnu engang tak.
>
>Denne Jens Necolai Jacobsen, hvor Jens Andersen Boch opholder sig 1870, er
>ifølge ft 1845 hans plejesøn.

Mon ikke det er hans barnebarn og plejesøn.
Måske søn af Jacob Peder Buch.
Prøv at undersøge det i kirkebogen.

Mvh
Ketty Thidemann

Fra : Peter Buch

Dato : 06-01-04 20:19

"K. Thidemann" <k.thidemannFJERNDETTE@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:k60mvvoosbblmu46lhhais1i8g5uk5g8ft@4ax.com...

> Mon ikke det er hans barnebarn og plejesøn.
> Måske søn af Jacob Peder Buch.
> Prøv at undersøge det i kirkebogen.
>
> Mvh
> Ketty Thidemann