/ Forside / Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Højere uddannelser
#NavnPoint
Nordsted1 1588
erling_l 1224
ans 1150
dova 895
gert_h 800
molokyle 661
berpox 610
creamygirl 610
3773 570
10  jomfruane 570
Udregning af gennemsnitshøjde på et skrå l~
Fra : Claus


Dato : 06-01-04 12:37

Hej,

Hvordan udregner man gennemsnitshøjden på et skråloft ? Det skal være
højden fra gulvet til loftet, som på det laveste sted er 210 cm og på
det højeste 250 cm.

Er det virkelig bare at ligge de to mål sammen og derefter dividere
med to ?

Mvh

Claus - Som vist sov i matematiktimerne for mange år siden

 
 
James Wilbour (06-01-2004)
Kommentar
Fra : James Wilbour


Dato : 06-01-04 12:43

> Er det virkelig bare at ligge de to mål sammen og derefter dividere
> med to ?

Ja. Gennemsnitshøjden for en lige linie langs loftet er lig højden på
midten, som igen er lig gennemsnittet af endernes højder.
Uden at ændre gennemsnittet kan du tage den ene ende 1 cm ned og den anden
en cm op. Sådan kan du fortsætte til enderne er lige højt oppe, og
gennemsnittet er indlysende.. og uændret fra udgangspunktet.



Claus (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 07-01-04 08:57

"James Wilbour" <jw@no.mail.no> wrote in message news:<bte6v8$28ek$1@news.cybercity.dk>...
>
>
> Ja. Gennemsnitshøjden for en lige linie langs loftet er lig højden på
> midten, som igen er lig gennemsnittet af endernes højder.
> Uden at ændre gennemsnittet kan du tage den ene ende 1 cm ned og den anden
> en cm op. Sådan kan du fortsætte til enderne er lige højt oppe, og
> gennemsnittet er indlysende.. og uændret fra udgangspunktet.

Hej James,

En lige linie langs loftet - men loftet er jo skråt og ikke lige
Nej, jeg tror godt jeg ved hvad du mener. Linien er lige på den måde,
at der ikke er nogen niveauspring i den.

James Wilbour (07-01-2004)
Kommentar
Fra : James Wilbour


Dato : 07-01-04 12:56

> En lige linie langs loftet - men loftet er jo skråt og ikke lige

Ja, nu er en lige linie altså ikke nødvendigvis vandret, du!

> Nej, jeg tror godt jeg ved hvad du mener. Linien er lige på den måde,
> at der ikke er nogen niveauspring i den.

Ja eller at den krummer. Pas særligt på med den slags linier i sengen.
Krummer er i den grad irreterende



Jeppe Stig Nielsen (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Jeppe Stig Nielsen


Dato : 06-01-04 21:41

Claus wrote:
>
> Hvordan udregner man gennemsnitshøjden på et skråloft ? Det skal være
> højden fra gulvet til loftet, som på det laveste sted er 210 cm og på
> det højeste 250 cm.
>
> Er det virkelig bare at ligge de to mål sammen og derefter dividere
> med to ?

Ja, det er det bare.

Dog ikke hvis gulvet ikke er rektangulært, eller hvis det skrå loft ikke
hælder ned mod én af væggene, men fx ned mod et hjørne af lokalet.

--
Jeppe Stig Nielsen <URL:http://jeppesn.dk/>. «

"Je n'ai pas eu besoin de cette hypothèse (I had no need of that
hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Claus (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 07-01-04 15:52

Jeppe Stig Nielsen <mail@jeppesn.dk> wrote in message news:<3FFB1D4F.C43B2E57@jeppesn.dk>...

>
> Ja, det er det bare.
>
> Dog ikke hvis gulvet ikke er rektangulært.

Hej Jeppe,

Mener du hvis gulvet ikke er i vater ?

/Claus

Jeppe Stig Nielsen (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Jeppe Stig Nielsen


Dato : 07-01-04 16:54

Claus wrote:
>
> >
> > Dog ikke hvis gulvet ikke er rektangulært.
>
> Mener du hvis gulvet ikke er i vater ?

Nej. Jeg gik ud fra at gulvet var vandret.
Jeg mente hvis værelset (gulvet) havde denne form:

------
| |
| |
| ---
| |
| |
----------

eller lignende. Så kan man ikke finde gennemsnitshøjden helt så simpelt
som du foreslår.

--
Jeppe Stig Nielsen <URL:http://jeppesn.dk/>. «

"Je n'ai pas eu besoin de cette hypothèse (I had no need of that
hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste