CSS boks
Fra : Ricki

Dato : 06-01-04 11:56

Hej,

Hvorfor ser dette ikke rigtigt ud i IE? Det virker i Opera og Mozilla!
Boksene vil ikke rigtigt arte sig!

Link: http://www.svp.dk/elev/rickis/lisbteh.htm

Hilsen Ricki

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-01-04 12:20

Ricki skrev:

> Hvorfor ser dette ikke rigtigt ud i IE? Det virker i Opera og
> Mozilla! Boksene vil ikke rigtigt arte sig!

> Link: http://www.svp.dk/elev/rickis/lisbteh.htm

Prøv at begynde med at validere din side. Du har to doctype-
erklæringer - det er en for meget.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ricki

Dato : 06-01-04 12:51

> Prøv at begynde med at validere din side. Du har to doctype-
> erklæringer - det er en for meget.

Hej,
Tak for tippet! Når jeg har valideret og rettet så der kun er en
doctype specification virker det stadigvæk ikke!

Er der nogen der ved hvorfor?

Ricki

Fra : Michael Arildsen

Dato : 06-01-04 12:51

Ricki wrote skrev:

> Hvorfor ser dette ikke rigtigt ud i IE? Det virker i Opera og Mozilla!
> Boksene vil ikke rigtigt arte sig!

Mener at have læst at IE, modsat Opera og Mozilla, ikke understøtter
position:fixed;

Måske det er en del af problemet

mvh Michael Arildsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-01-04 13:05

Michael Arildsen skrev:

> Mener at have læst at IE, modsat Opera og Mozilla, ikke
> understøtter position:fixed;

Det er korrekt.

Der findes hacks der kan få det til at virke på visse IE-versioner
- se fx <http://devnull.tagsoup.com/fixed/>. Men om det vil virke
godt nok til en framesimulering med position fixed (som Rickis
eksempel), er nok tvivlsomt. Det kan dog være et forsøg værd.
--
Jens Gyldenkærne Clausen