AT SEJLE - ER AT LEVE - -for de udvalgte
Fra : Hans Olsen

Dato : 20-04-01 12:30

Hej
Efter at have skiftet båd 4 gange igennem nogle år har jeg måttet sande at
det med
at få en plads i en havn er kun for de få, for at få bare de mindste
oplysninger skal man
først på vente liste - at betale Kr. 1000,- først - for derefter at få
oplyst der er mindst 12
andre som de mangler plads til, så måske næste år, efter at have meldt sig
på venteliste
forskellige steder er man nogen tusinde kroner fattigere, uden nogen form
for hjælp, mest
arogante sted er Kolding, jeg overtog en båd som et ældre ægtepar havde haft
ligende
i 12 år, men næh nej ved salg kan pladsen ikke lånes af køber, og hvis båden
ikke er
fjernet fra vinterpladsen senest 1. Maj - at betale en vogmand for flytning
til sommerpladsen
som koster Kr.800,-
ovenstående indlæg er kun til orientering til de som tænker på at købe båd,
vær sikker på
i har en plads inden køb, samt et desperat nødråb om der er en som har
kendskab til en
ledig "pæl" i omegnen af Kolding fjord.

MVH
og god weekend
Hans Olsen

Fra : Thunderheart

Dato : 20-04-01 22:46

Hej Hans

Så skulle du prøve at betale de til en bådplads for en sejlbåd på 45' og
4 m. i bredden og 25 t. Det bliver lige 8000.- kr. En optagning på beding
6000.- kr. flytning/tranport af vognmand 12.000,- kr. Ja vi ved sgu godt
hvad det koster at have en hobby i danmark.

Thunderheart

Fra : Enfield Bullet

Dato : 21-04-01 10:00

Thunderheart skrev i meddelelsen <9bqaks$m7d$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]
>6000.- kr. flytning/tranport af vognmand 12.000,- kr. Ja vi ved sgu godt
>hvad det koster at have en hobby i danmark.

Hej
det er såmænd ikke beløbet i sig selv - men mere det at jeg skulle indbetale
venteliste penge
først - for derefter at få oplyst der ikke er ledige pladser foreløbig, og
ikke et eneste venlig
ord om "jeg skal se hvad vi kan gøre" eller ligende - for 4 år siden var der
300 på venteliste
i Kolding i følge havnefogen, 300,000,- i kassen - hvis alle havde betalt
venteliste penge !
MVH
hans Olsen

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 20-04-01 22:43

Det må være et lokalt problem. Sådan er det i hvert fald ikke alle steder.
Da jeg købte min nuværende båd lå den i Ishøj. Vi lavede en aftale med
havnefogeden, at den kunne ligger der et par uger indtil jeg fandt en plads
(og sælgeren havde ikke engang plads i Ishøj). Jeg kørte en tur rundt til
egnens havne og hørte hvad de havde i den størrelse og blev tilbudt et par
forskellige pladser. Jeg valgte og flyttede straks min båd til den ledige
plads i Hundige Havn Hejren. Flinke mennesker, ingen problemer.

/Bjarke

Fra : Gunnar W. Holm.

Dato : 21-04-01 12:27

Her i Rudkøbing fik jeg en plads omgående. Jeg betaler 2400kr., om året for
en 26 fods båd, det synes jeg er meget billigt. En isætning eller optagning
koster 275kr., hvilket også er utroligt billigt. I Rudkøbing har man den
gode filosofi ved tildeling af pladser, der går ud på: føst kommunens
borgere, så borgere på Langeland og så kommer udenøs personer i sidste
række. Vi har alle faciliteter her i Rudkøbing så kom og besøg vor havn i
sommer.

Mvh.
Gunnar Holm.

Fra : FRANK KRISTENSEN

Dato : 21-04-01 17:11

Hej Gruppe,

Skulle vi nu ikke lige tage det med ro! Det er dyrt at sejle, men hvilke
store glæder det giver os!

Hans, måske du kunne have undgået de kr. 1.000,00, ved at tale med nogle
sejlere nede i havnen inden du skrev dig på venteliste.

Thunderheart, tja 45 fod, det koster. Ikke kun i havneleje men også i
udstyr. Store spil, store sejl, tungt ankergrej, transport, mm., Jeg
antager du havde overvejet de udgifter inden du købte en 45 fods.

God sejler sæson (på denne 1. forårsdag, hvor jeg ikke er ud at sejle,
desværre)

God vind

Frank Kristensen
"West Wind"
"Scanmar 40"
"sailing is life....
Everything else is just details"

Fra : Michael Helsvig

Dato : 21-04-01 07:30

Hans Olsen wrote:

> vær sikker på
> i har en plads inden køb, samt et desperat nødråb om der er en som har
> kendskab til en
> ledig "pæl" i omegnen af Kolding fjord.

Jeg troede slet ikke det stod sådan til. Jeg har skrevet lidt frem og tilbage
med havnene, og har da fået det indtryk, at det kun er vinteropbevaring, der er
umuligt. Jeg spurgte til en motorbåd på 45 fod og som var 3,5 m bred. Den
generelle pris, for denne båd, i for eksempel Rungsted og Helsingør havn,
skulle være omkring 3.000 kr. om året, inklusiv frit brug af elektricitet og
vand. Men man skal altså regne med, at det også i disse havne, er umuligt at få
plads?

Michael Helsvig
http://mic.lostinlove.dk/

Fra : LL

Dato : 23-04-01 08:13

I al den elendighed med mangel på pladser, vil jeg oplyse (mest værdifuld
for sjællænderer) at Kalundborg havn udbygger med 200 nye pladser i år, på
Gisseløre. Dette skulle gerne tage trykket i Havnsø og Reersø hvor der er
ca. 2 års ventetid

Fra : PKJ

Dato : 23-04-01 19:28

Efter at jeg er blevet valgt ind i bestyrelsen for Korsør lysbådehavn Amba,
kan jeg ikke lade være med at reklamerer lidt for havnen.

Vi har også ledige pladser i Korsør. Ca. 1 times kørsel fra København.
Der er i forvejen mange fra øst Danmark, der nyder godt af det centrale
udgangspunkt til noget af det bedst sejlerfarvand i DK, med mange weekend
mål.

http://www.korsoersejlklub.dk/havnen.htm

--
_/) Hilsen
Per Jørgensen

LL <dhjr@pklp.su> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9c0km2$lbf$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 24-04-01 12:00

Jeg vil godt give dig ret !!!

Trekantsområdet er IKKE for 'nybegyndere' i Fredericia er der mellem 3 og 5
års ventetid på en plads, men i Vejle er der mulighed hvis du ikke stikker
for dybt.

Bogense er også en mulighed hvis du ikke er for bred :(

/HHA - Der også lige har fået ny båd og mangler en plads.

Fra : Hans Olsen

Dato : 24-04-01 17:12

"Hans-Henrik Andresen" <hha@unixhaj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
5
> års ventetid på en plads, men i Vejle er der mulighed hvis du ikke stikker
Hej
Efter at have presset havnemesteren for 3. gang lykkes det, en plads i Åen,
det er
okay til at begynde med
jeg tør ikke ligge ud med Bogense da jeg ikke kender båden, og der er nogle
småting
det skal laves, så det er lidt langt at køre - men på længere sigt - JO
Bogense er mit
farvorit sted, DKs mest pragtfulde sted.
Vejle har jeg haft båd liggende - men for en lang tur inden man er ude af
fjorden - er
det ikke noget med 12 mil.

MVH
fra en glad mand i dag