Wav/Mp3 til ringetone på Nokia 6100
Fra : H@nsen

Dato : 06-01-04 02:01

Hvordan konverterer man wav eller mp3 til en filtype der gør at den kan
bruges som ringetone i en Nokia 6100 ?

Hvilket program kan dette ?

Hvordan får man den derefter over i telefonen ?
(Har iR port på min PC)

Fra : Bjørn S

Dato : 08-01-04 21:25

"H@nsen" <tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:HNnKb.3239$o%5.418@news.get2net.dk...
> [...]
> bruges som ringetone i en Nokia 6100 ?
>
> Hvilket program kan dette ?
>
> Hvordan får man den derefter over i telefonen ?

Er ikke ringetonene i den telefon basert på midi ?
I så fald kan man ikke bare konvertere lydfiler, da midi kun er et simpelt
stk. kode som forteller hvilke innebyggede lyde som skal spille hvad hvor
længe, sådan meget grovt kridtet op. Du kan så til gengæld søge på
midifiler, der findes masser på nettet til fri download.
Vet ikke hvordan du får det overført, men vil antage at du skal bruge et
eller andet programvare eller organizer som kan overføre via IR eller
Bluetooth.

--
/Bjørn

Fra : H@nsen

Dato : 09-01-04 00:57

Bjørn S wrote:
> Er ikke ringetonene i den telefon basert på midi ?

Det er de der ringetoner der lyder stort set som "rigtig" musik... det
er fordi jeg forleden dag hørte en hvor tlf. sagde "du har fået sms____
du har fået sms" og det skal min da også næsten sige, så ville lave en
med mikrofonen og så putte den i telefonen