/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Latterlige DBA
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 06-01-04 00:16

Da jeg ville sælge eders bil (føromtalte Kadett) via DBA skrev den pludselig
at jeg var BLOKERET som erhvervannoncør, hvilket blandt andet betyder at man
skal give 87 kr pr annonce, samt man får et "F" ud for annoncen, hvilket gør
at folk tror de ringer til en forhandler, og hvad det deraf ville give af
forbrugerretslige beføjelser.

Pyha det var en lang sætning ; )

Jeg greb knoglen og ringede til DBA som kunne oplyse at såfremt man sætter
mere end 4 annoncer i kategorien
knallert-scooter-bil-motorcykel-campingvogn-båd ind pr ÅR, ja så blokeres
man for så er man forhandler.

- jeg sagde lol og sagde til damen ordret . " så løsningen er altså at jeg
opretter mig en ny bruger og slipper for at give 87 kr for en annonce?"

- Damen blev helt paf og sagde at det måtte jeg da ikke, for de ville så
slette mig via tlfnr... Jeg sagde pænt farvel, oprettede en ny bruger hvor
jeg blot benytter mit mobilnr istedet ; )



 
 
peter (06-01-2004)
Kommentar
Fra : peter


Dato : 06-01-04 00:24


"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3ff9f025$0$69984$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Da jeg ville sælge eders bil (føromtalte Kadett) via DBA skrev den
pludselig
> at jeg var BLOKERET som erhvervannoncør, hvilket blandt andet betyder at
man
> skal give 87 kr pr annonce, samt man får et "F" ud for annoncen, hvilket
gør
> at folk tror de ringer til en forhandler, og hvad det deraf ville give af
> forbrugerretslige beføjelser.
>
> Pyha det var en lang sætning ; )
>
> Jeg greb knoglen og ringede til DBA som kunne oplyse at såfremt man sætter
> mere end 4 annoncer i kategorien
> knallert-scooter-bil-motorcykel-campingvogn-båd ind pr ÅR, ja så blokeres
> man for så er man forhandler.
>
> - jeg sagde lol og sagde til damen ordret . " så løsningen er altså at
jeg
> opretter mig en ny bruger og slipper for at give 87 kr for en annonce?"
>
> - Damen blev helt paf og sagde at det måtte jeg da ikke, for de ville så
> slette mig via tlfnr... Jeg sagde pænt farvel, oprettede en ny bruger hvor
> jeg blot benytter mit mobilnr istedet ; )
>
>

Ja det er sgu for galt de har en forretning der skal løbe rundt og måske
give overskud...



Martin / Fårevejle (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 06-01-04 00:36

Den giver vist også rigeligt med de priser som de tager pr tlfnr man gerne
vil ha + annoncer + den dyre avis + de rigtige erhvervsannoncører.

JEg tror bestemt ikke de mangler noget. - Det er da noget underligt noget at
antage at man driver erhverv blot fordi man fx hjælper svigerfar af med sin
bil, sælger sin egen + ungens optimisjolle og en scooter på 12 MDR !



Brian (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-01-04 01:00

Hejsa

Martin / Fårevejle wrote:
> Den giver vist også rigeligt med de priser som de tager pr tlfnr man
> gerne vil ha + annoncer + den dyre avis + de rigtige
> erhvervsannoncører.

Om det giver rigeligt eller ej, har ikke noget med sagen at gøre.
Faktum er at de har et sæt regler, de selvfølgelig prøver at overholde

> JEg tror bestemt ikke de mangler noget. - Det er da noget underligt
> noget at antage at man driver erhverv blot fordi man fx hjælper
> svigerfar af med sin bil, sælger sin egen + ungens optimisjolle og en
> scooter på 12 MDR !

Well... uden yderligere kendskab til dig, vil jeg nu også antage at du
driver en lille sidegeschäft med salg af biler, i lyset af dine seneste
posts omkring salg af en bil....

/Brian




Martin / Fårevejle (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 06-01-04 01:09


>
> Om det giver rigeligt eller ej, har ikke noget med sagen at gøre.
> Faktum er at de har et sæt regler, de selvfølgelig prøver at overholde

Tjahh... det er seføli deres valg.
>
> > JEg tror bestemt ikke de mangler noget. - Det er da noget underligt
> > noget at antage at man driver erhverv blot fordi man fx hjælper
> > svigerfar af med sin bil, sælger sin egen + ungens optimisjolle og en
> > scooter på 12 MDR !
>
> Well... uden yderligere kendskab til dig, vil jeg nu også antage

Ja antage...!

at du
> driver en lille sidegeschäft med salg af biler, i lyset af dine seneste
> posts omkring salg af en bil....


EN bil....! Sidege......! Jeg byttede min nært skrotteklare for en med 9 mdr
på + 2000, men vil så gerne alligevel have pengne ud af den for at købe en
scooter? Er det det du kalder det jeg ikke kan stave til? Hmm... Jeg kan
altså stadig ikke se logikken i at de skal sætte et "F" ved mig som i
"forhandler" - folk vil jo tro jeg er et firma!

- men den detalje er jo omgået så glem bare det...



Aslan (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Aslan


Dato : 06-01-04 04:06


"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3ff9f501$0$69948$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> JEg tror bestemt ikke de mangler noget. - Det er da noget underligt noget
at
> antage at man driver erhverv blot fordi man fx hjælper svigerfar af med
sin
> bil, sælger sin egen + ungens optimisjolle og en scooter på 12 MDR !
>
>

Kopieret fra et af dine andre indlæg:

Kommentar:

> Iøvrigt begynder det at lyde somom du har en hel lille forretning med at
> købe og sælge biler...

Svar:

Nå... ja jeg vil da godt indrømme at jeg rent faktisk solgte 3 stks i 2003!

Citat slut.



Aslan






Morten Fruergaard (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 06-01-04 03:00

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse
> - Damen blev helt paf og sagde at det måtte jeg da ikke, for de ville så
> slette mig via tlfnr... Jeg sagde pænt farvel, oprettede en ny bruger hvor
> jeg blot benytter mit mobilnr istedet ; )

Jeg har et par gange væres ude for det samme problem. Og jeg er helt enig.
Løsningen er - som du har gjort - at bruge et andet nummer - evt. et
taletidskort. Jeg snakkede med en fra Sjælland, som halvt levede af at sælge
4x4. Han havde 4 forskellige telefonnumre med...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Jacob (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 06-01-04 05:47

Man behøver jo heller ikke have en forretning fordi man skifter bil 4 gange
om året.

Jacob

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:btd4s5$35b$1@sunsite.dk...
> "Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse
> > - Damen blev helt paf og sagde at det måtte jeg da ikke, for de ville så
> > slette mig via tlfnr... Jeg sagde pænt farvel, oprettede en ny bruger
hvor
> > jeg blot benytter mit mobilnr istedet ; )
>
> Jeg har et par gange væres ude for det samme problem. Og jeg er helt enig.
> Løsningen er - som du har gjort - at bruge et andet nummer - evt. et
> taletidskort. Jeg snakkede med en fra Sjælland, som halvt levede af at
sælge
> 4x4. Han havde 4 forskellige telefonnumre med...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
>
>



Morten Fruergaard (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 06-01-04 06:30

"Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Man behøver jo heller ikke have en forretning fordi man skifter bil 4
gange
> om året.


Næ, det gør man ikke.
Jeg har fx hjulpet min søster og min far med at (forsøge) at sælge deres.
Dertil 2 egne biler sat til salg inden for 12 md., så klappede fælden og et
taletidskort måtte købes...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Ukendt (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-04 07:48



> Da jeg ville sælge eders bil (føromtalte Kadett) via DBA skrev den
pludselig
> at jeg var BLOKERET som erhvervannoncør, hvilket blandt andet betyder at
man
> skal give 87 kr pr annonce, samt man får et "F" ud for annoncen, hvilket
gør
> at folk tror de ringer til en forhandler, og hvad det deraf ville give af
> forbrugerretslige beføjelser.

Synes sgu det er mindst lige så latterligt at man ikke kan maile sine
annoncer ind uden at det skal koste 3 Kr pr. stk. men hvis man ringer så er
det gratis.
Jeg kan ikke mere lide DBA og håber at der kommer et altarnativ en dag, de
ville have godt af lidt konkurrence.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Morten Fruergaard (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 06-01-04 08:08

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Synes sgu det er mindst lige så latterligt at man ikke kan maile sine
> annoncer ind uden at det skal koste 3 Kr pr. stk. men hvis man ringer så
er
> det gratis.

Jeg mener, at de ødelægger det for sig selv, idet at der ikke er så mange
annoncer i den trykte, som der kunne være. Men det kan jo være, at de vil
have den trykte til at dø...

> Jeg kan ikke mere lide DBA og håber at der kommer et altarnativ en dag, de
> ville have godt af lidt konkurrence.


Kan ikke være mere enig.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Ukendt (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-04 08:16


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:btdmt1$6ck$1@sunsite.dk...

KLIP

> > Jeg kan ikke mere lide DBA og håber at der kommer et altarnativ en
dag, de
> > ville have godt af lidt konkurrence.
>
>
> Kan ikke være mere enig.

En oplagt mulighed for at blive selvstændig bladudgiver...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Morten Fruergaard (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 06-01-04 08:37

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> En oplagt mulighed for at blive selvstændig bladudgiver...


Ja, men det skal være online.

Og i stil med dba... - uden at være dba...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Ukendt (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-04 08:40


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:btdoiv$9oj$1@sunsite.dk...

KLIP

> Og i stil med dba... - uden at være dba...

Så er det bare at komme i gang.

MS Frontpage er jo standard tilbehør i Pro-pakken...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Leonard (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 06-01-04 14:26

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> wrote:

>MS Frontpage er jo standard tilbehør i Pro-pakken...

Tro mig, du bliver meget træt af Frontpage inden du har lavet en
online-annonce-avis.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Ukendt (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-04 14:44


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:tqdlvvgff5i344f9c9870gpkd2qsdrkkak@4ax.com...

KLIP

> Tro mig, du bliver meget træt af Frontpage inden du har lavet en
> online-annonce-avis.

O.k .... dog er jeg sikker på det er det billigste alternativ for Morten
F....

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



René Lønstrup (06-01-2004)
Kommentar
Fra : René Lønstrup


Dato : 06-01-04 14:51

Bjørn Jørvad wrote:
>> Tro mig, du bliver meget træt af Frontpage inden du har lavet en
>> online-annonce-avis.
>
> O.k .... dog er jeg sikker på det er det billigste alternativ for
> Morten F....

Næh, det billigste alternativ er da at installere Linux (gratis) og håndkode
i en dertilhørende (gratis) text-editor
Alternativ kan Notepad bruges, - det følger med til alle Windows-versioner
(så det er ikke nødvendigt at give ekstra for Pro-versionen) ;)

Sandsynligheden for at der kommer noget ordentligt kode ud af det på den
måde, er forøvrigt også noget højere end med Frontpage


--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet
min email: se om du kan regne dén ud..



Ukendt (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-04 14:53


"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse
news:3ffabd37$0$25798$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

KLIP

> Næh, det billigste alternativ er da at installere Linux (gratis) og
håndkode
> i en dertilhørende (gratis) text-editor
> Alternativ kan Notepad bruges, - det følger med til alle
Windows-versioner
> (så det er ikke nødvendigt at give ekstra for Pro-versionen) ;)

Jeg er sikker på Morten F. allerede har Frontpage ... helt gratis...:)

> Sandsynligheden for at der kommer noget ordentligt kode ud af det på
den
> måde, er forøvrigt også noget højere end med Frontpage

Det er en helt anden snak..;)

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Morten Fruergaard (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 06-01-04 15:56

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er sikker på Morten F. allerede har Frontpage ... helt gratis...:)

Hvem har ikke det? .-)

> > Sandsynligheden for at der kommer noget ordentligt kode ud af det på
> den
> > måde, er forøvrigt også noget højere end med Frontpage

Niks. Der ville slet ikke komme noget ud af det...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Ukendt (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-04 16:01


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:bteia6$g4i$1@sunsite.dk...

KLIP

> Hvem har ikke det? .-)

Jeg har kun 4.0 og du kører 5.0 ...

> Niks. Der ville slet ikke komme noget ud af det...

Øvelse skulle efter sigende gøre mester.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Fly Christensen (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 07-01-04 12:03

On Tue, 6 Jan 2004 16:00:37 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

[snip]
>> Niks. Der ville slet ikke komme noget ud af det...
>
>Øvelse skulle efter sigende gøre mester.

Men du har aldrig selv prøvet det?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Ukendt (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-01-04 16:37


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:7558b593fbb6be54e7d8714a425a9df0@news.teranews.com...

KLIP

> Men du har aldrig selv prøvet det?

Nope .... det har jeg folk til ...... i udlandet...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-01-04 10:37

Morten Fruergaard wrote:
:: "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
::: Jeg er sikker på Morten F. allerede har Frontpage ... helt
::: gratis...:)
::
:: Hvem har ikke det? .-)

Og i versionen fra Office 2003??

M.v.h.



Morten Fruergaard (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 08-01-04 13:08

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> Og i versionen fra Office 2003??


Niks. Jeg har Office Xp (2002).

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



John Sahl (06-01-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 06-01-04 08:50

Morten Fruergaard wrote:
> Ja, men det skal være online.
>
> Og i stil med dba... - uden at være dba...

eBay.dk?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Morten Fruergaard (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 06-01-04 09:04

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> eBay.dk?


Måske.
Jeg synes bare at dba er mere overskuelig...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



John Sahl (06-01-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 06-01-04 09:19

Morten Fruergaard wrote:
> Måske.
> Jeg synes bare at dba er mere overskuelig...

Helt enig..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



anders majland (06-01-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 06-01-04 11:14

>> eBay.dk?

Det ville være en riftig god ide ... Jeg bruger meget ebay.de og co.uk

Det har den store fordel at prisforhandlingen er åbenlys ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Ukendt (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-04 11:18


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
en meddelelse news:bte1qh$gch$1@sunsite.dk...

KLIP

> Det har den store fordel at prisforhandlingen er åbenlys ...

Hvad mener du i grunden med det..?

Køber bestemmer vel i alle tilfælde, hvad han ønsker at betale for
varen.

Har selv deltaget i en auktion.

Da prisen på en original dimmer nåede prisen på en uoriginal, stoppede
jeg og bestilte en funklendes ny dimmer med fuld garanti mv.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik Pedersen (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 06-01-04 13:30

Ja, men det skal være online.

Og i stil med dba... - uden at være dba...


Hvad med www.gulgratis.dk



C. Caspersen (06-01-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 06-01-04 15:25

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3ffa5a0d$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg kan ikke mere lide DBA og håber at der kommer et altarnativ en dag, de
> ville have godt af lidt konkurrence.

Der er jo Gul & Gratis. De har godtnok også lidt strikse regler om priser
etc, men jo mere den bruges, jo større bliver den også

/Caspersen



Henrik Villadsen (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Villadsen


Dato : 06-01-04 17:24

On Tue, 6 Jan 2004 07:47:41 +0100, "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com>
wrote:


>Synes sgu det er mindst lige så latterligt at man ikke kan maile sine
>annoncer ind uden at det skal koste 3 Kr pr. stk. men hvis man ringer så er
>det gratis.
>Jeg kan ikke mere lide DBA og håber at der kommer et altarnativ en dag, de
>ville have godt af lidt konkurrence.

Hørt hørt

Det er sgu også latterligt at betale 3-4 kr. for at se en annonce, og samtidigt
er tvunget til at se en masse reklamer.

Prøv også at tænke på hvor mange gange de kan nå at sælge den samme annonce hvis
sælgeren ikke får den slettet.

Som en anden skrev så er http://www.gulgratis.dk udemærket...
--
Henrik


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste