Hurtigt spørgsmål fra en uvidende :)
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 06-01-04 00:04

Nu har jeg flere gange set at fænomnenet "Glidende kobling" er blevet nævnt.
Men hvad vil det sige? Jeg er sikkert ikke i tvivl når jeg prøver det, men
jeg har umiddelbart bare svært ved at forestille mig hvordan det skulle
føles.
Det er sørme godt at jeg stadig har mange år at lære i - jeg forsøger jo at
indhente 20 års tabt lærdom :)

/Kasper Hansen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-01-04 00:11

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev :

>Nu har jeg flere gange set at fænomnenet "Glidende kobling" er blevet nævnt.
>Men hvad vil det sige?

Oftest vil du føle at bilen ikke følger med motoren, når du giver den
gas (så er koblingen osse slem)

vanligt er det nok mere end følelese af at man ikke har fået slupept
koblingen helt

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-01-04 00:20

En glidende kobling.... prøv at lytte efter den første Yamaha 4-gear
knallert der kører forbi.... ;) det er når du fx skifter for første til
anden skal den være nede i omdrejninger med det samme - ikke sådan
"glidende" ned - og videre op igen...

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 07:49

> [...]
> knallert der kører forbi.... ;) det er når du fx skifter for første til
> anden skal den være nede i omdrejninger med det samme - ikke sådan

Føles på samme måde i biler med "alm" automatgear

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK