Mozilla Firebird: Ændring af cursor
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-01-04 22:37

I usercontent.css er det muligt at ændre cursoren ved links, der åbner et
nyt vindue. Dette kan gøres med koden

/* Change cursor for links that open in new window */
:link[target="_blank"], :visited[target="_blank"],
:link[target="_new"], :visited[target="_new"] {
cursor: crosshair;
}

(hvilket er en ret nifty feature :)

Men - hvilke andre cursors kan man vælge? Den aktuelle ovenfor giver et
kryds/kors, og jeg kunne godt tænke mig, hvis det var muligt at ændre det
til et andet.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-01-04 22:55

On Mon, 5 Jan 2004 21:36:38 +0000 (UTC), Jesper Stocholm
<j@stocholm.invalid> wrote:

>:link[target="_new"], :visited[target="_new"] {

Bare af nysgerrighed, hvor har du fundet det eksempel?

target="_new" har ingen fornuftig funktion, men åbner linket i et
window ved navn "_new". Desværre er den fejl ret udbredt.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: ikke (og ikke ik)

Fra : Kristian Thy

Dato : 05-01-04 23:01

Peter Brodersen uttered:
> target="_new" har ingen fornuftig funktion, men åbner linket i et
> window ved navn "_new". Desværre er den fejl ret udbredt.

....og vel netop derfor interessant at have med i sin config.css?

\\kristian
--
"The ability to enslave a planet is insignificant
next to the power of the Macintosh"

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-01-04 23:08

On 5 Jan 2004 22:00:51 GMT, Kristian Thy <thy@it.edu> wrote:

>...og vel netop derfor interessant at have med i sin config.css?

Det synes jeg egentligt ikke - er der flere links på en side, der
åbner til _new, vil det første rigtigt nok åbne i et nyt vindue, men
de andre vil åbne inde i det samme nye vindue, der allerede er åbnet.
Så vil ikonet være misvisende, når det ikke åbner i et nyt vindue, men
måske bare i et andet vindue.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-01-04 23:56

Peter Brodersen wrote :

> Bare af nysgerrighed, hvor har du fundet det eksempel?

http://texturizer.net/firebird/tips.html#lay_linkcursornew (et link
direkte fra FireBirds bookmarks).

> target="_new" har ingen fornuftig funktion, men åbner linket i et
> window ved navn "_new". Desværre er den fejl ret udbredt.

Ok :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-01-04 23:13

Jesper Stocholm skrev:

> [...]
>:link[target="_blank"], :visited[target="_blank"],
>:link[target="_new"], :visited[target="_new"] {

Blær!

> Men - hvilke andre cursors kan man vælge? Den aktuelle ovenfor
> giver et kryds/kors, og jeg kunne godt tænke mig, hvis det var
> muligt at ændre det til et andet.

Du kender den muligvis allerede - men her er oversigten over
cursortyperne i CSS2.1:
<http://www.w3.org/TR/CSS21/ui.html#propdef-cursor>

Jeg ved ikke om Firebird understøtter SVG-cursors eller .cur-filer
- men det er måske et forsøg værd.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-01-04 00:01

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> Blær!

Øh?

> [...]
> <http://www.w3.org/TR/CSS21/ui.html#propdef-cursor>
>
> Jeg ved ikke om Firebird understøtter SVG-cursors eller .cur-filer

Jeps - jeg forsøger mig lidt frem :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-01-04 00:16

Jesper Stocholm skrev:

> Øh?

Jeg var bare imponeret over muligheden.

Sådan lidt som da jeg første gang læste
<http://devedge.netscape.com/viewsource/2003/target-selector/>
(der ikke har meget fælles med [target=_blank]-tricket udover at
begge ikke virker i IE)