Shelby Cobra tilbage
Fra : Ukendt

Dato : 05-01-04 21:49

Så er Ford da endelig kommet til fornuft igen og vil genoplive gamle dages
storhed.
Har lavet en ny Shelby Cobra med 605 HK og en topfart på 430 Km/t.
http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2283

Håber Ford får lidt medvind igen og kommer ud af skyggen på alle de kedelige
familiebiler

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : KNL DtP

Dato : 05-01-04 21:58

> Har lavet en ny Shelby Cobra med 605 HK og en topfart på 430 Km/t.

Det må da være en skrivefejl på hjemmesiden - det skulle da have været 330
km/h?!? Vindmodstanden er da enorm for en åben bil ved en sådan hastighed.

McLaren F1 bruger 89% af sin effekt (627 hk) ved 390 km/h for at
overvindevindmodstanden, så med dårligere aerodynamik (turbulens pga. manglende
tag) og færre hestekræfter tror jeg da ikke den når meget over 330 km/h...

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-01-04 11:43

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> Så er Ford da endelig kommet til fornuft igen og vil genoplive gamle dages
> storhed.
> Har lavet en ny Shelby Cobra med 605 HK og en topfart på 430 Km/t.

430Km/t
Det er fanden fløjtmer hurtigt !
Mon den kan trække en koger ;)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-01-04 13:14

> [...]
> storhed.
> Har lavet en ny Shelby Cobra med 605 HK og en topfart på 430 Km/t.

Jeg napper den gamle version, tak. Det er den karosse de skal lægge ny
teknik i efter min mening.

Torben

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 06-01-04 13:31

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
>
> Jeg napper den gamle version, tak. Det er den karosse de skal lægge ny
> teknik i efter min mening.

Enig, den nye har ikke samme sjæl :)

Mvh
Jacob

Fra : Tom

Dato : 06-01-04 14:16

> Enig, den nye har ikke samme sjæl :)

Pjat med Jer, I er blevet for gamle )

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 06-01-04 14:37

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message

> Pjat med Jer, I er blevet for gamle )

Jeg er yngre end dig, tror jeg nok :)

Mvh
Jacob (på snart 31)

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-01-04 15:45

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message

> Pjat med Jer, I er blevet for gamle )

<flamewar igniter>
Nix - det er dem der kan lide Taunus 1700M (eller noget) der er for gamle.

Den nye Shelby ligner jo en Focus
</flamewar igniter>

Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-01-04 15:49

> [...]
>
> <flamewar igniter>
> Nix - det er dem der kan lide Taunus 1700M (eller noget) der er for gamle.

Og desuden må det være dem der kan lide den nye der er for gamle - den ser
jo ud til at kunne holde et par velnærede direktører inkl. golftasker. Hæ!

Torben

Fra : Leonard

Dato : 06-01-04 14:50

"Jacob Rungwald" <jacob_rungwald@DONTINCLUDEhotmail.com> wrote:

>Enig, den nye har ikke samme sjæl :)

Pjat den kan vel fås i blå ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-01-04 00:07

On Tue, 6 Jan 2004 13:13:42 +0100, "Torben Scheel"
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Jeg napper den gamle version, tak. Det er den karosse de skal lægge ny
>teknik i efter min mening.

Absolut! Det findes næppe bedre lyd for en bilfanatiker, end en Ford
427 motor, der får lov til at røre sig!

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-01-04 23:12

Tom wrote:

> Har lavet en ny Shelby Cobra med 605 HK og en topfart på 430 Km/t.
> http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2283

Det er vist 430 af de samme fantasi-km/t som den der Dodge
"motorcykel" der skulle kunne rende 600 af samme..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-04 21:26

> [...]
> http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2283
>
> Håber Ford får lidt medvind igen og kommer ud af skyggen på alle de

.....og for foket er der sørme også en Mustang på vej som stadig ligner den
gamle
http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2297
til under 20.000$.... hold da fast hvor biler må være billige i USA.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 09-01-04 00:45

On Thu, 8 Jan 2004 21:26:19 +0100, "Tom"

> [...]
>http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2297
>til under 20.000$.... hold da fast hvor biler må være billige i USA.

Men for os der gerne vil have V8 og convertible, så lister prisen sig
op på $30.000 til $35.000, afhængigt af om man vil have GT eller Cobra
udgaven (det var prislejet for de tidligere udgaver).

Rygterne siger ca. 300 HK for GT udgaven, og 400 HK for Cobraen.
Glæder mig til at se den i virkeligheden, når den kommer på gaden
senere på året.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Tom

Dato : 09-01-04 13:56

> [...]
>
> Rygterne siger ca. 300 HK for GT udgaven, og 400 HK for Cobraen.
> Glæder mig til at se den i virkeligheden, når den kommer på gaden

Det er da stadig en "foræring" i forhold til hvad vi skal betale for bare en
lille (p*s)potte som lupo