Mad og godbidder
Fra : Jane Marquard

Dato : 05-01-04 20:07

Hej Ng
Har endelig fået den lille bassethound hvalp hjem, og det første problem er
allerede kommet. Han vil ikke rigtigt spise noget, andet end leverpostej.
Der hvor vi fik ham fra fodrede de med eukanuba, som vi også valgte at
starte med. Men han er godt nok ikke for vild med det. Kun med nød og næppe
hvis vi blander det sammen med leverpostej. Ang. godbidder er der heller
ikke rigtigt noget der kan behage herren. De er da ganske udemærket at tygge
i, men de bliver hurtigt spyttet ud igen. Har købt 9 forskellige slags nu,
stadig uden held. Kødben gider han heller ikke. Kan i anbefale noget, eller
har et godt forslag til hvad vi kan gøre for han vænner sig til det mad, vi
nu engang har?

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-04 20:23

"Jane Marquard" <jane@FJERNDETTEvesterbro24.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> har et godt forslag til hvad vi kan gøre for han vænner sig til det mad,

Hvis i lige har fået ham hjem, er det hele nok en stor omvæltning for ham.
Han skal nok lige have tid til, at falde til, efter alle de nye indtryk, så
skal appetiten nok komme igen.
Kender desværre ikke selv til problemet, for da vi fik Buffy sidste år, var
det første sted hun parkerede ved madskålen.
Hvor længe har hvalpen, været hos jer ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jane Marquard

Dato : 05-01-04 22:54

> Hvor længe har hvalpen, været hos jer ?

Vi hentede ham fredag d.2/1 om aftenen..
--
Mvh.
Jane

Fra : Thomas B.

Dato : 05-01-04 21:43

Tillykke tillykke, det er en herlig ting!!!

"Jane Marquard" <jane@FJERNDETTEvesterbro24.dk> fumlede med tastaturet
og frembragte news:3ff9b6e4$0$30070$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hej Ng
> Har endelig fået den lille bassethound hvalp hjem, og det første
> problem er allerede kommet. Han vil ikke rigtigt spise noget, andet

Som Buffy også skriver så er det vigtigt at vide hvorlænge i har haft
den. Hvis den lige er ankommet så er det sikkert den meget uvante
situation der gør sig gældende... Hvis det er det så er det vigtigt ikke
at give efter med det første. Sådan en lille hvalpemave er sart så store
mængder af noget den ikke har fået før kan slå den helt ud af kurs.
Jeg ville inddrage alle godbider og så ellers lade madskålen stå...
først når der er risiko for hundens velbefindende ville jeg begynde på
noget andet foder... og IKKE menneske mad, det har en lille hvalp
absolut ikke godt af.

Der er også den risiko at i lærer det lille pus at det kan betale sig at
være stædig... og den husker det med garanti!
Så undgå at gå i panik lige med det første...

Hvad med vand, tager den det til sig?

--
Hilsen
Thomas

Koda: http://www.broeggerklanen.dk/koda

Fra : Jane Marquard

Dato : 05-01-04 22:58

> Hvad med vand, tager den det til sig?

Ja det ser ud til at gå fint... det kommer også pænt ud igen på gulvtæppet,
når vi ikke når at få ham udenfor

Jane

Fra : Thomas B.

Dato : 06-01-04 00:06

"Jane Marquard" <jane@FJERNDETTEvesterbro24.dk> fumlede med tastaturet
og frembragte news:3ff9dec8$0$30061$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Ja det ser ud til at gå fint... det kommer også pænt ud igen på
> gulvtæppet, når vi ikke når at få ham udenfor
åhh de kære pus

Hvis jeg var jer ville jeg se tiden an et par dage mere... veat mærke
uden andet (og mere interessant) foder end det I gerne vil have ham til
at spise... dvs. til godbider det samme som I vil fodre den med...

Det jeg syntes I skal være _meget_ opmærksomme på er det der på fint
sprog hedder "almen tilstanden". Dvs. om den mister interessen i at lege
osv. Så længe der er energi til at være hvalp er der håb...

Hvis I når ud over det punkt skal der noget viden til som jeg desværre
ikke har...

Det skal lige siges at begge de hvalpe jeg har haft spiste inden for de
første 24 timer efter ankomst... og gjorde det lige siden. Især den
sidste har en imponerende lyst til mad, men han er jo også en Toller.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Leyna

Dato : 06-01-04 10:09

On Mon, 5 Jan 2004 22:57:32 +0100, "Jane Marquard"
<jane@FJERNDETTEvesterbro24.dk> wrote:

>Ja det ser ud til at gå fint... det kommer også pænt ud igen på gulvtæppet,
>når vi ikke når at få ham udenfor

Det lyder som en helt igennem normal hvalp!
Jeg kan godt forestille mig, at det med indtagelse af mad er gledet
lidt i baggrunden, fordi der er så mange nye indtryk der først skal
fordøjes, så giv ham lidt tid, som andre også har rådet dig til.
Mine egne hunde har der aldrig været madproblemer med, men nu er det
også lab-x'er begge to, og lab'ere kan vist generelt godt li' mad.
Sådan lidt a'la "Er det spiseligt, så kan jeg li' det."

--
Leyna
http://www.big-girls.dk