Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flash til Olympus C-3030Z !!!
Fra : Kenneth Sterup

Dato : 20-04-01 12:03

Hej alle

Som den glade ejer af et Olympus C-3030Z har jeg nu begivet mig ud i at
ville skyde portrætbilleder, hertil har jeg indkøbt div. pære og konstrueret
forskellige flamingoplader og opsatser til indirekte belysning mv. Men jeg
er lidt på den når jeg syntes at jeg vil lave noget fornuftigt med en
ekstern flash, for med den indbyggede er der ikke meget at komme efter, den
føler jeg højest vil kunne anvendes som fill in (men korriger mig gerne).
Altså, jeg suser på nettet og får nærmest hjertebanken over prisen på den af
Olympus anbefalede FL-40 flash.

Mine spørgsmål går så dermed ud på :

1. Kan der til dette kamera anvendes andre typer/mærker flash og i så fald
hvilke og hvad kræver det at anvende dem ?
2. Vil det kunne betale sig at anvende en slaveflash, eller afføder det
problemer da der i de fleste tilfælde er tale om flash til analog kamera ?
3. Jeg har læst at der skulle findes flere typer kabel for ekstern flash til
ovenstående kamera, kan dette bekræftes ?

Al supplerende information samt gode råd og vejledninger modtages med
kyshånd.
Som absolut novice må man jo være om sig !

Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen
Kenneth Sterup

Fra : Erik Hansen

Dato : 20-04-01 13:40

Hej Kenneth

Jeg er selv i besiddelse af en 3030'er, og det er jo et dejligt kamera.

Den bedste flash til portrætfoto, er jo en studioflash (f.eks. compactlite
fra multiblitz, til omkring et par tusind)

Jeg har læst at man kan få en original Olympus ledning til ekstern flash,
den hedder FL-CB04.

Med venlig hilsen
held og lykke med dine portrætter

Erik Hansen

Kenneth Sterup <kenneth@sterup.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bp51p$8ro$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Erik Hansen

Dato : 21-04-01 00:00

Hej Kenneth

Som svar på dit spørgsmål 3:

Der findes et Olympus kabel til ekstern flash, som hedder

FL-CB04

Med venlig hilsen