Mister forbindelsen til ADSL routeren.
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-04-01 11:50

Jeg har et lille netværk med 3 maskiner(WinME/98SE) der kører TCP/IP
internt og er forbundet til internet via en Cisco677 router. Det hele er
forbundet via en billig TRENDNet switch.

Jeg har så en kammerats computer(Win98SE) på besøg til optimering. Den
smider jeg selvfølgelig på netværket, og det virker også fint. Den kan se
resten af netværket og resten af netværket kan se den. Den kan connecte
til Internettet via Ciscoen. Alt er fint.

Maskinen står og kører SETI nogle timer, og pludselig mister den
forbindelsen til nettet! Jeg kan pinge routeren, men heller ikke mere?

LAN kører stadig fint, og de øvrige maskiner har adgang til nettet. Jeg
har forsøgt at slette alle NAT entrys uden held, og en reboot af routeren
virker heller ikke. Kun en reboot af min kammerats maskine løser
problemet, men kun midlertidigt. Den eneste forskel på hans maskine og
mine egne er så vidt jeg kan se at der er installeret et opkaldskort og
netværk via modem på hans maskine. Men bindingerne til TCP/IP skulle være
fjernet.

Nogen der har en idé til hvor fejlen kan ligge?

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Martin Jensen

Dato : 21-04-01 00:33

> Nogen der har en idé til hvor fejlen kan ligge?

Bruges der statisk eller dynamisk IP på det interne netværk? Afviger problem-pc'en fra det
de andre PC'er benytter?

Mvh. Martin

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-04-01 01:36

Martin Jensen skrev...

>Bruges der statisk eller dynamisk IP på det interne netværk?

Statisk. Alle PC'ere er ens sat op bortset fra IP selvfølgelig.
192.168.1.2, 1.3, 1.5 og 1.6. 1.3'eren er iøvrigt pillet fra nu af andre
årsager, uden at det har ændret noget. Det er 1.6'eren der har problemet.

Den har iøvrigt kun et 10Mbit netkort, mens de andre maskiner alle kører
med 100Mbit. Skal problemets løsning søges her?

SUBJ. er misvisende. Der er fin kontakt til routeren, men bare ikke
videre ud på nettet. Måske skulle jeg prøve at spørge nogle Cisco nørder.