Spil via IP
Fra : Agimam

Dato : 20-04-01 11:49

Jeg ved ikke rigtigt om dette er OT, men jeg spørger alligevel.
Min fætter og jeg vil gerne spille mod hinanden. Problemet er, at jeg ikke
kan finde ham, når han laver et spil. Jeg har hans globale IP men den virker
ikke. Han deler ADSL med 4 andre. Kan det være pga. af dette?

Henrik

Fra : Tiwaz

Dato : 20-04-01 18:20

Agimam <lagavulin20@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mtUD6.616$eY.338150@news101.telia.com...
> [...]
virker
> ikke. Han deler ADSL med 4 andre. Kan det være pga. af dette?

Hej Henrik
Prøv også at tilføje protokollen IPX, da mange spil kører via den.
Tiwaz

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-04-01 22:41

On Fri, 20 Apr 2001 19:19:48 +0200, "Tiwaz"
<fedekinder@kindhest.dk> wrote:

> Prøv også at tilføje protokollen IPX, da mange spil kører via den.

Hvordan forestiller du dig, at IPX skulle blive routet i Internet
af at installere det lokalt på to maskiner?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Tiwaz

Dato : 21-04-01 19:05

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en
nyhedsmeddelelse:v5b1etktv0vmfidqb97mqpev586s4pkhf8@news.worldonline.dk...

> Hvordan forestiller du dig, at IPX skulle blive routet i Internet
> af at installere det lokalt på to maskiner?
Hej Asbjørn
Du har ret, jeg havde først læst det som, at de skulle spille på lan
tiwaz

> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Kasper

Dato : 20-04-01 21:02

On Fri, 20 Apr 2001 12:49:22 +0200, Agimam ("Agimam"
<lagavulin20@hotmail.com>) wrote:

> [...]
>kan finde ham, når han laver et spil. Jeg har hans globale IP men den virker
>ikke. Han deler ADSL med 4 andre. Kan det være pga. af dette?

Routeren eller internet-delings programmet i hans netværk skal sættes
op til at forwarde portnummeret, som spillet bruger, til hans maskine.

Kasper
E-mail: rbb at rocketmail.com