ATM vs. Cybercity
Fra : Michael Bach

Dato : 05-01-04 16:32

Er der nogle herinde, der skulle vide, om det kan lade sig gøre på en eller
anden måde, at bypasse, den medleverede router fra CyberCity, således, at
min lokal pc, kan få en online ip. Uden at skulle betale Cybercity 125 kr pr
måned for denne ydelse. ?

Skulle man ikke med et atm netkort, eller en alternativ router
configuration, kunne lave en form for bridge ?

Routeren er en Zyxel 650-r. Jeg har fuld adgang til denne..

/michael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-01-04 19:11

"Michael Bach" <bach@thefest.dk> crashed Echelon writing

> Skulle man ikke med et atm netkort, eller en alternativ router
> configuration, kunne lave en form for bridge ?

Jow det skulle du kunne. Nu skal du så bare finde et ATM kort, der er
kompatibelt med CC's DSLAM udstyr.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael U. Hove

Dato : 05-01-04 20:31

Michael Bach wrote:
> [...]
> configuration, kunne lave en form for bridge ?
>
> Routeren er en Zyxel 650-r. Jeg har fuld adgang til denne..

Hvad er der galt med NAT/PAT?!

/Mvh
Michael

--
"Sed quid custodiet ipsos custodes?"
(But who will guard the guards themselves?)

- Juvenal, C. 100 C.E.

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 06-01-04 00:21

Prøv at se <slrnbv18nm.99a.nntpspam1@savage.chaos.dk> hvor jeg gav et par
muligheder.

--
Kasper Mejlgaard
Lound pipes saves lifes

Fra : Michael Bach

Dato : 06-01-04 13:34

"Michael Bach" <bach@thefest.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> configuration, kunne lave en form for bridge ?
>
> Routeren er en Zyxel 650-r. Jeg har fuld adgang til denne..

# Bjarke= Kan du evt. give et hint til, hvordan jeg finder ud af hvilket atm
kort jeg skal have. tror ikke CC vil oplyse mig dette.

#Michael = Grundet Nat, kan jeg ikke få en "online" ip, dette resulterer i
at jeg ikke kan spille C&C Generals over internettet.

# Kasper = Jeg forstår ikke lige det link du sender, jeg kan ved at klikke
på det kun sende en mail til dig ?

/Michael

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-01-04 15:25

"Michael Bach" <bach@thefest.dk> writes:

> #Michael = Grundet Nat, kan jeg ikke få en "online" ip, dette resulterer i
> at jeg ikke kan spille C&C Generals over internettet.

Du skal blot åbne de rigtige porte. Jeg har ingen problemer med at spille
generals på nettet via en NAT router.

Martin

ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Michael Bach

Dato : 06-01-04 15:35

"Martin Schultz" <di030007@NO.SPAM.diku.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal blot åbne de rigtige porte. Jeg har ingen problemer med at spille
> [...]

Hmm, kan din Genrals da godt se din online ip ? Min fortæller mig bare hvad
min Lan ip er under "online ip" og så løber jeg ind i en masse problemer, og
kan ikke connecte til andre og lignende. Hvilken router har du ?

Hvilken Patch kører du med 1.06 el 1.07 ?

/michael

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-01-04 22:17

> [...]

> min Lan ip er under "online ip" og så løber jeg ind i en masse problemer, og
> kan ikke connecte til andre og lignende.
Min LAN ip men det giver ikke problemer.

>Hvilken router har du ?
cisco 677
Hvilken en har du?

> Hvilken Patch kører du med 1.06 el 1.07 ?

Den nyeste. Har du husket at åbne de relevante porte samt begrændset
C&C til at bruge dem? Ellers kan du åbne alle porte til din computer.

Fra : Michael Bach

Dato : 08-01-04 09:37

> Min LAN ip men det giver ikke problemer.
Kører du via EA online, eller bruger du 3 parts software ?

> cisco 677
> Hvilken en har du?
Jeg har en Zycel prestige 650-R

> Den nyeste. Har du husket at åbne de relevante porte samt begrændset
> C&C til at bruge dem? Ellers kan du åbne alle porte til din computer.
Jeg kører DMZ mode, eller dvs porte fra 1000 og op er åbne.

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-01-04 15:01

> [...]

> hvad
> problemer, og
> Kører du via EA online, eller bruger du 3 parts software ?
EA online.

> Jeg har en Zycel prestige 650-R

Prøv at opgradere din firmware på http://firmware.homepage.dk De ældre versioner
har haft problemer med UDP.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-01-04 15:28

> # Bjarke= Kan du evt. give et hint til, hvordan jeg finder ud af
> hvilket atm kort jeg skal have. tror ikke CC vil oplyse mig dette.

Nopes, for jeg kender ikke meget til ATM og deres protokoller.

Et hint ville være det USB modem der er nævnt tidligere eller du kigger på
PCI baseret ATM netkort fra Dlink.

Men igen du skal sikre dig at de understøtter den protokol som CC anvender
samt at de er kompatibelt med CC DSLAM. Iflg Jesper Skriver (AFAIR) tilbage
for 2-3 år siden er ikke alt ATM udstyr kompatibelt med alle DSLAM'er.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-01-04 15:40

"Michael Bach" <bach@thefest.dk> crashed Echelon writing

> #Michael = Grundet Nat, kan jeg ikke få en "online" ip, dette
> resulterer i at jeg ikke kan spille C&C Generals over internettet.

De fleste spil og programmer understøtter rent faktisk NAT idag, da det er
en meget integreret del af Internet (ellers var vi allerede løbet tør for
ip-adresser for 5 år siden).

Det er dog en regel med undtagelse, for der findes stadig programmer, der
benytter sig af ældre protokoller som ikke er særlig NAT venlige.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael Bach

Dato : 06-01-04 16:19

> [...]
>
> Det er dog en regel med undtagelse, for der findes stadig programmer, der
> benytter sig af ældre protokoller som ikke er særlig NAT venlige.

Hej Bjarke.

Det er også kun generals jeg har problemer med, alle andre spil virker fint,
jeg har åbnet min router ret godt op. "kun lukket for lave porte."

Så jeg trår ikke det er min nat configuration, for da jeg havde bredbånd fra
TDC med online ip, virkede det fint.

/michael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-01-04 18:12

> Det er også kun generals jeg har problemer med, alle andre spil virker
> fint, jeg har åbnet min router ret godt op. "kun lukket for lave
> porte."

Jamn har du undersøgt hvilke porte C&C Generals anvender? Måske anvender
den en lav port :)

> Så jeg trår ikke det er min nat configuration, for da jeg havde
> bredbånd fra TDC med online ip, virkede det fint.

Det er fordi NAT ikke eksisterer.

Nu er det ikke fordi jeg har sat mig synderlig meget ind i C&C Generals,
men fandt dette vedr. patch 1.07

10. FIREWALL PORT OVERRIDE OPTIONS ITEM - Firewall Port Override values can
now be set on the Options menu from the
Main Menu.

The game will need to talk to external servers that use the following port
numbers. These ports need to be open in your firewall in order to play on
Generals Online:

TCP ports: 80, 6667, 28910, 29900, 29920

UDP ports: 4321, 27900

If your firewall does not allow outgoing packets to open ports to incoming
traffic, or you experience problems connecting to other players, you will
have to specify which port you want Command & Conquer Generals Zero Hour to
use for communicating with other players. To do this, go to the Main Menu
and then select Options. There is a box labeled 'Firewall Port Override'.
Assign the port you want to use to the port override entry. After you enter
a port number, be sure to hit Accept.

You will need to open the chosen port in your firewall for communication
with players external to your firewall or NAT device. If you use the port
override feature, the port you have chosen can not be masqueraded by a NAT
device.

"Direct Connect" does not support firewalls.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael Bach

Dato : 08-01-04 09:41

> "Michael Bach" <bach@thefest.dk> crashed Echelon writing

> Jamn har du undersøgt hvilke porte C&C Generals anvender? Måske anvender
> den en lav port :)

jeg har åben fra 1000 og op, det burde være nok.

> [...]
> men fandt dette vedr. patch 1.07
>
> 10. FIREWALL PORT OVERRIDE OPTIONS ITEM - Firewall Port Override values

Denne funktion virker ikke Har den aldrig gjort.

> [...]
> Generals Online:
>

> TCP ports: 80, 6667, 28910, 29900, 29920

Jeg kan på min router ikke umiddelbart sætte om UDP eller TCP kun
grundlæggende portnummer
Måske giver dette problemer ?

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 06-01-04 19:41

># Kasper = Jeg forstår ikke lige det link du sender, jeg kan ved at klikke
>på det kun sende en mail til dig ?
[...]

Det er et link til et news-indlæg, men det forstår din news-reader
tilsyneladende ikke, eller også skal den bare have den på den fede
måde news:slrnbv18nm.99a.nntpspam1@savage.chaos.dk ... ?

Ellers prøv at gå ind på http://groups.google.com og søg på
"slrnbv18nm.99a.nntpspam1@savage.chaos.dk" der burde du kunne finde
det indlæg, som linket refererer til...

/Henrik

Fra : Michael Bach

Dato : 08-01-04 09:42

"Henrik Koksby Hansen" <news@k0ksby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er et link til et news-indlæg, men det forstår din news-reader
> tilsyneladende ikke, eller også skal den bare have den på den fede

Takker. Jeg bruger Outlook eXpress

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 08-01-04 14:11

It seems Michael Bach wrote:
> # Kasper = Jeg forstår ikke lige det link du sender, jeg kan ved at klikke
> på det kun sende en mail til dig ?

Det var en ældre posting men du får lige her:

--
Kasper Mejlgaard
Lound pipes saves lifes