S: Benzin-flowmåler (til dem som rode
Fra : MH

Dato : 05-01-04 15:55

Benzin-flowmåler fra RS Radioparts.
Den er HELT ny incl. datablad. Der er ikke løbet en dråbe gennem den endnu!

Jeg købte den for knap 1000,- for at ville bygge en microprocessor til
måling af benzinforbruget, men jeg fik aldrig lavet projektet færdigt
p.g.a. tidsmangel.

Sælges til højestbydende, dog minimum 100,-
Tlf: 61698366 (dag) , 36447016 (aften)

Fra : Peter J

Dato : 05-01-04 16:52

"MH" <mh@FJERNEStt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> p.g.a. tidsmangel.

> Sælges til højestbydende, dog minimum 100,-

2 skumbananer og en halvtom oliedunk + en pose kørnerprikker er budt.....

Hint - prøv een af markedsgrupperne

VenHils
Peter

Fra : MH

Dato : 06-01-04 09:23

Peter J wrote:
> [...]
>
> endnu!

> 2 skumbananer og en halvtom oliedunk + en pose kørnerprikker er budt.....

Jeg flytter annoncen til dk.marked.privat
Jeg har adderet mere information dér.

Mvh Michael.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 09:53

"MH" <mh@FJERNEStt.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Hvis du vil spare dig ulejligheden med at bygge noget specielt, har vi
til både i mange år brugt en lignende:

http://faria-instruments.com/site_manuals/Fuel_Mgr.pdf

Har selv Faria-instrumenter i jollen og de virker og er særdeles pæne.

Den er lige til indbygning.

Hr. Bjørn

Fra : MH

Dato : 06-01-04 13:37

Men den kan næppe måle det jeg havde brug for. Jeg ville lave noget, som
kunne vise benzinforbruget ved et benzin-system, som også har
retur-slange. Jeg ville således sætte 2 flowmålere og så få vist
differencen mellem dem (+noget yderligere beregning med bilens
hastighed) på et lille display, så jeg kunne aflæse antal km pr. liter i
"real-tid". Tiden, over hvilken der skulle midles, ville jeg kunne styre
selv.

Således ville jeg kunne finde hvilket gear jeg skulle være i, for at
benzinforbruget bliver lavest muligt, etc. , etc.

Der skulle også være features, hvor den skulle starte med at accumulere
benzinforbruget, så jeg kan teste hvor meget benzin den i praksis bruger
via forskellige ruter til og fra arbejdet, så den optimale (=billigste)
rute kan findes.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 14:45

> [...]
bruger
> via forskellige ruter til og fra arbejdet, så den optimale

Du har helt ret. Det kan Faria´s marineinstrument ikke.

Hr. Bjørn

Fra : Leonard

Dato : 06-01-04 14:12

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> wrote:

>http://faria-instruments.com/site_manuals/Fuel_Mgr.pdf
>
>Har selv Faria-instrumenter i jollen og de virker og er særdeles pæne.

Hvad er prisen for sådan en?
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php