Skærme
Fijala 3554
Erfaringer med Dell 1703FP?!
Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 05-01-04 15:31

Jeg har overvejet at skifte til en TFT. Jeg har mulighed for at købe en Dell
1703FP for godt 4000,- og synes det lyder som en god pris for en god skærm.
Jeg kan bare ikke finde særlig mange oplysninger og kun én test på den.
Nogen der kender den? Jeg har meget blandet brug, dvs. surf, spil, text m.m.

http://reviews-zdnet.com.com/Dell_1703FP/4505-3174_16-30430315.html

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-01-04 09:13

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> wrote in message news:<3ff97539$0$95037$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Nogen der kender den? Jeg har meget blandet brug, dvs. surf, spil, text m.m.

Jeg kender den ikke personligt, med ud fra dens kontrast og
responstid, lyder det som et IPS panel:

http://www1.us.dell.com/content/products/productdetails.aspx/monitor_1703fp?c=us&l=en&s=gen

Dog skriver de på http://www.prad.de/guide/screen662.html at det er
PVA, men deres data for skærmen ligner ikke dem fra Dell's egen side -
så jeg tror prad har forkerte informationer om Dell 1703fp.

Mvh.
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-01-04 09:53

> [...]
> Nogen der kender den? Jeg har meget blandet brug, dvs. surf, spil, text m.m.

Det er et PVA panel - det link jeg sendte i første post kom jeg lige
til at se har overskriften 1703fp, men de data der står er fra en 18"
skærm.

De korrekte data kan man se her:
http://dellware.euro.dell.com/dellstore/dellware/config/default.asp?s=dkdhs&l=da&m=dkk&c=DK110203&n=&cu=dkdhs&v=d&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=0&demo=&gc=&sbc=none&co=&b=DDKLOSKU-855-10021

Mvh.
Flemming

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 06-01-04 10:18

> [...]
http://dellware.euro.dell.com/dellstore/dellware/config/default.asp?s=dkdhs&l=da&m=dkk&c=DK110203&n=&cu=dkdhs&v=d&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=0&demo=&gc=&sbc=none&co=&b=DDKLOSKU-855-10021

The missing link

Jeg synes de 600:1 i kontrast ser godt ud og DVI'en skulle være i orden. Jeg
er ikke så hidsig hvad angår paneltype. Jeg har læst flere steder, at det er
svært at se forskel på skærme op til 17" - hvad siger I?!

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 09-01-04 12:08

On Mon, 5 Jan 2004 15:31:21 +0100, Rasmus Ipsen wrote:

> [...]
> Nogen der kender den? Jeg har meget blandet brug, dvs. surf, spil, text m.m.

Tag et kig på Hercules Prophetview 920DVI
http://www6.tomshardware.com/display/20031105/lcd-08.html